העיצוב של השנה - מהפכת תכנון למבני ציבור וכיכרות ברחבי העיר (צפו בהדמיות)


להאזנה לתוכן:

באשדוד נעשה מאמץ להביא לשינוי העיצוב האדריכלי למודרני יותר ופיתוח המרחב הציבורי. אספנו מספר פרויקטים ברחבי העיר, שהולכים להביא לשינוי הנוף המקומי מקצה לקצה

בעיריית אשדוד מקדמים מזה שנים תחרויות אדריכליות על מנת להביא לתוצאה הרצויה בעיצוב המודרני. במסגרת קידום תהליכי התכנון נבחנות חלופות ותפישות עיצוב שונות של אדריכלים, ובכך מתאפשר למזמינה לקבל את התוצר התכנוני הטוב ביותר ולמקסם את התמורה לכספים הציבוריים המיועדים למבנים אלה. תחרות אדריכלית תיערך עבור פרויקטים מרכזיים הניצבים על סדר היום הציבורי ולהם השפעה מהותית על המרחב העירוני. התחרויות מיועדות למאגר המתכננים העירוני.

עיצוב המבנה לתזמורת האנדלוסית - אמנון רכטר אדריכלים:

הדמיה: אמנון רכטר אדריכלים

הקונספט המבני נובע מתפקיד החצר האנדלוסית המסורתית כחלל מרכזי המארגן סביבו פונקציות פרוגרמתיות שונות. החצר המרכזית מתפקדת כמבואה לחלקי הבנין השונים. המבנה מתוכנן כמנסרה גאומטרית פשוטה, המגשרת על הפרשי הגובה בין כיכר התרבות לבין מפלס הרחוב.

הדמיה: אמנון רכטר אדריכלים

מיקומו של המבנה בקצה ציר התרבות העיר, כך שגג המבנה הוא המשך ישיר לרחבה העירונית, ומהווה מרחב מגונן ומטופח המתפקד כמרפסת עירונית הצופה לים.

הדמיה: אמנון רכטר אדריכלים

המבנה מאפשר מעבר עירוני לעוברים ולשבים, ובעל חזיתות שונות המתייחסות לסיטואציות העירוניות השונות אליהן הן פונות. לאורך ולרוחב המתחם שזורים אזורי שיטוט, צפייה ושהייה.     

עיצוב מבנה הפולוקייק במרינה באשדוד - טלי כהן אנדרסון:

הדמיה: טלי כהן - אנדרסון

אזור המרינה באשדוד הוא מרחב ציבורי חדש בסמוך לחוף הים. במסגרת הקמת השצ"פ באזור זה מתוכנן מבנה למועדון קבוצת הפולוקייק שישלב מבנה שירותים ציבוריים בתחומו.


הצעה זו מביאה למגרש תכנון של מבנה בעל נראות אייקונית, קלילה מרחפת עם נוכחות חזקה במגרש. המחשבה היתה לייצר אייקון לעיר אשדוד שישתמש בשפה צורנית מעולם הימאות. המבנה פונה לשתי החזיתות העיקריות של המגרש ואוסף אליו אנשים שעוברים במרחב מכיוון מזרח ומערב ע"י שתי רמפות שמחבקות אותו.

צילום: טלי כהן - אנדרסון

על גג המבנה תהייה מרפסת מעוצבת שתספק נקודת תצפית לכיוון העיר, חוף הים והאגם. המבנה צומח מכיוון חוף הים לכיוון העיר ומסתיים בפרגולה רחבת מימדים, המקרה רחבה שמכנסת לתוכה את תושבי העיר ואוספת את באי המועדון לחיקה. הוא מחולק ל 2 חלקים המזרחי- מועדון הקייק והמערבי- שירותים ציבוריים. חזית המבנה הינה חזית מדיה. הנראות של חזית הבניין משתנה מדקה לדקה בהתאם למסרים המשודרים בתוכה, לצבעוניות ולתאורה המוקרנת ממנה בלילה. חזית זו, המשולבת בקיר המסך של המבנה, מורכבת ממסכי לד גדולי מימדים, המסונכרנים להעברת מסרים ויזואליים על פי צורך השעה וארועי העיר, ליצירת חוויה מרחבית אורבנית עדכנית וייחודית. ניתן לעשות שימוש באלמנט מדיה זה לטובת מיצגי אמנות ושילוב סאונד וכד'.

עיצוב כיכר הרפואה - אדריכל אליה שפירו:

כיכר הרפואה בכניסה לבית החולים

מבנה אוורירי עשוי בטון המשתלב במרקם הגיאוגרפי הטבעי ומקיים סביבת חיים עצמאית, ללא צורך בחשמל ומים. 

צורנית זהו מִקְטָע מייצג מתוך גריד / רשת אינסופית השזורה בטבע. במרכזה צומחת  אלומה שמסמלת את ליבו הפועם של איזור רב שכבות ורבדים. 

כיכר הרפואה בכניסה לבית החולים

מחלקו העליון של הפסל, תלוי מארג מתכת מיוחד שתפקידו איסוף ואגירת מי הטל לטובת השקיית הצמחיה המקומית. 

הכיכר מוארת באמצעות סיבים אופטיים המשולבים בחומר ומופעלים בעזרת אנרגיה סולארית.

כיכר הרפואה בכניסה לבית החולים

כיכר גן העיר:

הדמיית כיכר גן העיר

תכנון עיצוב ופיסול סמל כיכר גן העיר מושתת על טבעת מֶבְּיוּס, טבעת שאין לה התחלה וסוף. הטבעת מסמלת דינמיות והתחדשות מתמדת המאפיינת את אשדוד כעיר המשקפת את שלבי צמיחתה המחזורית של הישראליות מהתקופה העתיקה ועד עידן ההייטק בימינו.

עיצוב האלמנט הפיסולי נוצר ביישום טכנולוגיות של חברת ההזנק BOTS101 למחולל יישומים גרפי המבוסס בינה מלאכותית. הטבעת המעוצבת כמרקם דו ממדי, קמט מרחבי ו/או מודל תלת ממדי באמצעות בוט (BOT) המוגדר כאלגוריתם המחולל יישומים גרפיים, מבוססי בינה מלאכותית. הרובוטים הממוחשבים משמשים לעיצוב גנרטיבי וליצירת תחביר צורני לעיצוב בדו ובתלת ממד; החומר שנבחר לבניית הטבעת הוא נירוסטה מבריקה על מנת שתשקף את המציאות הסובבת את המשוטט בעיר באופן מפתיע המעורר חשיבה יוצרת.

הדמיית כיכר גן העיר

האלמנט הפיסולי מרחף בבסיסו מעל ענן של רסיסי מים המואר בלילה בגוונים שמימיים ומדגים בצורתו העגולה והאינסופית מחזוריות בין דמיון יצירתי למציאות טכנולוגית המחוללת את הקשר בין היכל התרבות לבית העירייה. חלון המבט שמגדירה הטבעת יוצר את הקשר החשוב של העיר בין ים ליבשה, בין זריחה לשקיעה וממצב את אשדוד כקו האופק המוביל להתחדשותה העירונית הממנפת את פיתוח תשתיותיה ולפיתוח כלכלי תעסוקתי של אוכלוסייה יוצרת תרבות עתירת ידע.

הדמיית כיכר גן העיר

תפישה רעיונית - פרופ' קירשנר שרגא, ארכיטקט, יזם חינוכי ופעיל ירוק, מייסד המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה, בראשה עמד בין השנים 2014-2003 וכיום משמש בה כחבר סגל בכיר.

עיצוב – ליאור ליבוביץ', מעצב פנים, בעל תואר ראשון בעיצוב פנים מבנה וסביבה בשנקר. בעלים של משרד לעיצוב פנים וכן עמית הוראה בשנקר, מלמד קורסים בתכן דיגיטלי במחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה בשנקר.

פיסול - סרבר סשה, אמן ופסל, בעל תואר ראשון באמנות מהאקדמיה לאמנות של קישינב (מולדובה), מלמד קורסים בפיסול במחלקה לאמנות רב-תחומית ובמחלקה לעיצוב תעשייתי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה