פסטיבל מחוברות: חיבור אינטימי, ייחודי משותף לאם ולבת


להאזנה לתוכן:

גם את מרגישה שהבת שלך גדלה מהר מדי? פסטיבל מחוברות, מייסדים מסורת ומפיקים מיזם יש מאין. "אני מאמינה בכל לבי, שאימא ובת שיזכו לעבור את החוויה, יחוו אירוע מכונן ביחסים שלהן שיעזור להן לצלוח ביותר אהבה והבנה את אתגר גיל ההתבגרות". מספרת איילת בן צבי יוצרת פסטיבל מחוברות. הפסטיבל שם זרקור על הדרך המשמעותית בחיי הילדה שהופכת לאישה צעירה, הפסטיבל ממלא בתכנים מעצימים, ייחודיים ומקרבים. מתחשק לכן להתחבר פרטים בתוך הכתבה

איילת (איה) בן צבי מפיקה יוצרת ויזמית, אך לפני הכול, אימא של הראל. "אני זוכרת בבירור את קו התפר בין מעגל החיים של הילדות לבין מעגל החיים של הנשים הבוגרות, הוא היה ללא ספק כשהיא הייתה בת שתיים עשרה. היא עשתה כניסה דרמטית לגיל ההתבגרות. אני זוכרת שלא רק הגוף שלה השתנה, כלומר השינוי לא היה רק חיצוני, גם המבט שנשקף מהעיניים שלה השתנה, התמימות פינתה וממבטה השתקפו סקרנות, בגרות משהו בה פתאום התפכח". מתארת לנו איילת.

כשהגיע מועד יום הולדתה ה-12 של ביתה, החלה איילת לתכנן ולהפיק את בת המצווה "פתאום הבנתי שאין שום טקס משמעותי לבנות, שהנושא הוא פתוח לחלוטין ותלוי ביצירתיות של האם ו/או ברצון וביכולותיה הכלכליות. להבדיל מבר המצווה לבנים שבו יש טקס ברור, מובנה ומשמעותי, הן לבנים המתבגרים והן  בפני המשפחה ולקהילה".שירן סנדל(צילום: ירדן הראל)

איילת מצאה את עצמה תוהה: "איך היהדות החכמה שלנו שמציינת ומתייחסת לכל נקודות הציון החשובות בציר החיים שלנו, לא מתייחסת באופן משמעותי, ערכי, רוחני לנקודת הציון הכול כך משמעותית בחיי הנשים". 

הכניסה של ילדות לגיל ההתבגרות מצוינת בתרבויות רבות ולאורך ההיסטוריה וברחבי העולם את נקודת הממשק בין מעגל החיים של הילדות לבין מעגל החיים של נשיות.  נקודת הציון שבה הופכת הילדה לאישה ובפרט קבלת הוסת הוא אירוע משמעותי ומרגש שזוכה לטקסים ולחגיגות. "כאישה, כאימא, כיהודייה וכישראלית הרגשתי את הוואקום ואת הצורך בקיום טקס בת מצווה יהודי, ישראלי, נשי, שבטי. הרגשתי גם שהמסיבה, המצגת, הבוק והלוק הם לא הדבר האמתי, רציתי לעשות משהו משמעותי, ולהעניק לבתי ציידה לדרך עם תחילת גיל ההתבגרות".

המטרה של הפסטיבל, למלא את החלל, ולחולל שינוי. להעלות את חשיבותו של הטקס לראש סדר העדיפויות והחגיגות בשנת המצווה, ליצור סופשבוע מקורי וחוויתי, מרתק, מרחיב דעת ולב, מפתיע, משעשע ונעים. זמן איכות של אימא ובת בתוך הוויה של שבט נשי, כזה שיקנה ידע וכלים לצד חוויה מעצימה, מגע ואהבה. סופשבוע של הילולה נשית. האוהל האדום מודל 2017.

החזון – להפיק אירוע מכונן ביחסים של האם והבת שייחקק על לוח ליבן וירפד להן באהבה את הדרך החדשה לגיל ההתבגרות. לייסד מסורת רבת שנים שבה חגיגת בת המצווה שלנו שבמרכזה  טקס מחוברות מצווה, יהיו חלק מתבקש, טבעי ומרכזי בשנת המצווה.

הצירים המרכזיים בסופ"ש- מחוברות מצווה:
 ידע בתחומי עניין הרלוונטיים לעולם הנשים – (בין תזונה נכונה להפרעות אכילה, דימוי גוף ומיניות וכו')
תקשורת – הקניית כלים לתקשורת בין האם והבת בגיל ההתבגרות
חוויה – סדנאות, הופעות, שירה, מוסיקה, ריקודים, מגע, יצירה, משחק, וכו'
 לב הסדנהטקס "מחוברות" טקס בת מצווה מקודש, אלטרנטיבי, רוחני, ישראלי, נשי

מחוברות במובן הרחב של המילה

מחוברות  לעצמן - חיבור של הבת לאלה שבה – כלומר לעוצמה שבה
מחוברות  – חיבור בונדינג בין האם והבת
מחוברות לעבר, להיסטוריה וליהדות, לנשים ולאימהות שלנו בשושלת הדורות דרך ארבע האימהות ועד הדורות האחרונים סבתא – אימא – בת
מחוברות – לנשיות ולאחוות הנשים.

"מחוברות" רקחו עבורנו פסטיבל חלומי, עם תכנית מגוונת, ייחודית, צבעונית ומלאת הפתעות, מארג של תוכן שמותאמות במיוחד לבנות ולאימהות. הרצאות מרתקות ומעוררות השראה, סדנאות חווייתיות, הופעות מרגשות, כולל קבלת שבת חגיגית ומקודשת ומסיבת בנות קסומה לתוך הלילה, מעגלי נשים, מוסיקה, ריקודים, יצירה, תקשורת, אנרגיה, יופי, ועוד..ועוד..

במחוברות עשו סקר, מי היא הכוכבת האהובה עליהן? ובאופן גורף שמה של שירן סנדל  הוזכר ולכן המופע המרכזי יהיה שלה.

לשמחתה של איילת חברו אליה שותפות מופלאות, "יהלי גינצבורג רמח החד פעמית, מנחה סדנאות נוער ומבוגרים  ובטי דהן הסוכנת של הדקה התשעים שהפגישה אותי עם  צביקה מושקוביץ הבעלים וצוות ההנהלה של הדקה ה90 שנתנו לנו את ברכת הדרך".

אנחנו מייסדים מסורת ומפיקים מיזם יש מאין. "אני מאמינה בכל לבי, שאימא ובת שיזכו לעבור את החוויה, יחוו אירוע מכונן ביחסים שלהן שיעזור להן לצלוח ביותר אהבה והבנה את אתגר גיל ההתבגרות". במחוברות שמים זרקור על אבן הדרך הכול כך משמעותית בחיי הילדה שהופכת לאישה צעירה, ממלאים את החלל והצורך ויוצקים תוכן מותאם ומעצים.
זו לא עוד הפקת בת מצווה, אלא השרשת מסורת לחגיגה משמעותית, עוצמתית, שבטית ערכית, לבנות שנת המצווה.

לינקים לרישום:

http://www.daka90.co.il/festival-connected

http://medraft.activetrail.biz/mechubarot_festival

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה