התבגרות, חברים והשינויים שביניהם


להאזנה לתוכן:


לעיתים, כשאנו עוברים לשלב חדש בחיים, אנו מגלים (עם כל הצער שבדבר) שהאנשים שהיו סביבנו עד רגע זה- כבר לא מתאימים לנו. זה יכול להיות החברה הכי טובה או החבר הכי טוב או השכן ששיחקנו איתו במשך כל היום. אנשים מתפתחים, הולכים לכיוונים שונים ואין שום דבר רע בלנסות לחפש את הקבוצה שמתאימה לכם יותר. אז איך להתמודד עם זה? חמישה שלבים פשוטים.

1. להבין מה מפריע לנו-
יושבים בשקט עם עצמנו, חושבים אחורה ומנסים להבין, מה כל כך מפריע לנו בבן אדם הזה? האם הוא עשה משהו שפגע בנו או שפשוט תחומי העניין שלנו כבר לא מאפשרים לנו לנהל שיחה או לחוות דברים ביחד? אנשים מתבגרים, משתנים ואין שום דבר רע במציאת אנשים חדשים לחלוק איתם את הזמן שלנו- אך חשוב לבדוק האם מה שמפריע לנו יכול להשתנות. האם הם רק בכיתה המקבילה וזה מה שהרחיק בינינו או שהיא מתעסקת כל היום בדברים לא מעניינים ולא מאפשרת לנו להתקדם ולצמוח למקום שאנו רוצים להגיע אלייו.
2. לחשוב על הצד שלנו-

כשעסוקים בלהאשים את הצד השני, לפעמים שוכחים שגם לנו יכולה להיות אשמה בעניין. אולי במסע שלנו לעבר "מלכ\ת הכיתה", שכחנו את החברים האמיתיים והשארנו אותם בצד. יכול להיות שהשקענו כל כך במגמה ובלימודים שניתקנו קשר והם התעייפו מלחפש אותנו. אך זכרו תמיד- אין דבר רע בלשנות סדר עדיפויות ולמצוא אנשים שיותר מתאימים לכם מבחינת מסלול החיים שבחרתם- רק שימו לב לא לפגוע באף אחד.
3. לא להתעלם ולהיות נחמדים-
אז החבר\ה הכי טובים כבר לא באותו ראש, אנחנו לא מבינים על מה הם מדברים וגם לא כל כך מתעניינים בנושאים שמעניינים אותם. אל תתעלמו מהם ואתם גם לא חייבים להיות אויבים, לא להתנהג בהתנשאות או לספר דברים עלייהם מאחורי הגב. זכרו את כל השנים בהם הייתם חברים, שבהם שיתפתם אחד את השני בהכל. נהלו איתם שיחה, בהפסקה או אחר הצהריים ותסיימו את העניין בצורה יפה ומנומסת. מי יודע, אולי יום אחד הכל יתחבר לכם מחדש ותחזרו להיות חברים הכי טובים, גיל ההתבגרות זו תקופה מבולבלת ואחרייה דברים יכולים להשתנות לגמרי- שוב.
4.אל תאשימו אף אחד-
כעס לא יעזור, בשום מקרה. תבינו שההתרחקות הזו נועדה לעזור לשניכם למצוא את המקום הכי מתאים לכם. כשעוברים לחטיבה\לתיכון ומוצאים המון תחומי עניין חדשים, אפשר למצוא חברים חדשים שבכלל לא שמתם לב אלייהם עד היום. בנוסף, יש המון אנשים, שהגיעו מבתי ספר יסודיים שונים שלא פגשתם ואולי הם הכי מתאימים להיות לצידכם. אף אחד לא אשם בכך שמשהו השתנה, תזכרו את החברות שהייתה באור חיובי ואתם עדיין יכולים להיות שם תמיד אחד עבור השנייה.


5. תהנו מהסיטואציה החדשה-
אז חבורה אחת כבר לא מתאימה, אבל תראו כמה אופציות עומדות לפנייכם: אנשים מכל הסוגים, עם כל תחומי העניין האפשריים, עם כל התחביבים שקיימים, אתם רק צריכים לבחור עם עצמכם- מי אתם, מה אתם רוצים להיות, עם מי הכי מתאים לכם לעבור את החוויה המדהימה של הגיל הזה? 
תחייכו וצאו לדרך. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה