במוקד העירוני מסכמים שנה - מענה אנושי תוך 16 שניות


להאזנה לתוכן:

מרכז העצבים של אשדוד, המוקד העירוני, מסכם את שנת הפעילות 2016 ומדווח על עליה משמעותית בפניות של תושבי העיר. נושאי הפניות עסקו בגרוטאות לפינוי מנוף,חניה בניגוד לחוק,גזם לפינוי מנוף מפגע בטיחותי בדיקת רמזורים,בדיקת תאורה, תיקוני תמרור ועוד

המוקד עירוני 106 משמש כמעיין מרכז העבודה של העירייה, וכן אמצעי הקשר הישיר מול התושב. עיריית אשדוד שדרגה בשנים האחרונות את המערכת הטכנולוגית ותוכנית ההפעלה של המוקד השתנתה, זאת מתוך ההבנה ששירות יעיל ומקצועי לתושב באמצעות פנייתו למוקד מורידה את העומס ממחלקות ואגפי העירייה. כמו כן ניתן לעקוב אחר ביצוע הטיפול בפנייה, ובסיום הטיפול  נוצר קשר עם התושב באמצעות שליחת הודעה לסמארטפון האישי.

סיכום הפעילות לשנת 2016 מעלה כי 144 אלף פניות הגיעו למוקד העירוני בשנת 2016 לעומת 120,000 בשנת  2015. מדובר בעליה של 15 אחוז בממוצע ליום. מידי יום מתקבלות כ-394 פניות, וזמן המענה לדברי העירייה כ- 16 שניות בממוצע ו2-3 דקות זמן שיחה וטיפול בפניית תושב.

"גידול במספר הפניות מוכיח שהתושבים היום פונים בכל הנושאים, מתוך אמון מלא בקבלת שירות איכותי, מהיר ומקצועי שניתן  על-ידי המוקד בכל שעות היום ובכלל הנושאים. בנוסף, המוקד גם נתפס אמין בכל הנוגע למסירת מידע או הכוונה בחירום ובשגרה", אומרים בעירייה. 

מחלקת מוקד רואה באגף מרכז שליטה ובקרה 


מוקד רואה מהווה מוקד מבצעי, שמקבל תמונת מצב באמצעות  120 מצלמות הפרוסות ברחבי העיר, בצמתים הראשים ובמרחבים הציבוריים המרכזים באשדוד. המצלמות משדרות בזמן אמת למוקד הרואה והכל מוקרן על קיר מסכים המותקנים במרכז שליטה ובקרה. תצפיתנים, אשר הוכשרו מקצועית לנושא, מדווחים באופן מיידי לביטחון העירוני והשיטור המשולב  על שינוי שלילי בשטח כגון: זריקת פסולת בפארק או ונדליזם. כוחות הביטחון, בזכות המוקד רואה, הצליחו מספר פעמים להציל חיי אדם  וכן לשפר את תגובתם המהירה לאירועים, שצומצמה באופן משמעותי. 

מנהל המוקד דוד דבש:

"המוקד הפך להיות מרכז שליטה ובקרה עירוני, הנותן כיום מגוון רחב מאוד של שירותים לתושבי העיר ומהווה דוגמא ומודל לערים רבות, המגיעות לאשדוד במטרה ללמוד את תורת ההפעלה שבנינו ומותאמת לחזון ראש העיר". 

ראש מנהל תפעול ,שלמה רוטנברג:

"מרכז השליטה והבקרה העירוני מהווה זרועה ביצועית חשובה ביותר בשני מימדים: הראשונה והמרכזית היא מול התושב, והנוספת היא מול כלל אגפי העירייה והיכולת לעקוב אחרי ביצוע העבודה מול שמירת קשר רציף  עם התושב. אלו מהווים את חזית השירות שלנו בעיריית אשדוד. אנו מפיקים לקחים ולומדים לאורך כל הזמן, במטרה להמשיך להתייעל ולשדרג את  איכות השירות לתושב".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

"מרכז השליטה ובקרה של עיריית אשדוד מהווה כיום מודל ודוגמא לגופים גדולים ורשויות רבות. רבים מגיעים ללמוד את תוכנית ההפעלה הייחודית שבניינו בשנים האחרונות, אשר נותנת מענה מקסימאלי לתושב בכל תחומי החיים. בשנה הקרובה נפתח ונשדרג את מרכז השליטה והבקרה באמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים שיש. בכך נוסיף ונרחיב את השירות לתושב בכלל התחומים, במטרה להמשיך ולשפר את איכות חיי התושב בעירנו". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה