מחלקת ההנדסה יצא להשתלמות - ומי מרוויח?


להאזנה לתוכן:

עובדי מחלקת ההנדסה של עיריית אשדוד, יצאו למספר ימי השתלמות, שנועדו למצוא פתרונות לבעיות שצצו במחלקה במהלך הטיפול בתיקים. "המטרה היתה באמת ובתמים לעזור לתושבים", מציין עובד במחלקה שיצא עם חבריו להשתלמות

תושבים רבים שנזקקו בעבר לשירותי מח' ההנדסה על מנת להסדיר נושאים בוערים, ואז מתברר להם, דרך קבע, שהעובדים יצאו לחופשה או שהם בדיוק לפני יציאה לסוף שבוע ארוך שמתחיל ביום רביעי ומסתיים אי שם ביום שני. החופשות, אגב, בוצעו גם בימים ובשעות בהם באופן רשמי אמור היה להתקיים שירות של קבלת קהל.

גם השבוע יצאו עובדי המחלקה לחופשה, אבל הפעם מדובר בשינוי מהותי. ראשית, הודעה מאירת עיניים על החופשה הצפויה פורסמה בסוף השבוע שעבר והיא מנעה מהתושבים להגיע לחינם. אך שנית, וזה העיקר, שהתושבים הם אלו שאמורים להפיק תועלת רבה וישירה מההשתלמות בה השתתפו עובדי המחלקה.

כיצד? ובכן, בתחילת השבוע הנוכחי התכנסו עובדי המחלקה, כולם, לימי עיון שנערכו באשדוד, מתוך מטרה מוצהרת שביקשה לייעל את עבודת המחלקה. העובדים ליבנו בעיות, ניסו לאלתר פתרונות שיצליחו לקצר את הפרוצדורה מחד ובלי להתפשר על הנהלים מאידך. הרושם הוא שהליבון המשותף הצליח להגשים לפחות חלק מהמטרות.

"המטרה היתה באמת ובתמים לעזור לתושבים", אומר לנו אחד מעובדי המחלקה. "ישבנו שלושה ימים ובחנו את דרך ההתנהלות בתיקים שונים, מתוך ראיה נרחבת ומעמיקה: האם היה מקום להתגמש? האם אפשר היה לקצר את התהליך? והאמת שהצלחנו להגיע לסיכומים שאין לנו ספק שהם ישרתו את התושבים שירגישו בייעול".

הצוות לא חסך במאמץ, ובימי העיון השתתפו גם בעלי מקצוע מבחוץ, כמו אדריכלים שהגישו בשנה האחרונה תוכניות לאישור והם סבלו מהסחבת הנוראית שאפיינה את עבודת המחלקה בשנה האחרונה. אותם אדריכלים שמו את האצבע על בעיות שונות, כאשר תחושתם היא ש"עכשיו יש עם מי לדבר. נראה שיש באמת רצון כנה ואמיתי להשתפר ולייעל", אומר לנו אחד מהם.

את המחמאות תולים עובדי המחלקה ברכש האנושי החדש של המחלקה שמיום ליום מתגלה כבחירה מוצלחת. מנהל המח', אייל דוידוביץ, שמתברר כאיש הנכון במקום הנכון. תוך תקופה קצרה מאז נכנס לתפקידו הוא הצליח 'לנער' ולהצעיד את המחלקה כברת דרך נכבדה. לכך יש לצרף את מהנדס העיר החדש, שלמה נער, שלמרות שעדיין לא נכנס רשמית לעבודה, יכולות העבודה שלו מקרינות כבר כעת על העובדים כולם.

אך הכל מתחיל מהראש. "בכלל", אומר לנו גורם בעיריה, "ראש העיר מוביל כל העת מגמה של התרעננות וריוויזיה. בכל המחלקות מרגישים כיום מגמה של שיפור, ואך טבעי שגם במחלקת ההנדסה יעשו כל מאמץ להתייעל ולהשתפר. ראש העיר תובע זאת מהיום הראשון בו נכנס לתפקידו, והיום ב"ה רואים תוצאות".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה