התופעה המהנה של השנה - הדולפינים הפכו לחלק בלתי נפרד מחופי אשדוד


להאזנה לתוכן:

השנה חזינו שוב ושוב במחזה מרהיב להקות דולפינים שבאו להתארח חופי אשדוד.

הלהקות מונות בין 20-30 דולפינים  ומשתעשעות עם הספינות היוצאות לים, מתחרות עם אופנועי הים ומשחקות בין הגלים נצפו שוב ושוב בחופי אשדוד.

למרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים, מוכרים למעלה מ-170 דולפינים החיים באזורנו. הסנפיר הגבי מהווה את סימן הזיהוי שלהם.

מסתמן שאשדוד הולכת והופכת למעצמת דולפינים בים התיכון.
ברוכים הבאים והלוואי שתישארו עמנו ושיצטרפו עוד

דולפינים באשדוד
"זו עדות משמחת שמצביעה על התרבות וגדילה של האוכלוסייה המקומית שהוגדרה בסכנת הכחדה בים התיכון", מסביר ד"ר שיינין, מנהל מרכז הדולפין והים של העמותה ומנהל תחום טורפי על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים, "זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זה בעצם אומר שהגוף הכי חשוב בעולם אומר שחופי מדינת ישראל חשובים לדולפינים".

כדאי להכיר את החברים החדשים שלנו:

למרות שהם חיים במים, הדולפינים הם כלל לא דגים, אלא יונקים ימיים הנחשבים לבעלי החיים מהחכמים ביותר בעולם. ביוון העתיקה נחשב הדולפין לבעל חיים קדוש ובכל העולם אנשים מציינים את הדולפין כאחת החיות האהובות ביותר.

הדולפינים הם מבעלי החיים האינטליגנטים ביותר על פני כדור הארץ. חוקרים שונים תיעדו את הדולפינים משחקים במשחקי ספורט, בהם הם מפריחים בועות טבעתיות, משתפים פעולה בזמן הציד ואף קוראים זה לזה בשמות.

הם חשים את סביבתם על ידי הקרנת קולות בתדר גבוה במיוחד מראשם. הקולות מוחזרים מהעצמים השונים בסביבתם ועל ידי ההדים הם יכולים לבנות תמונה מדויקת של הסביבה בראשם, ממש כמו סונאר. שיטה זו נקראת "אקולוקציה".

בזמן הלידה של דולפין, דולפינה נוספת מסייעת בדרך כלל לאם הצעירה בלידה המסובכת. זכרי הקבוצה מסתובבים סביב ושומרים על הנקבות והילוד.

רוב בעלי החיים הפראיים נמנעים ממגע עם בני אדם ואף בורחים מהם. דולפינים פראיים ידועים בנטייתם להתקרב ולשחק עם בני אדם, במיוחד ילדים. במקרים רבים דווח על דולפינים שאף הגנו על בני אדם ממתקפות כרישים.

בניגוד לרוב בעלי החיים, דולפינים לא נושמים באופן אוטומטי, אלא באופן מודע. כשהם ישנים הם צפים על פני המים ו"מכבים" רק חצי ממוחם, כדי שיוכלו להישאר מודעים ונושמים.

דולפינים כמעט לעולם אינם נמצאים לבד. הם חיים בקבוצות המונות בין 2 לכמה עשרות פריטים. בתוך הקבוצות שומרים הדולפינים על מבנה חברתי סבוך ומורכב.

למרבה הצער, סיבת המוות הנפוצה ביותר עבור דולפינים המצויים בשבי היא התאבדות. הדולפינים הכלואים משתמשים במגוון שיטות כדי לבצע מעשה איום זה, בין שביתת רעב עד להטחת ראשם בקירות.

הדולפינים נמצאים בראש שרשרת המזון שלהם, כלומר, אין להם טורפים טבעיים. בעלי החיים היחידים המאיימים על חייהם של הדולפינים הם בני האדם, אולי בגלל זה חובת האדם לשמר את היונק המדהים הזה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה