החטא ועונשו – דעת יחיד


להאזנה לתוכן:

בחמאס וארגוני המחבלים בעזה התעוררו בבוקר יום חמישי, יצאו מהמחילות מתחת לאדמה, בהם הם חיים בפחד מוות, ונדהמו מההרס שהותירו הפצצות חיל האוויר הישראלי. מבני שלטון, תשתיות, גשרים, מצבורי נשק ומנהרות... הכל הופצץ. צה"ל השאיר לחמאס עבודה לשיקום התשתיות לעוד שנים רבות, בפעם הבאה שיכוון טיל לישראל, יעלו מול עיני המחבלים תמונות בתיהם ההרוסים... הם כבר יחשבו פעמיים

שמונת ימי מבצע "עמוד ענן" יזכרו עוד זמן רב, עם כמות ירי טילים בלתי נתפסת על הדרום (יותר מ-1500) ועם כיפת ברזל שמנעה הישגים משמעותיים לארגוני המחבלים בעזה. מצד שני, צה"ל הפעיל את נשק יום הדין מבחינת הפלסטינים – החיסולים מהאוויר. צה"ל חיסל בכירים מאוד בארגונים, לא עוד חיילים זוטרים, והיו יותר מ-100 חיסולים כאלה. גם תשתיות הטרור ומבני השלטון נהרסו עד יסוד.

בתווך, בתוך כל הלחימה הזאת נמצאים אזרחים משני הצדדים. גם בצד השני, הפלסטיני, יש ילדים שהולכים לגן ולבית הספר, גם הם ישבו בבית שמונה ימים וחיכו שיעבור זעם. ההבדל בין המחבלים לצה"ל, הוא שהצבא שלנו עשה הכל על מנת למנוע פגיעה באזרחים. כך לדוגמא היו מתקשרים בצה"ל אל השכנים של הבית שאמור להיות מופגז ומודיעים להם על כך, שיספיקו לעזוב את ביתם בטרם יפגעו... הצבא המוסרי בעולם!

חיילי המילואים שגויסו בצוי 8 בחמישי ושישי של שבוע שעבר, היו עם מוטיבציה גבוהה. על פי פרסומים שונים, פעמים התקבלה הפקודה להיכנס קרקעית לעזה, אך בוטלה ממש ברגע האחרון. הלחץ הבנלאומי הכבד, כמו גם דווחי אמ"ן על אפשרות של התלקחות כלל אזורית, עצרו את הכניסה הקרקעית לעזה. ייתכן וכניסה כזאת יכולה הייתה להביא להישגים לא קטנים, אבל המחיר שהיינו עלולים לשלם עבור שהיה קצרה ברצועה, לא הצדיק כניסה שכזאת. ברור לכל גורמי הבטחון והממשל שלא ניתן למוטט את שלטון החמאס בכניסה קרקעית לימים ספורים או אפילו שבועות. כדי למוטט קיני מחבלים יש צורך בעבודת חריש שתי וערב, מה שאמור לקחת הרבה יותר זמן, והיה ברור לכולם שהזמן הזה לא היה לנו. 

הסכם הפסקת האש נכנס לתוקף ביום רביעי בלילה. ארגוני המחבלים, ממקומות המחבוא במחילות תת קרקעיות כמו עכברים, הודיעו לעולם ולתושבים המסכנים של עזה, שהם ניצחו. כאמור, זה היה עוד לפני שיצאו מהמחילות וראו את העונש שקיבלו על ירי טילים לישראל.

ביום חמישי, אחרי הצהרות הנצחון של הפלסטינים בלילה הקודם, הגיע שקט מוחלט מהרצועה... לא ירי טילים, לא הצהרות נצחון לא כלום! הם בהלם מעוצמת התגובות של צה"ל, מההרס שנותר אחרי הפצצות צה"ל, שפגע כמעט בכל תשתיות שלטון החמאס.

נכון, התחושה בקרב העם היא שלא אמרנו  את המילה האחרונה, אך הבעיה היא קודם כל בתוכנו. אם גופי תקשורת כאלה ואחרים במדינה, מביאים סרטוני תעמולה של המחבלים, עושים ממש יחסי ציבור למחבלים וממעיטים בהצלחות המבצע – מה הפלא שעם כל זה, העם מרגיש שהפסיד.

אינני חובב גדול של ראש הממשלה, לא הצבעתי לו בעבר ולא אצביע בעתיד, אך לדעתי לסיים את המבצע אחרי 8 ימים ולא להיכנס קרקעית, התקבלה בתבונה מלאה ואחרי דיונים רבים. נתניהו, למרות שידע איזו ביקורת הוא הולך לחטוף ואיזה קריקטורות ירוצו עליו ברשת, כמו גם פגיעה במרוץ שלו לראשות הממשלה, קיבל החלטה אמיצה לטובת מדינת ישראל!

צילום: AP , AFP.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה