מאיר טפירו בהרצאה נגד אלכוהול וסמים ב"סמינר עמיתים"


להאזנה לתוכן:

תוכנית "עמיתים" יצאה לדרך בסמינר להכשרת תלמידים. במהלך הסמינר, הגיעו מספר בעלי השפעה להרצות לתלמידים וביניהם, מאיר טפירו- מאמן מכבי אשדוד באר טוביה.

סמינר עמיתים היא תוכנית מניעה לשימוש בחומרים ממכרים,אלכוהול וסמים, בעיר אשדוד. הסמינר מיועד לתלמידי כיתות ח' בנושא אלכוהול ולתלמידי כיתות ט' בנושא סמים ונקרא "למוח אין חלקי חילוף".

לפני כ- 22 שנה בנו תוכנית במשרד החינוך והגיעו למסקנה שאין כמו הידברות והעברת מידע בין בני נוער- בני גילם מאשר העברה של אותו המידע דרך מורים או אנשי מקצוע בוגרים, לכן הקימו את התוכנית. תחילה, איתרו ילדים מנהיגים בבתי הספר והכשירו אותם במשך יומיים מרוכזים לגבי התוכנית, הם קיבלו "ארגז כלים" וחזרו לבתי הספר וכעת מעבירים בעצמם כעשרה מפגשים מול חבריהם בנושאים הללו.

במהלך הסמינר, מזמינים כל מיני אנשים בעלי השפעה להרצות מול התלמידים. המרצה הראשון היה נריה כהן שהשתתף בתוכנית "מאסטר שף" והשני שהגיע בשבוע האחרון היה מאיר טפירו, מאמנה של קבוצת הכדורסל מכבי אשדוד באר טוביה בליגת העל ושחקן עבר עם רקורד מוצלח מאוד.


טפירו, עבר דרך ארוכה מאוד. הוא גדל בתנועת "בני עקיבא", אהב כדורסל, האמין בעצמו, חלם חלומות והגשים אותם למרות לא מעט מהמורות וקשיים בדרך, דבק בדרכו וכבש את הפסגות הגבוהות בענף הכדורסל המקצועי בישראל ואף שיחק באשדוד בעבר ומאמן כיום באשדוד ומהווה שליח כדוגמה לספורטאי מצטיין ואדם שיש לו מה ללמד, מנהיג מבטן ולידה.

הסמינר מהווה את "יריית הפתיחה" מידי שנה לפעילויות למניעת שימוש בסמים ואלכוהול ובהמשך פועלות ברמה עירונית בתוך בתי הספר בהתערבות של משרד החינוך, עיריית אשדוד והרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, אותה מנהלת בריג'יט דוקהן.



"אנחנו מאמינים שהשימוש לרעה באלכוהול הוא חוסר מודעות עצמית. כשהנער/ה יבינו ויפנימו את הערך העליון של החיים, מה זה להיות בני אדם ומהן השאיפות והחלומות שלהם, פיתויים כמו סמים ואלכוהול לא יעסיקו אותם. זאת ועוד- כשהם יהיו עסוקים ויגדירו לעצמם מטרות ויעדים הם לא ישתעממו ויתעסקו בדברים הללו", אומרת דוקהן.

התלמידים שלוקחים חלק בתוכנית פעילים בתנועות נוער ובמועצות התלמידים. הם נבחרים על ידי התלמידים עצמם בבתי הספר וכמובן שעל ידי הצוותים הפדגוגיים- מוודאים שהם מבינים ומפנימים את המסרים ומעבירים אותם הלאה. לאחר מכן הם פועלים בבתי הספר שם מלוות אותן היועצות ומעבירים את הפעילויות בנושאי חומרים ממכרים בכיתות.

את הפרויקט מובילות ירדנה להב- מנחת שפ"י (שירות פסיכולוגי לנוער) ויועצת בכירה במשרד החינוך ובריג'יט דוקהן – האחראית על חינוך למניעה והסברה ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות מזה כ- 18 שנה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה