רגע לפני חגיגות השנה החדשה - מד"א מזהיר מהרעלות אלכוהול


להאזנה לתוכן:

רגע לפני שתתנשקו הלילה בחצות במסיבת סילבסטר חגיגית, כדאי שתזכרו שאפילו כוסית משקה אלכוהולי אחת יכולה לחרוץ גורלות. בכל שנה, ידי צוותי מד"א מלאות עבודה בערב הסילבסטר – פינוי צעירים הסובלים מצריכת אלכוהול מוגזמת עד כדי הרעלה לחדרי המיון, פינוי נפגעים בקטטות וכמובן מעורבות בתאונות דרכים

מנתוני מד"א על פינויים עקב צריכת אלכוהול, עולה כי בשנת 2009 צוותי מד"א פינו 5,055 בני אדם, מרביתם בני נוער, כשהצעירים מביניהם הם ילדה בת  10 ושני ילדים בני13 . 

לאלכוהול ישנן השפעות הרות אסון, בעיקר על צעירים, שאינם מורגלים בצריכתו ועדיין אינם יודעים מהי הכמות אותה גופם יכול לספוג. לא אחת, מפנים צוותי מד"א לחדרי המיון ברחבי הארץ נערים במצב קשה ולעיתים אף בתרדמת, עקב שתיית אלכוהול מופרזת, הגורמת להרעלת אלכוהול. הרעלת אלכוהול פוגעת באופן קשה במוח ובמערכות הגוף השונות ועלולה אף לגרום למוות.

במקרים רבים נתקלים צוותי מד"א בצעירים שלקו בהרעלת אלכוהול, עקב שתייה מופרזת במסיבת הסילבסטר ובצעירים שנפצעו באורך קשה עקב תאונת דרכים, בה היה מעורב נהג שיכור. כוסית אחת של אלכוהול משפיעה על התפקוד המוטורי ועל כל החושים החיוניים בזמן הנהיגה. בנוסף, האלכוהול פוגע ביכולת הריכוז, בתפיסת המרחק ועלול אף לגרום להרדמות על ההגה.  כמו כן, האלכוהול מפחית את חדות הראיה, עד כדי טשטוש ופוגע בקואורדינציה, מה שהופך את זמן התגובה לאיטי יותר באופן משמעותי. האלכוהול גם מתעתע בתחושות ומעצים את תחושת הביטחון העצמי. נהג שיכור עלול לקחת סיכונים הרי גורל, שבאופן מפוכח לא היה לוקח.

מד"א מזכיר לציבור כי לאחר צריכת אלכוהול לא נוהגים ומציע לנסוע במונית ממקום הבילוי, כדרך הבטוחה ביותר להגיע בסופם של חגיגות הסילבסטר הביתה במקום באמבולנס מד"א לחדר המיון.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, הנחה לתגבר הערב את המשמרות באמבולנסים ובצוותים רפואיים.

בתמונה: נערה בגילופין

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה