הדיירים אכלסו את הבניין – ביובלים לא חיברו את שעוני מים


להאזנה לתוכן:

חלם בתאגיד המים יובלים: לדיירי בניין מגורים חדש, שאוכלס לפני יותר מחודשיים, לא חוברו שעוני מים. דייר בבניין: "חלק מהדירות חוברו וחלק לא. חודשיים אני רודף אחריהם. בסוף אני אצטרך לשלם את הצריכה המשותפת בגלל הטעויות שלהם"

דיירים בבניין ברחוב שבט שמעון 15 ברובע י"ב, החלו לאכלס את בניין המגורים לפני יותר מחודשיים. במסגרת הליך האיכלוס הם גם שילמו מראש על התקנת שעוני מים, אותם אמורים להתקין עובדי תאגיד המים "יובלים". 

אלה שמתברר שלחלק מהדיירים הותקנו שעוני מים ולחלק לא. הדבר התברר לאחד הדיירים לגמרי במקרה, כאשר ביקש לבדוק דבר מה בחדר שעוני המים, ואז גילה שלשכניו אין שעון מים.

"ביררתי עם השכנים שלי שאמרו לי שהם פנו כבר מספר פעמים לתאגיד יובלים, אבל איש לא הגיע להתקין את שעוני המים", מספר אחד הדיירים בבניין. אותו הדייר, שהחל לחשוש שבחשבון המים שהוא יקבל הוא יצטרך לשלם עבור צריכת המים של שכניו (בצריכה המשותפת), מיהר לפנות בעצמו למוקד השירות של תאגיד יובלים.

"פניתי למוקד השירות, ובהתחלה אמרו לי שזה בטיפול. אחר שבוע שראיתי ששום דבר לא זז, פניתי אליהם שוב, אז כבר אמרו לי שאולי אני לא יודע איפה שעוני המים נמצאים", מספר לנו אותו הדייר.

דייר אחר בבניין, שגם הוא פנה לתאגיד המים, זכה לתשובות טובות יותר: "סיפרתי לפקידה שאותי חיברו למים, ודיירים אחרים לא, אבך התשובה שלה הדהימה אותי ממש, היא אמרה לי שמה אני דואג, העיקר שלי יש שעון מים".

היו גם דיירים שפנו לעירייה אך שם נאמר להם שהאחריות על המים היא של יובלים בלבד. "ביקשתי לדבר עם אחד הממונים, אבל במוקד השירות אמרו לי שאין שם אנשים מיובלים. ביקשתי להשאיר פרטים, אבל איש לא חזר אלי. איזה מין שירות הם נותנים? העיקר מפרסמים את מרכז השירות. אני גם לא מבין איך בדיוק מאפשרים לאנשים במודע לצרוך מים ללא שעון מים. חצי בניין פה היה ללא שעוני מים".

כעת ממתינים דיירי הבניין המשותף לקבל את חשבון המים הראשון ואם תהיה שם צריכה משותפת. "אין לנו עדיין גינה, והבניין חדש כך שהתירוץ של פיצוץ לא יכול לעבוד", הם אומרים. חלקם גם תוהים כיצד מתכוונים ביובלים לחייב את הדיירים שהיו ללא שעוני מים: "יהיה מעניין לראות כמה יחשבו לכל משפחה, ואם משפחה אחת צרכה מים פחות מהשניה? איך בדיוק יוכיחו ביובלים כמה צרכה כל משפחה? או אולי הם יקבלו חודשיים מתנה? מעניין יהיה לראות את הפיתרון פה. אך אני לא אהיה מוכן לממן את הטעויות של תאגיד יובלים".
 

אשדוד נט פנה למנכ"ל תאגיד המים יובלים, שלמה אטיאס בעניין זה, ומביא כאן את השאלות והתשובות המלאות:

שאלה: כיצד קורה שדיירים מאכלסים בניין מגורים מבלי שמותקן להם שעון מים?

"יתכן כי דיירים מאכלסים בניין מבלי שמשויך להם מד מים מצב בו הקבלן אינו יידע את יובלים במסירת הדירות, חיובי המים מושתים על הקבלן. במקרה דנן, יובלים יצרה קשר מיידי, עם הקבלן, בו ביום שהתברר כי הנכס מאוכלס ללא מדים פרטיים. הקבלן סירב לשתף פעולה וטען שמסר בעבר את כל פרוטוקולי מסירת החזקות לעירייה. משיחה טלפונית עם אירית מעיריית אשדוד, התברר כי המסמכים שמסר הקבלן נמצאים במדור השומה בעירייה ואף הועברו למחלקת הצרכנות,שטיפלה בעבר בחיובי המים, לצורך עדכון והתקנת מדים. צוין כי הפרדת מערך השירות ומעבר להפעלה עצמית, אינו נעשה בין יום, אלא נעשית בשלבים ובמקרה דנן, ככל הנראה,טרם הספיקו לעשות כן משנודע לנו כאמור, עוד באותו יום נשלחה עובדת מטעם יובלים, לעירייה לאסוף את כל החומר לצורך התקנת מדים. יודגש כי המדים הותקנו כבר למחרת בבוקר".

 

שאלה: מדוע במשך חודשיים הדיירים פונים ליובלים ולא זוכים למענה?

"כיוון שלא הומצאו לידי יובלים פרוטוקולי מסירה, כאמור לעיל, יובלים ענתה לכלל הפונים כי "לא ניתן להתקין מד פרטי ללא הפנייה לחיבור מד מהקבלן וללא פרוטוקולי המסירה", על כן וכיוון שיובלים לא הייתה מודעת למסירת הפרוטוקולים, זה מכבר, לעירייה, נתבקשו הפונים להציג מסמכים אלו במשרדנו".

 

שאלה: הצריכה שנצרכה על ידי דיירים אלה, מי ישלם עליה?

"ביחס לצריכות שמיום התקנת המדים, הרי שהחיוב יעשה בהתאם לקריאות שיבוצעו בפועל. ביחס לחיובים שלפני יום התקנת המדים, יובלים תערוך חישוב ממוצע של צריכות הדיירים, רטרואקטיבי ולאחר שתי תקופות (4 חודשי צריכה), וזאת בכדי שתוכל לבצע חישוב של צריכות ממוצעות. יצוין כי כל דייר יקבל את חיוב הצריכה לפי תאריך אכלוס".

 

שאלה: מדוע התושבים שפונים למוקד יובלים, זוכים לתשובות לא ענייניות ולא זוכים לפיתרון?

"שאלתך לא מובנת. כלל התושבים הפונים ליובלים נענים באופן מקצועי ותוך שימת דגש על שירות איכותי. כפי שהובהר, דיירי הבניין נענו על פי המידע אשר היה מונח לפני יובלים באותה עת, טרם נמסרו המסמכים. מרגע הימסר המסמכים לרשותה של יובלים, יובלים פעלה ללא דחיות להתקנת המדים בבניין".

 

שאלה: כיצד מתכוונים ביובלים למנוע בעתיד מקרים שכאלה, כפי שמתוארים בפניה זו שלנו?

"החל מחודש אוקטובר, החודש בו יובלים מפעילה את מרכז השירות באופן עצמאי, כל הקבלנים מעבירים את כל החומר הרלוונטי, ישירות למרכז שירות הלקוחות. הטיפול הינו מיידי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה