מהפיכה ירוקה? הצחקתם אותם! לראות ולהתבייש


להאזנה לתוכן:

באשדוד יצאו במהפכה ירוקה ובהשקעה של קרוב ל-2 מיליון הקימו מרכזי מחזור ברחבי העיר. ברובע ג', קומץ תושבים הפכו את מרכז המחזור לאתר פסולת מטונף ומסריח משקיות אשפה נוזלות במיוחד. "עד שעושים משהו טוב, יש מי שחייב ללכלך", אומר לנו תושב מודאג

לראש העיר, כמו לרבים וטובים מתושבי העיר, יש חזון להפוך את אשדוד לאחת הערים המובילות בתחום הטיפוח הסביבתי ואיכות החיים לתושב. מה שראש העיר לא יודע זה בזמן שצוותי העירייה עמלים לבנות את מרכזי המחזור להפרדת פסולת ולקיים את החזון, יש מי שדואג להמשיך ללכלך.

את התמונות שצילמנו השבוע במרכז המחזור שהוקם ברובע ג', חבל שלא ניתן גם להריח. מרכז המחזור שהוקם ברחוב חנה סנש, סמוך לגני הילדים במקום, הפך להיות מפגע תברואתי מסריח ביותר.

"כמי שנמנע על אלה שדואגים לעתיד ילדינו ועתידנו, אני מאלה שכן ממחזר. אבל עיניך הרואות, אי אפשר להתקרב לפחי המחזור כי תושבים באזור הפכו את מרכז המחזור למזבלה", כך פנה אלינו השבוע אחד מתושבי רובע ג'.

בפניה אישית של ראש העיר לסרי לתושבי אשדוד, שהגיעה לבתי האב ביחד עם חשבונות הארנונה, הוא מבקש מהתושבים לעשות שימוש במתקני המחזור על פי ההנחיות, גם כדי לשמור על בריאותנו.

מתברר שתמיד ימצאו אלה שימשיכו לזהם וללכלך לנו את הסביבה. לא משנה כמה תלחם למענם וכמה תדאג שהסביבה תהיה נקייה, תמיד יבוא אותו קומץ שיהרוס לכולם. השבוע, כאשר הגעתי למקום בעקבות פניית התושב המודאג, נדהמתי מהמראות של הזבל שנערם מחוץ לפחים. מדובר בפסולת ביתית שאינה אמורה להיות במקום זה. אחד הפחים היה באשפה ביתית והסרחון והיצורים המעופפים במקום הבריחו אותנו די מהר ממנו.

השלטים במרכז המחזור הם גדולים ומאירי עיניים. על כל פח רשום איזו פסולת צריכה להיות מושלכת לתוכו. ברור שאת אלה שהפכו את המקום למזבלה, זה לא ממש מעניין. גם העובדה שבמקום נמצאים גני ילדים שנאלצים לספוג את המראות והסירחון.

dscf2340

 

הלכנו לבדוק כיצד מתייחסים למרכזי המחזור באזורים אחרים בעיר, שם לא מצאנו את הזוהמה שהייתה ברובע ג'.

בעיריית אשדוד מתכוונים לצאת בקרוב במבצע לשיקום כל הגנים הציבוריים ברובע ג'. העבודות יכללו: גינון, שבילים והחלפת מתקנים. הכסף שתשקיע העירייה בשיקום גני שעשועים ופארקים ברובע, יהיה לא מעט. נוכח תמונות קשות אלה, האם לא חבל על ההשקעה? מצד שני, חבל שתושבי הרובע שכן איכפת להם מסביבת המגורים שלהם, יסבלו בגלל הקומץ.

18 מרכזי מחזור כבר הקימה העירייה ברחבי העיר בהשקעה של 1.8 מיליון ₪ והכוונה היא להגיע ל-25 מרכזי מחזור שיתפרסו בכל רובעי העיר. ללא שיתוף פעולה של התושבים והישנות מקרים מהסוג הזה, יחזירו אותנו לחיות בזבל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה