רבני העיר הסירו חתימתם מ"מכתב הרבנים"


להאזנה לתוכן:

הרב פינטו והרב שייניין משכו את חתימותיהם מפסק ההלכה שאוסר מכירת או השכרת בתים למי שאינו יהודי. ברחבי הארץ גוברת הביקורת על הרבנים שחתמו על פסק ההלכה


סערה גדולה בארץ וביקורת קשה בעולם לפסק ההלכה, עליו חתומים עשרות רבות של רבנים, ושאוסר מכירה או השכרה של בית למי שאינו יהודי.

כעת מתברר שכבר אמש, אם פרסום מכתב הרבנים בכלי התקשורת הארציים, משך הרב חיים פינטו את חתימתו מהמכתב. 

רפי מיארה, מזכירו האישי של הרב פינטו, מצוטט באתר "כיכר השבת", אומר: ""היו במכתב שלושה דפים, ובשגגה לא העברתי לו את הדף השלישי שהסביר בפירוט את תוכן המכתב".

מלשכתו של הרב פינטו נמסר לאתר "כיכר השבת": "לידי הרב הספרדי הראשי הרב חיים פינטו הגיע מכתב על ידי מזכירו שבקרית מלאכי. הרב פינטו, שראה את חתימתם של הרבנים החתומים, הצטרף. אך לאחר שהתבונן בנוסח המכתב, משך את חתימתו. אילו היה קורא בעיון, לא היה חותם מלכתחילה מטעמים הכמוסים עמו. הרב פינטו לא בעד ולא נגד בנושא הנ"ל".

גם הרב יוסף שיניין, הרב הראשי של אשדוד, משך את חתימתו מפסק ההלכה. באתר החרדי "בחדרי חרדים", מציינים שהרב שיניין משך את חתימתו בעקבות תבטאותו הנחרצת של הגרי"ש אלישיב, נגד מי שחתם על המכתב. באתר "בחדרי חרדים" מצוטט הגרי"ש אלישיב כמי שאומר: "כבר מזמן אמרתי שיש רבנים שצריך לקחת מהם את העט".

התבטאותו זו של הגרי"ש הביאה רבנים רבים, ולא רק מהזרם הליטאי, למשוך את חתימותיהם מפסק ההלכה.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה