איך להמשיך את יום המעשים הטובים- כל השנה?


להאזנה לתוכן:

שבוע המעשים הטובים כמעט מאחוריינו, אך זה לא אומר שחייב להפסיק. הנה כמה עצות איך תמשיכו לעשות מעשים טובים בשגרה שלכם, כל השנה.

 - התחילו בדברים קטנים: מעשה טוב לא חייב להיות איזו התנדבות מטורפת או משהו גרנדיוזי, גם לעזור לחבר בשיעורי בית או ללמוד למבחן, לחייך לשכנים שלכם ולהגיד שלום כשאתם נתקלים בהם, לבקר את סבא וסבתא ולדאוג לעזור להם במה שאפשר: כל אלו הם מעשים טובים ופשוטים שאפשר לעשות ביום יום.

-לא חייב לתכנן: לא כל מעשה טוב חייב להיות קבוע חודשיים מראש. ראיתם מישהו ברחוב שזקוק לעזרה? תיגשו. מישהו מבוגר עלה לתחבורה ציבורית? קומו. אתם רואים מישהו מתקשה לסחוב שקיות מהסופר או משהו בסגנון? תעזרו- ככה בספונטניות ובמהירות.

-תרגילו את עצמכם: אם כל יום תגידו "היום אעשה לפחות מעשה טוב אחד" בסופו של דבר ההתנהגות הזו תהפוך להתנהגות הרגילה שלכם ופשוט תהיו, כמו שכולנו צריכים להיות, אנשים טובים.

-לחשוב על המעשים שלכם: לפעמים אנחנו רעים רק בגלל חוסר מחשבה: זורקים הערות לו במקום, מעקמים פרצוף, פוגעים במישהו לא במתכוון. אם תתחילו יותר לחשוב על המעשים שלכם ועל ההשלכות- הם יהפכו לטובים יותר.

-הצטרפו למסגרת מסוימת: תנועות נוער, חוגים, פעילויות שונות אחה"צ: יש כל כך הרבה מסגרות בהן אתם יכולים לעשות מעשים טובים ביומיום באופן מאורגן. 

והכי חשוב, תחייכו לכולם, תהיו רגישים לכולם ותזכרו- שיחס גורר יחס, התייחסו לאחרים כמו שהייתם רוצים שיתייחסו אלייכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה