סיכום שנה אשדוד היפה - כבאים מאשדוד חילצו חתול שנפל לבור בעומק 10 מטר


להאזנה לתוכן:

צוות יחידת חילוצים מיוחדים של תחנת הכיבוי באשדוד, חילץ לפני הצהריים חתול שנפל לבור בעומק 10 מטרים. החתול חולץ בשלום לאחר שאחד הכבאים ירד לעומק הבור באמצעות סנפלינג

עובדי מפעל פקר דיווחו למוקד חדר המבצעים של כיבוי האש על חתול שכנראה נפל לבור בעומק 10 מ' ובו פסולת ברזל ואין דרך לסייע לו. מיד הוזנקו למקום צוותי כיבוי מתחנת אשדוד וקריית מלאכי וצוות יל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) של שירותי כבאות אשדוד.

לוחמי האש אשר הגיעו למקום ראו כי מדובר בחילוץ מורכב ולא ניתן להציב סולם בגלל פסולת הברזל שנמצאת בתחתית הבור והחלו בפעולות חילוץ מורכבות יותר.

כאשר הצוות הראשון ירד לבור היה החשש שהחתול ייבהל ומהפזיזות יחבל מפסולת הברזל המסוכנת ולכן היה צריך צוות החילוץ לפעול בזהירות רבה ובעדינות בכדי למצוא את החתול ולחלצו בשלום.כעבור מחצית השעה נמצא החתול תשוש בין הברזלים המסוכנים וחולץ מהבור ע"י לוחמי האש.

מפקד האירוע להב אלקנה ביטון: "בחילוצים מסוג זה יש סיכון רב יותר שכן מדובר בגובה 10 מ' כשבתחתית הבור פסולת ברזל שמסכנת גם את החתול וגם את הצוות שגולש פנימה, ולכן היה צריך לנקוט במשנה זהירות שחלילה אף אחד מהצדדים לא יפצע."

עובדי המפעל חזרו לעבודה סדירה לאחר שקיבלו שיעור בחילוץ מלוחמי האש ומיחידת היל"מ של שירותי כבאות אשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה