מרגש: המצילים הגשימו חלום לניצול שואה


להאזנה לתוכן:

ניצול שואה בן 85 מבאר שבע, זכה להגשים חלום ביום הולדתו בחוף אשדוד. בנו אמר בהתרגשות: "הבקשה של אבא הייתה לראות ולהרגיש עוד פעם אחת את הים, באשדוד הגשימו לנו חלום"

צילום באדיבות עיריית אשדוד

המתנה הגדולה ליום ההולדת ה-85 ולאחר 14 שנים, הוגשם החלום הגדול של מיכאל קורץ: לראות את הים ולהרגיש שוב את המים.

הבוקר בחופי אשדוד נפתח קצת אחרת, ההתרגשות הייתה גדולה מאוד נוכח בקשה מיוחדת שהוגשה השבוע למנהל אגף החופים, אריה תורג’מן .

מיכאל, תושב באר שבע, קרא לילדיו ובפיו בקשה יחידה: לראות את הים ולהרגיש בפעם אחרונה את המים. ילדיו ייצאו מיד למשימה וחשבו שיהיה קשה להם להגשים את חלומו. לאחר בירור קצר הם הבינו שבעיריית אשדוד, אגף החופים מפעילים את מיזם ההנגשה לים כבר שנים רבות ומכל רחבי הארץ מגיעים בעלי מוגבלויות לחופי העיר.

הילדים יצרו קשר עם אריה תורג’מן, מנהל אגף החופים והציגו בפניו את הבקשה שלהם שנראתה להם מורכבת, אך באשדוד הדבר הפך להיות לדבר בשגרה.

״אבא שלי הוא ניצול שואה כבן 85 שנים וביום שישי זה יום ההולדת שלו. בצעירותו הוא היה איש ים, שייט שאהב מאד את הים. 14 שנה הוא לא היה בים בגלל מצב בריאותו - הוא נכה 100% סיעודי, בעין אחת אינו רואה בכלל ובשנייה רק 80%, הוא לא שומע טוב ובנוסף, הרופאים בישרו שהוא עתיד לא לראות ולא לשמוע כלל."

צילום באדיבות עיריית אשדוד

הבקשה היחידה והראשונה שהוא ביקש מהילדים זה לראות את הים ולהרגיש פעם אחרונה את המים.

במהלך השבוע ילדיו הגיעו לביתו ובישרו לו: "ביום שישי הקרוב אנחנו מגשימים את חלומך ואתה תיכנס לים". מאז, הם מספרים, הוא לא הפסיק לבכות מהתרגשות והתקשה להאמין שהחלום הגדול שעליו חלם עתיד להתגשם.

היום בבוקר בשעה 9:30 הגיע מיכאל מלווה ברעייתו, ילדיו ונכדיו לחוף אורנים וההתרגשות הייתה בשיאה. בחוף המתינו לו צוות אגף החופים, איציק תורג'מן, מקס קרבון, ישראל ביטון והמצילים, ולאחר שחגגו יחדיו את יום ההולדתו, החלו בהכנות לירידה לים.

מיכאל, הועבר לכיסא המונגש והמצילים, אלון אוחיון, רוני אלימלך ואבי רימון, החלו בירידה לעבר החוף ומיכאל התרגש מאוד - "אני לא מאמין , אני לא מאמין" - חזר ואמר.

המצילים הכניסו אותו למים וניכר שמיכאל עדיין בהלם, הוא מרגיש את מי הים עוטפים את גופו ונהנה מכל רגע, דממה שררה בעוד ילדיו ונכדיו גם עוטפים אותו ומתרגשים איתו יחד.

מיכאל , סיפר שהוא אינו ראה את הים גם עכשיו ורק כאשר נכנס והרגיש את המים הבין שהוא בתוך הים.

כעבור חצי שעה יצא מיכאל לחוף להירגע מההתרגשות הגדולה ומיד שב למים. לרבים מאיתנו זהו עניין שבשגרה, אבל עבור מיכאל מדובר בחלום שהתגשם

צילומים: שמוליק דוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה