שני חופים נפרדים באשדוד לנשים ולגברים


להאזנה לתוכן:

"זאת כנראה עונת הרחצה האחרונה של החוף הנפרד הנוכחי", כך מצהיר עמרם כנפו מש"ס, שמביא גם בשורה לציבור הדתי בעיר: חוף נפרד לנשים וחוף נפרד לגברים. הדברים נאמרו בעקבות תרעומת של נשים דתיות בעיר, שהלינו על כך שבימי שישי לא הוקצו שעות רחצה לנשים

החוף הנפרד באשדודכבר 5 שנים שמדברים על העתקת החוף הנפרד ממיקומו הנוכחי, שנמצא בין שני חופים; חוף י"א והגולשים, ושמונע רצף תנועה על החוף. התוכניות קיימות ונמצאות בועדות התכנון והבניה, אך העתקת החוף טרם התרחשה. כעת נראה כי העונה הנוכחית, כך על פי עמרם כנפו יו"ר ש"ס באשדוד, זאת תהיה העונה האחרונה בחוף הנוכחי.

דברים אלה של כנפו נאמרו לאשדוד נט בעקבות שינויים שנעשו בשעות הפעילות של גברים ונשים בחוף, מה שהוביל לתרעומת רבה בקרב נשים על כך שבימי שישי לא הוקצה להן זמן בחוף הנפרד. 

"אני אישה דתיה, עובדת כל השבוע, אין לי אפשרות אחרת ללכת לים - רק בשישי. פעם הייתה חלוקה שווה בשעות, היום כל היום זה מיועד לגברים", מספרת לאשדוד נט תושבת העיר.

התשובה שקיבלה מעמרם כנפו, הצליחה להפתיע אותה. פנינו לכנפו לבדוק האם באמת מתוכננים שני חופים נפרדים באשדוד. 

"ברגע שייפתח זה אמור להוות מקום לשני חופים", אומר כנפו לאשדוד. לדבריו "חוף לנשים וחוף לגברים. המשמעות היא שמשפחות יכולות לבוא ביחד, כל השבוע יהיה גם לנשים וגם לגברים ים. ילדים יוכלו לבוא עם שני ההורים, לעבור מחוף לחוף".

כנפו מציין כי הוא לא קיבל תלונות על שעות הפעילות של החוף הנוכחי. לגבי לוח הזמנים להעתקת החוף הנפרד, אומר כנפו. "אני מבין שזו העונה האחרונה שאנחנו במקום הנוכחי. הגיעו לרוב ההסכמות, אני מקוה שהכל ייגמר ובעונה הבאה ייכנסו לחוף החדש. בכל מקרה אנחנו אמורים לתת מענה גם לנשים וגם לגברים".

חבר המועצה עזרא שור, שמרכז את כל נושא העתקת החוף הנפרד, משתדל לא לצאת בהכרזות ובלוח זמנים. בשיחה עם אשדוד נט אומר שור: "זה תלוי הכל באישורים. אנחנו פועלים בכיוון, אבל אני לא יכול להגיד לך מתי זה יקרה. זה עבר בועדת בניין ערים וחזר לתיקונים. אני לא יכול להגיד לך שזה יהיה מחר".

עוד מוסיף חבר המועצה עזרא שור: "אנחנו שמחים לתת שירות לציבור, שמגיע מהארץ ומהעולם לחוף הנפרד באשדוד". לגבי הכוונה לבנות חוף לנשים וחוף לגברים, אומר עזרא שור: "אם זה יעבור את אישור הרבנים, אז כן יהיה. הכל תלוי באישור הרבנים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה