כבוד למתנדבים: הצילו חיי נעדר ויקבלו היום אות הוקרה ארצי של המשטרה


להאזנה לתוכן:

אברהם פורגס וישעיהו מונדרי, יקבלו הערב, יום המתנדב הבנלאומי, תעודות הוקרה והערכה על פעילות ההתנדבותית במשמר האזרחי באשדוד. השניים הצילו בחודש יוני האחרון את חייו של תושב רחובות, שניסה להתאבד בחוף חברת חשמל. ביחד עם עוד 3 מתנדבי משטרה, שנבחרו מבין אלפי מועמדים מרחבי הארץ, תוענק להם תעודת ההערכה מיוחדת. ערב המתנדבים של משטרת ישראל נערך בראשות ר' אגף המבצעים ניצב ניסים מור

שני מתנדבי המש"ק החרדי, אברהם פורגס וישעיהו מונדרי יקבלו הערב מידי מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, אותות הוקרה על פעילותם מצילת החיים. פורגס (34), עובד המועצה הדתית באשדוד, מתנדב במשטרה מאז נעוריו. מעבר להתנדבותו במשטרה, פורגס אף שימש כקצין מבצעים בזק"א והיה חלק מהגרעין שהקים את ארגון המתנדבים 'איחוד הצלה דרום'. מונדרי (31), שעוסק לפרנסתו בניהול נכסים, מתנדב במשמר האזרחי מאז מבצע עופרת יצוקה, אז התנדב לסייר באזור מגוריו, ומאז למעשה מתנדב מספר פעמים בשבוע במשמר האזרחי.

בחודש יוני השנה, ביום שרבי וחם במיוחד, התקבלה במשטרת אשדוד הודעה על כוונתו של תושב רחובות להתאבד באשדוד, זאת לאחר שבני משפחתו קראו מכתב שהשאיר אחריו. בעקבות הדיווח יצאו כוחות רבים לשטח כדי לסייע בחיפוש אחר האיש.

במכתב ציין האיש שהוא הולך להתאבד בחוף הים ושלא יחפשו אחריו. בני המשפחה, שידעו את משיכתו של האיש לחופי אשדוד, מיהרו לעדכן את המשטרה, שהחלה להפעיל סריקות לאיתורו בכל חופי אשדוד.

צוות המשמר האזרחי החרדי, פורגס ומונדרי, התנדב לבצע את החיפוש בחוף הדייגים באשדוד. מצוידים בתמונתו של האיש הם החלו לשאול את הדייגים במקום אם ראו את האיש. על פי עדויות הדייגים, האיש נראה מוקדם יותר היום במקום. מאבטח של הנמל אף הוא זיהה את האיש, אך לא ידע להיכן האיש הלך.

משלא מצאו את האיש בקרבת החוף, החליטו השניים לבצע סריקה רגלית לאורך החוף. עקשנותם הצדיקה עצמה - במרחק של כמה מאות מטרים מחניית החוף, אותר האיש כשהוא רטוב וחבול בכל חלקי גופו. פורגס, חובש באיחוד הצלה דרום, החל להעניק טיפול ראשוני לאיש ומיד לאחר מכן הוא הועבר לידי בני משפחתו. 

בעקבות פעילותם מצילת החיים של שני המתנדבים, קיבלו השניים בחודש יולי השנה תעודות הערכה מיוחדת ממפקד תחנת המשטרה באשדוד, סנ"צ נועם שקל ונבחרו למתנדבי החודש של תחנת המשטרה באשדוד.

הטקס ייערך הערב בתל אביב בנוכחות צמרת משטרת ישראל, שרים ומכובדים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה