בקשה לתביעה ייצוגית ב- 200 מיליון ₪ להשבת כספי היטל השבחה


להאזנה לתוכן:

התביעה הוגשה על ידי ע"י משרד עורכי הדין רפאל לוי אבשלום מרחובות, בשם כל בעלי הקרקעות בארץ אשר שילמו או נדרשו לשלם היטל השבחה בשנתיים האחרונות באזורים המוגדרים כשיקום שכונות

 

לבית המשפט לעניינים מנהליים בפתח תקווה הוגשה אתמול בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך של 200 מיליון שקלים, כנגד המועצה המקומית קריית עקרון והוועדה המקומית לתכנון ובנייה "זמורה", להשבת כספי היטל השבחה שנגבו בניגוד לחוק.

 

 

 

בתביעה הייצוגית נטען כי במסגרת הכרזת הממשלה על היישוב כשכונת שיקום בצו משנת 1979,  ניתן פטור מהיטל השבחה לכל הקרקעות ביישוב. את ההיטל הלא חוקי גבתה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה זמורה על קרקעות המיועדות או משמשות למגורים. הצו מתבסס על החלטת ועדת שרים לשיקום שכונות מחודש אפריל 1979.
 

 

 
על כן, ביקשו מגישי הבקשה לאישור התביעה הייצוגית מבית המשפט, להרחיב את הקבוצה המיוצגת בתובענה, לכלל שכונות השיקום בארץ ולהורות לרשויות הרלבנטיות להצטרף כמשיבות לתובענה זו ולנמק התנגדותן. על פי הערכה ראשונית מדובר בהחזר שלכ-30 אלף ₪ לפחות לכל מייצג. 
 
להחלטת בית המשפט בתביעה זו היקף ומשמעות כלל ארצית, הן לעניין פרשנות החוק בנושא פטור מהיטל השבחה לשכונות שיקום, והן לעניין השבת מיליוני שקלים ששולמו כהיטל השבחה ביישובים שהוכרזו, או שחלק מהם הוכרז, כשכונת שיקום בכל הארץ.

 
באשדוד הוגדרו הרובעים: רובע א', ב', ג' ורובע ו' כאזורי שיקום שכונות והתביעה הייצוגית יכולה לעניין בעלי קרקעות או בתים ששילמו באזורים אלה מס שבח לועדה המקומית של אשדוד.

 

בתביעה הייצוגית טוען עו"ד רפאל לוי אבשלום מרחובות, כי  הגבייה הבלתי חוקית של המועצה המקומית בקרית עקרון והועדה לתכנון ובנייה זמורה, בוצעה גם ע"י ועדות נוספות לתכנון ובנייה בשכונות שיקום בכל רחבי הארץ, בהתאם לפרשנות שגויה של החוק, אותה אימצו מרבית הרשויות בארץ, לעניין הפטור מהיטל השבחה בשכונות שיקום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה