אשדוד זכתה במקום הראשון בפרס שרת התרבות והספורט על הישגיה בתחום הספורט


להאזנה לתוכן:

הועדה הציבורית של הפרס בחרה השנה להעניק לאשדוד את הפרס בקטגוריית ערים גדולות על השקעתה והישגיה בספורט. השרה לימור לבנת אשר יזמה את הפרס תעניק לראש העיר בחודש הבא בטקס חגיגי פרס כספי בשווי 75 אלף שקלים

השרה לימור לבנת יזמה בשנה שעברה את חלוקת הפרס לרשויות מקומיות על מנת לעודד את הרשויות המקומיות לקדם ולטפח פעילות מגוונת וענפה בתחומי התרבות והספורט לרווחת התושבים. זוהי השנה השנייה שבה מוענק הפרס היוקרתי בשווי כולל של כ – 1.1 מיליון שקלים. הפרס בתחום הספורט מחולק לערים שזכו בשלושת המקומות הראשונים בקטגוריות הבאות: עיר גדולה, עיר קטנה, מועצה מקומית, מועצה אזורית.

לערים שזכו במקום הראשון בכל קטגוריה יוענק פרס כספי בסך 75 אלף שקל.
לערים שזכו במקום השני בכל קטגוריה יוענק פרס כספי בסך 40 אלף שקל.
לערים שזכו במקום השלישי יוענק פרס כספי בסך 25 אלף שקל.
בסך הכול יחולקו יוענקו פרסים כספיים ל-12 רשויות מקומיות.

העיר אשדוד כאמור זכתה במקום הראשון בתחום הספורט בקטגוריית ערים גדולות.

בנימוקי השופטים נקבע כי "אשדוד בהיותה פועלת כעיר מובילה בתוכנית הלאומית לאורך חיים פעיל ובריא, מקיימת אירועים עממיים ותחרותיים רבים לתושבי העיר וכן אירועים תחרותיים ארציים ובינלאומיים רבים. אשדוד בלטה בתמיכתה הכספית בבנייה ושדרוג מתקנים". כאמור, במסגרת זכייתה תקבל העיר גם פרס כספי בסך 75 אלף שקל שינותבו לרווחת התושבים.

משרד התרבות והספורט שם דגש על מתן הזדמנות שווה לכלל הרשויות להציע את מועמדותן בשתי הקטגוריות של הפרס, התרבות והספורט. לכן, נקבע בתקנון הפרס כי שתי ועדות הפרס יבחרו בכל קטגוריה את שלושת המקומות הראשונים כשבכל אחד מהמקומות ארבע רשויות זוכות: עיר גדולה; עיר קטנה; מועצה מקומית; מועצה אזורית. כחלק מתנאי הסף של התקנון נדרשו הרשויות לצרף התחייבות אישית חתומה מטעם ראש הרשות שסכומי הפרס ישמשו לשיפור וקידום נושאי הספורט והתרבות בתחומן לרווחת התושבים.

חבר השופטים לפרס בתחום הספורט כלל את: אורלי פרומן, מנכ"לית משרד התרבות והספורט, רן בר, סמנכ"ל משרד התרבות והספורט, עופר בוסתן, סגן ראש מינהל ספורט, הספורטאית ציפי אובזילר, קפטן נבחרת ישראל לשעבר בוני גינצבורג, אתי אלוני והטניסאי שלמה גליקשטיין.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת: "אני מברכת את אשדוד על זכייתה בפרס. אני שמחה שפרס השרה בתחומי התרבות והספורט שיזמתי בשנה שעברה, הופך למפעל חשוב שמתמרץ ומעודד רשויות להשקיע יותר בתחומים שמשפיעים ומשפרים את איכות החיים של התושבים".

טקס הענקת הפרסים, במעמד שרת התרבות והספורט, יתקיים ביום חמישי, י"ד בטבת התשע"ג, ה-  27 בדצמבר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה