בעקבות כניסת הצהרונים העירוניים באשדוד לפיקוח התמ"ת - התקנון לזכאות להנחה


להאזנה לתוכן:

אמש הודיעה עיריית אשדוד כי צהרוני יול"א באשדוד נכנסו לפיקוח מלא של התמ"ת (משרד הכלכלה), מה שעשוי לחסוך הרבה כסף לזוגות הצעירים, ובעקבות פניות רבות לאשדוד נט, אנו מביאים את הנוהל המלא של משרד התמ"ת כדי ליהנות מהשתתפות בהוצאות בצהרון

נוהל התמ"ת המלא לשנת תשע"ד. הזכאות להשתתפות תחושב רטרואקטיבית מתחילת שנת הלימודים הנוכחית.(כלומר ניתן כבר עכשיו לקבל כסף חזרה)

מבחנים למתן תמיכות של משרד הכלכלה בצהרונים, לעידוד שילובן של אמהות בשוק העבודה,  עבור שנת הלימוד תשע"ד.

משרד הכלכלה  מודיע בזאת כי  בהתאם להחלטות הממשלה הוא מעוניין לעודד את השתלבותן של אמהות עובדות בשוק העבודה באמצעות סיוע במימון עלות החזקתם של ידי הורים עובדים בצהרונים, שהוכרו על ידי המשרד, וזאת בהתאם למבחנים המפורטים בהמשך.

בשנת הלימודים התשע"ד תחולק התמיכה בצהרונים בין משרד הכלכלה למשרד החינוך, באופן שתמיכת משרד הכלכלה תינתן גם בעיר אשדוד.

מיועד עבור: 

א. מי שנולד  לאחר יום י"ח בכסלו תשס"ה ועד ליום ל' בכסלו תשע"א (1.12.2004 ועד ליום  7.12.2010 (כולל).

ב. מי שנולד בתאריך  א' בטבת התשס"ח ועד ליום ל' בכסלו תשע"א (10.12.2007 ועד ליום  7.12.2010 (כולל)

וכן ילדים שנולדו  לאחר יום י' בכסלו תשס"ז  ועד ליום א' בטבת תשס"ח  (1.12.2006 ועד ליום 10.12.2007) אשר המכון להתפתחות הילד קבע כי הם מעוכבי  התפתחות והומצא  אישור  מתאים לכך .

מטרת התמיכה:

שילוב אמהות במעגל התעסוקה.  

אוכלוסיית היעד:

מי שעומדת בתנאים הבאים, במצטבר:

 הורה יחיד- הורה  המתגורר/ת  בכל ישוב באשכולות  4-10 (אשדוד אשכול 5)

אם העובדת במשרה שהיקפה 32 שעות שבועיות לפחות או הינה אם הלומדת באחד ממסלולי הלימודים שמפורטים להלן (במידה והאם לומדת באחד המסלולים האמורים תחושב דרגתה כמי שלומדת 36 שעות שבועיות): קורס להכשרה מקצועית בפיקוח  של האגף הבכיר להכשרה מיקצועית ופיתוח כ"א במשרד הכלכלה או  בפיקוח והמימון של משרד ממשלתי אחר או לימודי מקצוע שהעיסוק בו דורש רישוי או רישום על פי דין  .

 אולפן לעולים חדשים.
בן זוגה עובד ואם אינו עובד נמנה על אחת מן האוכלוסיות הבאות: הוא לומד באחת מן המסגרות הבאות:

א.   קורס להכשרה מקצועית בפיקוח  של האגף הבכיר להכשרה מיקצועית ופיתוח                   כ"א במשרד הכלכלה או  בפיקוח והמימון של משרד ממשלתי אחראו לימודי מקצוע שהעיסוק בו דורש רישוי או רישום על פי דין.

ב.   אולפן לעולים חדשים

ג.   כולל

ד.   לימודים לתואר ראשון או שני מוכר, במוסד אקדמי מוכר (לרבות  לימודי מכינה, השלמה והסבה לתואר זה), כמשמעותם בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח–1958 (להלן: חוק המועצה להשכלה גבוהה). יובהר כי לימודי רפואה, דינם כדין לימודים לתואר ראשון לכל אורכם, ובלבד שהם נערכים במוסד אקדמי מוכר, כמשמעותו בחוק המועצה להשכלה גבוהה.

בן זוג בעל אחוזי נכות:

1) במידה ומדובר בבן זוג שאינו עובד, בעל 50% נכות ומעלה –  גובה קצבת הנכות אותה הוא מקבל מהמדינה יחושב כשכר עבודת האב ברוטו.

2) במידה ומדובר בבן זוג שאינו עובד, בעל נכות נמוכה מ- 50% - גובה קצבת הנכות אותה הוא מקבל מהמדינה יחושב כשכר עבודת האב ברוטו אך לדרגת הזכאות שתיקבע למשפחה תתווסף דרגה אחת.

3) במידה ומדובר בבן זוג נכה שאינו עובד ואינו מקבל קצבה מגורם ממשלתי – יחשב כבן זוג שאינו עובד ואינו שייך לאוכלוסייה הזכאית ולכן לא תהיה זכאות לסבסוד (דרגה 12).

4)במידה ומדובר בבן זוג עובד שמקבל קצבה מגורם ממשלתי – גובה קצבת הנכות אותה הוא מקבל מהמדינה יתווסף לשכר עבודתו ברוטו.

5)הורה יחיד בעל אחוזי נכות כאמור שאינו עובד– אינו זכאי לתמיכה על פי מבחנים אלו. האמור בסעיף זה (4.1.3)  לא יחול על  הורה יחיד.

 ילדה שוהה בצהרון מוכר, 5 ימים בשבוע לפחות, עד השעה 16:00 לפחות.

 ילדה אינו לומד בבית ספר או גן בו מופעלת תוכנית יום חינוך ארוך (יוח"א), או שאינו זכאי לשהות במסגרת אחרת אשר מאריכה את יום הלימודים במימון הרשות  המקומית או המדינה, למעט בית הספר  או גן במסגרתו פועלת תוכנית "אופק חדש", במסגרתה מוארך יום הלימודים  עד לשעה 14:00.

האמור יחול בשינויים המחוייבים גם על אב שהינו הורה יחיד.

5. התמיכה ואופן חישובה:

כללי:

מי שנכלל במסגרת אוכלוסיית היעד,  יהיה זכאי בהתאם לאמור במבחנים אלו, להשתתפות המדינה בעלות דמי החזקת ילדו או ילדיו, לפי העניין, בצהרונים מוכרים על ידי משרד הכלכלה בלבד.

דרגות ההשתתפות, מקנות רמות שונות של תמיכה ממשלתית, המשתנות  ותלויות בגורמים שונים, הכל כמפורט במסגרת מבחנים אלו (להלן- "דרגות ההשתתפות").

טבלאות גובה התמיכה הממשלתית של משרד הכלכלה, בהן מצוין סכום ההשתתפות המשרד לצד דרגת  ההשתתפות,  מתפרסמות באתר האינטרנט של משרד הכלכלה, ועיקרן יפורסם בעיתונות בסמוך למועד פתיחת שנת הלימודים.

אופן חישוב  ההכנסה לנפש יהיה כדלקמן:
ככלל, דרגת  ההשתתפות נקבעת על בסיס חישוב רמת ההכנסה לנפש במשפחה, בהתאם  לסעיפים 1  ו2  להלן, ובהתאם למפורט במבחנים אלה. 

מרכיבי השכר אשר יילקחו  בחשבון לצורך חישוב גובה שכר הברוטו הינם המרכיבים  אשר מובאים בחישוב לצורך חיוב במס הכנסה.

1.  חישוב הכנסה לנפש במשפחה של שני הורים:           

                      100% שכר אב ברוטו + 100% שכר אם ברוטו

הכנסה לנפש  =         -------------------------------------------------------

                     מספר נפשות במשפחה ((הורים +ילדים עד גיל 18)


2.  חישוב הכנסה לנפש במשפחה  חד הורית.

החישוב הינו בהתאם לתקנות משפחות חד-הוריות (התחשבות בהכנסת הורה יחיד בחישוב דמי אחזקת ילד במעון יום), תשנ"ח–1998 :

                                                   50% שכר אב / אם ברוטו
      הכנסה לנפש =        ----------------------------------------------------------------
                             מספר הנפשות במשפחה (הורה + ילדים עד גיל 18)  + נפש נוספת

 

דרגת  ההשתתפות המדינה- כאשר האם עובדת

דרגת  השתתפות המדינה  בדמי ההחזקה תיקבע בהתחשב במשתנים הבאים, במצטבר :

 1. רמת הכנסה לנפש במשפחה. 

 2. מספר השעות השבועיות  בהן עובדת האם  כאשר ככל ששעות עבודתה של האם קטן מ-36 שעות  שבועיות – תקטן רמת השתתפות המדינה.

3.  בדרגות 3-12 – ככל שהדרגה גבוהה יותר – רמת ההשתתפות המדינה קטנה יותר. 

מספר השעות השבועיות בהן  האם עובדת

גובה  ההשתתפות המדינה

36 ש"ש ואילך

על פי מבחן הכנסה

32-35 ש''ש

על פי מבחן הכנסה +  דרגה אחת

 

 

 

 

4. משרת אם

חישוב שעות עבודה במקרה של הכרה בשעות "משרת אם": שעות עבודת האם יחושבו כשעות עבודתה בפועל + שעות משרת האם המוכרות על ידי מעסיקה, אך לא יותר משעת משרת אם ליום עבודה.

5. אם שילדה/יה שוהה/ים בצהרון אשר יוצאת לחופשת לידה במהלך שנת הלימודים בגינה מבוקשת הבקשה לתמיכה ובתנאי שטרם צאתה היא נחשבה לאם עובדת כהגדרתה במיבחנים אילו תפעל כדלהלן:

האם תשלח סמוך ככל הניתן לאחר הלידה הודעה למוקד על יציאתה לחופשת לידה בצירוף:

  1. ספח ת.ז. בו מעודכן רישומו של הרך הנולד.
  2. תלוש שכר של החודש שקדם לחופשת הלידה.

עם קבלת ההודעה יפעל המשרד על מנת לעדכן לאם דרגת זכאות על בסיס המסמכים שצירפה. דרגה זו (לילד השוהה בצהרון) תהיה בתוקף למשך 14 השבועות של חופשת הלידה בלבד (להלן: "חופשת הלידה"). בתום חופשת הלידה (14 שבועות), על האם להודיע מיידית למוקד על חזרתה לעבודה בצירוף אישור מעסיק המעיד על כך.במקרה שתודיע כאמור, תמשך הדרגה להיות בתוקף לחודש אחד נוסף (החודש בו הסתיימה חופשת הלידה). בתום החודש האמור תציג האם למוקד תלוש שכר של חודש עבודה מלא מעודכן המעיד על חזרתה לעבודה ועל בסיסו תחושב הדרגה רטרואקטיבית החל מהחודש שלאחר החודש שבו הסתיימה חופשת הלידה (עבור כל ילדיה השוהים בצהרונים). לא הציגה האם תלוש שכר כנדרש, או לא הודיעה על כוונתה לחזור לעבודה בצירוף כל המסמכים האמורים, תעודכן דרגתה לדרגה 12 באופן אוטומטי ורטרואקטיבי מיום סיום חופשת הלידה בתשלום.

ה. חישוב זכאות כאשר האב לומד:  

1. כאשר האב לומד בקורס הכשרה מקצועית בפיקוח ובמימון  ממשלתי או לומד ב"כולל" או באולפן לעולים חדשים או לומד לימודים לתואר ראשון או שני  מוכר, במוסד אקדמי מוכר, כמשמעותם בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח– 1958 , והאם עובדת בהיקף של  36 ש"ש  או  לומדת  (במסגרות המפורטות בסעיף 4.1.2 ) דרגת הזכאות תיקבע על פי מבחן הכנסה לנפש, על בסיס הכנסות האם והאב, לרבות הכנסות  ממלגות, בתוספת דרגה אחת.

2. כאשר האב לומד בקורס הכשרה מקצועית בפיקוח  ובמימון ממשלתי או לומד ב"כולל" או באולפן לעולים חדשים או לומד לימודים לתואר ראשון או שני מוכר, במוסד אקדמי מוכר, כמשמעותם בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח – 1958, והאם עובדת בהיקף  של של 32-35  ש"ש דרגת הזכאות תיקבע  על פי מבחן הכנסה לנפש, על בסיס הכנסות האם והאב, לרבות הכנסות  ממלגות, בתוספת שתי דרגות.

 בנוסף לאמור לעיל אב לומד  שנרשם ללימודים בשנת הלימודים הנדונה, יציג בשלב ראשון  אישור הרשמה, קבלה על תשלום שכ"ל ותצהיר הורה לומד חתום. על בסיס מסמכים אלו תינתן לו דרגה זמנית בלבד וזאת לתקופה של חודשיים: ספטמבר – אוקטובר.  לצורך קביעת דרגת זכאות קבועה על ההורה להעביר במהלך חודש נובמבר  אישור לימודים, הכולל אישור אודות מספר שעות הלימוד ומסגרת התואר בו נערכים הלימודים.  הורה שלא יציג אישור לימודים כאמור דרגתו הזמנית תתבטל ותקבע בהתאם למבחן הכנסה לנפש רטרואקטיבית לחודש ספטמבר.

 

ו. משפחות להן יותר מילד אחד השוהה בצהרון מוכר:

משפחה אשר לה ילד (כהגדרתו במבחנים אלה) אחד נוסף לפחות בצהרון מוכר,  תהיה זכאית להשתתפות גבוהה יותר של המדינה, ביחס לכל אחד מילדיה השוהה בצהרון מוכר:

 

שני ילדים  או יותר בצהרון מוכר

על פי מבחן הכנסה בהפחתת דרגה אחת

(למשל  - אם לתאומים הרשומים בצהרון מוכר אשר לפי מבחן ההכנסה לנפש נקבעה לה דרגה 5 - תיקבע לה דרגה 4 ביחס לכל אחד משני ילדיה).

 

 

 

 

ז.השתתפות המדינה – לכלל אוכלוסיית היעד למעט הורים יחידים

השתתפות המדינה ביחס לילד השוהה בצהרון מוכר תהיה כדלקמן:

אשכול 4– עד כניסה לכיתה ד'

אשכולות 5-7 – עד כניסה לכיתה א'.

אשכולות 8-10 – אין סיוע.

ח. השתתפות המדינה, ביחס לילד של הורה יחיד:  

השתתפות המדינה ביחס לילד של הורה יחיד השוהה בצהרון מוכר תהיה  כדלקמן :

באשכול 4 עד כניסה לכיתה ד .

אשכולות 5-10 .עד גיל כניסה לכיתה א .

ט. הוראות מיוחדות לעניין חישוב רמת ההכנסה לנפש:

1. במידה והאב עובד  – תחושב הכנסתו עפ''י גובה הכנסתו בפועל.  במידה וההורה בנוסףלהכנסתו מעבודה מקבל גם קצבת הבטחת הכנסה (השלמת הכנסת)  – במסגרת הכנסתובפועל יובא בחשבון אף גובה  קצבת הבטחת ההכנסה אותה הוא מקבל .

2. במידה ומדובר באב שאינו עובד, בעל 50% נכות ומטה – תחושב הכנסתו ע"פ גובה קצבת הנכות אותה הוא מקבל מהמדינה.  

     סעיפים 1 ו- 2 לא יחולו במקרה של אב שהינו הורה יחיד.

3.  חישוב הזכאות במקרה של עצמאי בעסק בעל ותק של פחות משנה  –  הדרגה תחושב ממועד פתיחת העסק ולא לפני מועד קליטת הילד במסגרת.

הוראות בדבר בקשה לתיקון דרגת השתתפות 

בקשה לתיקון דרגת השתתפות בהתאם לסעיף 7 ו' תטופל באופן הבא:

  1. מבקש הסבור כי קיבל תמיכה נמוכה מזו שהינו זכאי לה לפי מבחנים אלו יהיה רשאי לפנות בבקשה בכתב אל מוקד הצהרונים של משרד הכלכלה, עד חודשיים לאחר שנקבעה דרגתו בציון נימוקים ומסמכים לביסוס טענתו.
  2. מבקש שסבר כי  התמיכה שקיבל גבוהה מן המגיע לו בפועל יודיע על כך מוקד הצהרונים של משרד הכלכלה, מייד עם היוודע לו על כך .
  3. מצא משרד הכלכלה  כי טענת המבקש ביחס לטעות – מוצדקת – יהיה זכאי המבקש לתיקון הדרגה באופן רטרואקטיבי, כאמור בסעיף 7ו' .

4.  פנה המבקש בכתב , כאמור בסעיף קטן 1,  לאחר המועד שנקבע בסעיף קטן 1   - תהיה מנהלת האגף מוסמכת לדון בבקשתו  רק אם  חלו נימוקים חריגים  המצדיקים לדעתה את האיחור בהגשת הבקשה ולקבל החלטה בדבר תיקון הדרגה באופן  רטרואקטיבי.

 

ועדת חריגים:

 במחוזות האגף פועלת ועדת חריגים שתפקידה לדון בבקשות העונות לתבחינים המצויינים בנוהל וועדת חריגים ולפעול על פי הוראות נוהל זה .

כמו כן , קיימת על פי הנוהל ועדת חריגים ארצית .את הבקשה יש להגיש על גבי טופס פנייה לוועדת חריגים בהתאם לנוהל המופיע באתר המשרד. 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה