סוחרי שוק אזור ב' יוצאים למאבק ציבורי לשיקום השוק


להאזנה לתוכן:

סוחרי שוק ב' זועקים על ההזנחה מצד העירייה ויוצאים למאבק ציבורי. השבוע הם נפגשו בשוק עם חברת המועצה גלבר, שהעלתה את נושא ההזנחה בשוק ב' בישיבת מועצת העיר. "המצב בלתי נסבל לחלוטין , סכנות חיים לסוחרים ולקונים. התשתיות פגומות ומוזנחות, המדרכות והמרצפות עקומות , וברוח הזמן נשרף השבוע רכב פרטי בשוק ובנס נמנע אסון גדול ושריפת כל השוק", אומרים סוחרים זועמים

ביום ג' האחרון התקיים כנס סוחרי השוק העירוני באזור ב' יחד עם חברת המועצה הלן גלבר בנוכחות עשרות סוחרים ולקוחות אחרונים של אותו היום שפקדו את השוק השומם. כנס זה נולד עם העלאת הנושא ע"י חברת האופוזיציה גלבר בישיבת מועצת העיר בחודשיים האחרונים.
בהתכנסות הביעו הסוחרים טענות על העדר תשתיות בסיסיות. אחרים סיפרו על מדרכות ומרצפות שבורות ומוזנחות , בורות המסכנים את באי השוק עד כדי סכנת חיים, העדר שירותים ציבוריים אנושיים לצרכים בסיסיים , ועל מחסור בציוד לכיבוי שריפות בסיסי , דבר העלול להביא לאסון רב נפגעים המסכן את שלום הסוחרים והלקוחות.
נציגי הסוחרים טוענים במרירות ובייאוש רב כי השוק מוזנח מזה שנים רבות עד כדי בושה וכלימה , רבים מהם נאלצו לסגור את הדוכנים הקטנים בשוק עקב ירידה תלולה ועקבית בכמות הלקוחות המגיעים לשוק . "מי יבוא לקנות במקום כזה ? איזו תחרות אנחנו יכולים להציב מול קניונים אחרים? יש לנו תחושת בטן שיד מכוונת ע"י העירייה מנסה לסגור ולחסל את השוק באופן שלא יפעל לעולם!! אנחנו קוראים לפרנסי העיר שערב הבחירות הגיעו לבקר בשוק, הבטיחו הבטחות, הבטיחו ניסים ונפלאות ומאז לא ראינו אותם יותר", אמרו נציגי הסוחרים.
"אנו קוראים לראש העיר שייתן יד ויאשר תקציב לבניה מחודשת של השוק , חידוש המקום והפיכתו לשוק חדשני ומודרני שיהווה פנינה וחוויה ללקוחות ולבאי השוק ,זאת בדומה לערים אחרות שהרימו כפפה בתמיכת הרשות , לדוגמא שוק מחנה יהודה בירושלים", הם מציינים.
בכנס סוכם על הקמת מטה מאבק לשיפור המצב בשוק אזור ב' שיכלול את נציגי הסוחרים יחד עם חברת המועצה הלן גלבר שהתנדבה ללוות את סוחרי השוק תוכנית פעולה יוצאת לדרך עם תחנה ראשונה ביקור בשוק מחנה יהודה בירושלים בשיתוף נציגי הסוחרים , הלן גלבר ונציג עיריית ירושלים שאחראי להצלחתו המסחררת והמדהימה של שוק מחנה יהודה בירושלים . הסוחרים, יחד עם גלבר, מתכוונים למחות על מה שהם מכנים "אוזלת ידה של העירייה" ולדרוש את זכויותיהם הבסיסיות.
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בעיריית אשדוד תמהים על מפגש הסוחרים, כפי שהצגת בשאלתך, לאור העובדה שרק ביום א' האחרון התנהלה שיחה בלשכתו של מר לאון בנלולו, סגן רה"ע ויו"ר תשתית, שדנה בנושא המרכז המסחרי, כאשר נציג ועד הסוחרים מודיע בפירוש על הסכמתם העקרונית של בעלי הנכסים להיכנס במשותף לפרוייקט השוק. יובהר כי עיריית אשדוד הביעה מזה זמן רב את נכונותה לביצוע תוכנית פינוי בינוי, לשינוי פני השוק ולהבאתו לרמה גבוהה כיאה לעיר מודרנית, והיא נכונה לעשות זאת בכל מרכזי המסחר הותיקים. חברת תשתית הוקמה במיוחד לקידום תוכניות פינוי בינוי והתחדשות עירונית ואפילו החלה בפעולות מקדימות בנושא, אלא שבהעדר הסכמה של כל בעלי הנכסים, כך קובע החוק, לא ניתן יהיה לבצע התוכניות.   לסיום, עיריית אשדוד קוראת לסוחרים ומזמינה אותם בכל עת, על מנת לקדם הנושא - מתוך שיתופי פעולה שווים ורציניים ומתוך נשיאה באחריות על נכסיהם".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה