חלם: באמצע הצומת כניסה לחניה


להאזנה לתוכן:

בעיריית אשדוד החליטו לאפשר כניסה ויציאה מחניית בניין היישר לתוך צומת עמוסה. חיפשנו בכל רחבי העיר ולא מצאנו עוד סידור דומה. בעירייה טוענים שהפעולות נעשו בהתאם לדרישות התחבורתיות. במשרד התחבורה אומרים שיש לשפר את הצומת ושולחים אותנו לעירייה. באמצע נמצאים תושבי המקום שחוששים שכולם יתעוררו רק כשיקרה במקום אסון. עוד סיפור על חלם שכזה

עם יד על הלב, האם אי פעם ראיתם שהכניסה והיציאה מחניית בניין נעשית היישר לצומת T. באשדוד כנראה יש חוקים חדשים. שם החליט מי שהחליט, לאשר פתיחת חניון כזה היישר לתוך אחד הצמתים העמוסים ביותר ברובע החרדי הצפוף בעיר.

תושבי המקום גילו ביום בהיר אחד שגדר הברזל שהוצבה במקום ומנעה מילדים גישה לצומת העמוסה, נעקרה ממקומה. למחרת כבר הוזזו ברזי המים והשעונים שהפריעו לפתיחת הציר, הריצוף הונמך ונפתחה הגישה לחניה. "הכל בהתאם לחוק", אומרים לנו בעירייה.

אז איפה בדיוק הבעיה אתם שואלים?

בהגדרה לצומת מהי נכתב: "השטח המתהווה על ידי פגישתם של שני כבישים או יותר". תת סעיף 2 קובע מה צומת אינו כולל: "שטח המתהווה על-ידי פגישה של כביש עם כניסה ויציאה לחצרים, או עם דרך גישה לבית, למגרש חניה, לתחנת דלק או למפעל".

הלכנו לחפש ברחבי העיר אשדוד, סיירנו בשכונות ולא מצאנו עוד סידור מופלא ומסוכן שכזה. ניסינו לברר, אולי בערים אחרות אימצו גישה חדשה לניצול שטח הצומת, אך בכל המקומות שביררנו, הסתכלו עלינו כאילו נפלנו מהירח. לכולם זה היה נשמע לא הגיוני בכלל.

תושבי האזור זועמים ומתקוממים נגד המחטף, שלדבריהם נעשה מבלי לחשוב על טובת הציבור והסכנות הטמונות בכך. לטענתם, לא ברור להם מי אישר את המחדל, אך הם חושדים שזה נעשה משיקולים זרים.

לדברי תושבי המקום, בעבר התרחשו בכביש בן שני הנתיבים תאונות רבות שלא הגיעו לכותרות משום שהם הסתיימו בחבטה עזה, פנס רכב מנופץ וכד', אך לא גבו חיי אדם והמעורבים בהם לא נזקקו לפינוי לבית חולים.

הרב משה גרינבוים, מעסקני הציבור החרדי באזור המדובר ובעצמו מתגורר ברחוב סמוך, היה הראשון שהשמיע את זעקת כל התושבים. הוא מיהר לשגר פנייה דחופה לכל המעורבים בעניין ומי שביכולתם לפעול לשינוי המצב. החל מראש העיר, סגניו וחברי מועצת העיר, עבור דרך ראשי האגפים השונים וכלה באנשי הפיקוח העירוני. מבקר העירייה גם הוא קיבל את הפנייה הבהולה, בכדי שאיש לא יוכל לומר בהתרחש חלילה אסון: 'לא ידעתי'.

"ברור כי נעשה כאן צעד ללא מחשבה תחילה, צעד שעלול לגבות מחיר יקר אם האחראים על המחדל לא יתעשתו ויפתרו את הבעיה" מתריע הרב גרינבוים כשאנו משקיפים מן הצד על הצומת המדוברת, ומוסיף "כבר בימים הבודדים בהם היה המעבר פתוח לכלי רכב אירעו כאן כמה תאונות קלות תוצאת המהלך האווילי שנעשה כאן ללא הערכת סיכון ובדיקת חלופות נאותות.

תוך כדי דיבור אנו מבחינים במשאית היוצאת מהחניון ברוורס (לתוך צומת, זוכרים). היא מתקרבת במהירות לאב הצועד עם עגלת תינוק על מה ששימש עד לפני ימים ספורים כמדרכה בטוחה, הוא בכלל מסתכל לצד השני ולא שם לב לכלי הרכב שמתקרב לעברו בצורה מסוכנת. עובר אורח שרואה את המתרחש, דופק על המשאית והנהג בולם בחוזקה.

הוא יורד מהמשאית ונדהם לראות את האב ועגלת התינוק מטר ממשאיתו. ללא ערנות עובר האורח, הוא היה דורס את האב עם עגלת התינוק. הנהג ההמום אומר מיד לאחר האירוע ששדה הראיה במקום שואף לאפס. מצד אחד בניין מגורים, מצד שני מבנה מסחרי, כשבתווך, במרווח הצר שנוצר במקום נפתחה לה יציאה לכביש הראשי היישר לתוך צומת.

לדברי הרב גרינבוים, מנהל מחלקת התשתיות בעיריית אשדוד היה במקום והסכים עימו שיש לבצע שינויים במקום. "עד היום דבר לא נעשה", אומר גרינבוים.

פנינו למשרד התחבורה ושלחנו אליהם את הצילומים מהצומת ההזויה באשדוד. תגובת משרד התחבורה הסתכמה בשני משפטים שאומרים, לעניות דעתנו, הכל: " הסדרי התנועה ברחוב הם באחריות עיריית אשדוד. מהתמונות המצורפות נראה כי הסדרי התנועה מחייבים שיפור, יש לפנות בנושא לעיריית אשדוד".

כנראה שגם במשרד התחבורה לא הבינו את פשר החלם של חניון שנפתח היישר לתוך צומת.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "מבדיקת הנושא עולה שהפעולות שנעשו במקום נעשו בהתאם לחוק ועל פי הדרישות להסדרי התנועה. יחד עם זאת, מנהל המחלקה יצא בעצמו לשטח על מנת לבחון עמידה בכל תנאי ההסדר ובמידת הצורך, בחינה מחודשת לביצוע הסדרי תנועה במקום. בכל מקרה ולמען הסר ספק, אחריות הנהיגה מוטלת באופן מוחלט על הנהגים. נהג הנכנס או יוצא מחניה או מחניון תת קרקעי מחויב לפתוח "עיניים גדולות" ולהקפיד במשנה זהירות בנהיגתו. מסר זה חייב להגיע לידיעת כל הנהגים כמו גם מתן תשומת לב רבה יותר לשינוי בתרבות הנהיגה ולהפנמת ערכי שמירה על החיים".

אנחנו כמובן מבטיחים להמשיך לעקוב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה