האצבע של בת 8 נשברה לאחר שנתקעה במכשיר הכושר בפארק


להאזנה לתוכן:

אושר מנשה, כבת 8, תושבת אשדוד, הגיעה לחדר המיון בבית החולים 'קפלן' ברחובות עם אצבע נפוחה מאוד ושטף דם בעקבות פגיעה ממתקן כושר בפארק מרכזי באזור יא' באשדוד. ד"ר אמיר אורון, רופא במחלק לכירורגיית כף היד, בית החולים 'קפלן': "השימוש במתקנים אלו מסוכן לילדים ועלול להביא לשברים וקטיעת אצבעות"

במהלך הטיפול בבית החולים נמצא שבר בגליל המרכזי של הקמיצה ולאחר טיפול תהיה האצבע מקובעת במשך חודש ימים.

"ביתי ירדה לשחק בפארק השכונתי באיזור יא' ובמהלך שימוש במכשיר כפיפת הידיים הכניסה בטעות את האצבע בין הברזלים במתקן", תארה האם יעל. "היא הזעיקה את בעלי כי כאב לה מאוד והאצבע אף הכחילה. הבאנו אותה מייד לבית החולים 'קפלן' וכאן היה טיפול מקצועי וענייני ובמהלכו נתגלה שבר. המומחים קיבעו את האצבע והשאירו את אושר להמשך מעקב". 

ד"ר אמיר אורון, רופא במחלקה לכירורגיית כף היד בבית החולים 'קפלן', אשר טיפל באושר, אמר כי הילדה הגיעה לחדר מיון עם כאבים עזים, נפיחות רבה ושטף דם לאצבע רביעית ביד שמאל. "במהלך הבירור אובחן שבר בגליל המרכזי באצבע אשר קובע והוחלט על המשך טיפול שמרני. האצבע תהיה מקובעת למשך חודש ימים בשל השבר והיא לא תוכל ליטול חלק בכל פעילות ספורטיבית".

"הפגיעה ארעה תוך שימוש במתקן ספורט המצוי בשטח ציבורי פתוח וקיימת גישה חופשית לילדים בכל הגילאים", מוסיף ד"ר אורון. "ככלל, השימוש במתקני כוח וכושר מומלץ מגיל 12 ואילך ורצוי תמיד שיהיה תחת השגחה. אצבעות דקות וחוסר שימת הלב של הילדים עלולים להביא לחבלות קשות עד כדי שברים וקטיעות. רק מתקני שעשועים ומשחקים שעברו תקינה בטיחותית אמורים לשמש את הילדים היותר צעירים", הוא מתריע.

ההורים ציינו כי מדובר בפארק גדול יחסית אליו מגיעים ילדים מ- 3 בתי ספר בסביבה לאחר שעות הלימודים וגם מרחבי אשדוד. "אנחנו שמחים שהנזק לאצבע לא היה חמור יותר. הטיפול של הצוות הרפואי ב'קפלן' היה מהיר והם הרגיעו אותנו שהתנועתיות של היד לא תפגע. יחד עם זאת, אנחנו חושבים שצריך לעשות משהו כדי למנוע את המקרה הבא", הם מסכמים.

בתמונה: הילדה אושר והאחות איריס פטורי, אחות היחידה האורטופדית שהיא גם שכנתה של אושר באשדוד - באדיבות 'קפלן'

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה