נכס לאומי - האנדלוסית אשדוד הוכרזה כתזמורת לאומית של ישראל


להאזנה לתוכן:

משרד התרבות החליט כי לישראל יהיו שתי תזמורות לאומיות: האחת התזמורת הפילהרמונית שמחזיקה כבר בתואר שנים רבות, והשנייה הוכתרה רשמית השנה – התזמורת האנדלוסית אשדוד

התזמורת האנדלוסית עם ראש העיר ושרת התרבות

מזה כשלוש שנים המתינו באשדוד להכרזה. המועצה הישראלית למוזיקה החליטה לתקן את סעיף המכיר בגוף מוזיקלי אחד מוביל ופתחה את האפשרות להכיר בשני הגופים - האחד מתחום המוזיקה הקלאסית המערבית והשני מתחום המוסיקה הקלאסית מן המזרח וצפון אפריקה.

התזמורת, כמו גם התזמורות האנדלוסיות והמזרחיות הנוספות שקמו בעקבותיה, מופיעה כבר שנים בפני אולמות מלאים בצופים נלהבים מכל העדות, שמוצאים חיבור מוזיקלי ללא קשר למוצאם ולזהות האתנית שלהם.

באופן רשמי, במשך כמה חודשים התחרו תזמורות שונות הפועלות בארץ על תואר הנכסף והשנה הוחלט שהתזמורת האנדלוסית אשדוד היא שתזכה למעמד המכובד וגם להגדלת התקציב השנתי שלה ל5 מיליון שקלים.

בסיכום החלטת המועצה נכתב: "חברי המדור למוזיקה ממליצים למועצה הישראלית לתרבות ולאמנות לאשר הכרה בתזמורת האנדלוסית  אשדוד כגוף מוביל במוזיקה קלאסית מן המזרח וצפון אפריקה."

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. צילום: יח"צ

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "ההכרה מרגשת אותנו מאוד. אשדוד מודה לשרה רגב ורואה בהכרה הזו בתזמורת צעד מחייב לשמירה על רמה אומנותית גבוהה כראוי לתזמורת לאומית"

מנכ"ל התזמורת יעקב בן סימון: "אין ספק שהתזמורת הגיעה למקום הראוי והטבעי לה. מה שעושה את התזמורת לראויה זו העובדה שיש פה הרבה מעבר למוזיקה"

שרת התרבות מירי רגב: "אחרי 70 שנות מדינה התזמורת הלאומית שלנו תנגן את כל הקולות של חברה הישראלית. אני מברכת את המועצה על החלטתה ההיסטורית ושולחת את ברכתי החמה לחברי התזמורת האנדלוסית אשדוד ולכל מי שהוביל את התזמורת למעמד מכובד זה. הגיע הזמן שהעושר של המוזיקה והתרבות המזרחית יקבל את הבמה הציבורית שנשללה ממנו לאורך שנים"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה