בת 15.5, מתנדבת במד"א אשדוד, הצילה חיי בן 60 שהתמוטט ברחוב


להאזנה לתוכן:

ורד חיינה, תלמידת כיתה י' מאשדוד ומתנדבת במד"א אשדוד, הצילה חיי תושב העיר בשנות ה-60 לחייו, לאחר שהתמוטט ברחוב. הנערה הצעירה לא התבלבלה והחלה לבצע על האיש פעולות החייאה, כשמתנדבי מד"א ואיחוד הצלה דרום מסייעים לה בהמשך. האיש פונה לבית החולים לאחר החייאה מוצלחת. דובר מד"א לכיש, יניב אסולין: "שוב הוכח שהגעה מוקדמת מצילה חיים"

מתנדבת נוער במד"א אשדוד, ורד חיינה,  לא שיערה שכשתעשה דרכה לביתה היא תמצא אדם מוטל ברחוב ללא דופק וללא נשימה. כך קרה לה היום בצהרים כשצעדה בפארק בורדו ברובע ד' כשלפתע ראתה אדם מוטל ללא תנועה.

"ראיתי את האיש שוכב על הרצפה, הייתה לידו השקית שלו. קראתי לו והוא לא הגיב. מיד ניגשתי ובדקתי לו דופק ונשימה וראיתי שהוא ללא דופק וללא נשימה", סיפרה ורד אחרי האירוע לכתב אשדוד נט. ורד לא התבלבלה ולא איבדה עשתונותיה, בדיוק כפי שלמדה במד"א, היא מיד יצרה קשר עם מוקד מד"א ודיווחה על האירוע. "במוקד אמרו שהם מוציאים למקום ניידת טיפול נמרץ וכוננים ומיד התחלתי בביצוע פעולות החייאה על האיש", סיפרה ורד.

זמן קצר לאחר תחילת האירוע החלו להגיע למקום כוננים של מד"א לכיש ושל איחוד הצלה דרום. אחד המתנדבים שהגיע היה נתי מויאל, מתנדב במד"א ובאיחוד הצלה דרום, כשהוא מצויד במכשיר דפיבילטור שקיבל לפני מספר חודשים מאיחוד הצלה דרום, להחזרת דופק במקרה של דום לב.  

בעוד נתי מחבר את מכשיר הדפיבילטור, המשיכה ורד ביחד עם כוננים נוספים בעיסויים ופעולות החייאה. לאחר שני שוקים חשמליים, החל האיש להראות סימני חיים והדופק והנשימה חזרו אליו. ניידת טיפול נמרץ של מד"א פינתה את האיש לבית החולים קפלן ברחובות כשמצבו יציב. 

מתנדבים וכוננים בארגוני ההצלה בעיר שיבחו לאחר האירוע את פעולותיה של הנערה הצעירה. אחד הכוננים הבכירים במד"א לכיש, אמר: "ללא ספק, הפעולות שהמתנדבת ביצעה היו הפעולות שאיפשרו את התאוששות של האיש. הנערה פעלה בדיוק כפי שהודרכה והיא ראויה לכל ציון לשבח".

דובר מד"א לכיש, יניב אסולין, מציין כי "שוב הוכחה חשיבות ההגעה המוקדמת, הדבר שוב הציל חיים". בנוסף נציין כי במד"א באשדוד מבוצעים קורסי החייאה ועזרה ראשונה לכלל הציבור, ולא פעם הוכח שמידע זה כח, במקרה זה, כח מציל חיים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה