גיבור לאומי! יוחאי אלקיים הציל נערה מטביעה וטבע למוות בחוף המצודה באשדוד


להאזנה לתוכן:

יוחאי אלקיים (28) ז"ל, הגיבור שחרף את נפשו וטבע למוות כאשר הציל נערה בחוף המצודה, עמד להציע נישואין לבת זוגתו לאחר חמש שנות חברות. היה מאמן כושר מוכר היטב בעיר, וחבריו לא מתפלאים על מעשה הגבורה שכל כך אפיין אותו.
בתאל ידעי, הצעירה שנכנס יוחאי אלקיים להציל:" הייתי מטושטשת, לא מאופסת, חנוקה...יוחאי לא חשב פעמיים ונכנס בגבורה למים".
קריאה ברשתות החברתיות: להנציח את שמו של הגיבור יוחאי אלקיים ז"ל באזור המצודה

יוחאי אלקיים זכרונו לברכה

יוחאי אלקיים (28) טבע למוות בחוף המצודה באשדוד בעת שהציל נערה שטבעה. יחד עימו זינק למים אדם נוסף, והשניים הצליחו להציל את הנערה, אך לרוע המזל יוחאי נקלע למצוקה והחל לטבוע בעצמו.

יוחאי שיחק במטקות עם חברו על החוף בעת הבחין בצעירה שנכנסה למים וסימנה לעברם שהיא במצוקה והשניים נכנסו לים כדי להציל אותה.

צוותי ההצלה בהחייאה על יוחאי אלקיים ז"ל

כוחות שיטור ימי ומצילים מהחוף הסמוך הוזעקו למקום ובסיוע גולש גלים הצליחו לחלצו והוא הוצא מהמים מחוסר הכרה. כוחות של מד"א ואיחוד הצלה לכיש ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, והוא פונה לבית החולים אסותא במצב אנוש, שם ניסו הרופאים להציל את חייו אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

יוחאי, בן הזקונים מבין 7 אחים ואחיות, חובש קרבי לשעבר ולוחם ב'דוכיפת', משרת פעיל במילואים, מאבטח בנמל אשדוד ומאמן כושר מוכר באשדוד, בעיקר בעקבות האדם שהיה. אהב במיוחד את הים, ואת חיבתו למשחק המטקות, בהחלט קשה היה לפספס. 

בעוד כשבועיים היו אמורים יוחאי ואווה לחגוג 5 שנים של זוגיות ואפילו כבר דיברו ביניהם על החתונה בעתיד. 

יוחאי אלקיים ז"ל ואווה בן לולו בת זוגתו

על יוחאי, הגיבור של כולנו, מספרת אווה בת זוגתו: "יוחאי היה אדם שנהנה מהחופש ויודע למצות את החיים עד סוף...הוא אף פעם לא האמין בחשיבה שלילית, הוא תמיד היה חיובי"

מה חשבת כששמעת שיוחאי נכנס להציל את הבחורה?
"חד משמעית זה ברור שיעשה זאת, הוא היה גיבור, לא מהסס...תמיד שם. הוא היה הגיבור שלי!"

משיחה עם חבריו עולה כי יוחאי היה מנהיג וקשה היה לפספס את נוכחותו. "הוא לא היה סתם גיבור, הוא חי כגיבור במשך כל יום והיווה מקור השראה לכל כך הרבה אנשים" מוסר אחד מחבריו עוד מתקופת הצבא ומשתף את הכאב במיוחד לאור העובדה שיוחאי הוכשר כחובש מקצועי ואומר - "אם הוא היה שם מול עצמו, הוא היה יודע בדיוק מה לעשות כדי להציל את עצמו."

רבים מתושבי העיר הגיעו להלוויתו של יוחאי אלקיים. 
האב על קבר בנו (צילום: שמואל סרדינס)
האח, הרב אבישי, ספד לאחיו: "אני לא מאמין שאני עומד פה ואתה שוכב פה. אני בטוח שהיית חלק חשוב אצל כל אחד ואחד. עכשיו, כשאתה הולך, כולנו חסרים אותך. לאחיינים, להורים - כמה תמכת בהם בכל רגע. אמרת שהחיים קצרים, שמעתי פעם משפט, 'רק כשתמצא משהו שאתה מוכן למות בעבורו, תתחיל לחיות'. כך היו החיים שלך, חיים של עזרה, של מנגד, שלא יכול לראות מישהו שקשה לו, היית מוכן למות על זה. כאב לי לשמוע כל מיני חכמולוגים שיודעים לתת עצות ולספר סיפורים, אני רוצה לומר פה, אני את האח הזה לימדתי מה זה ים, אני יודע בדיוק כמה הוא ידע את הים, הוא היה שחיין וצוללן מדהים, הוא ידע בדיוק למה הוא נכנס. תחשבו עם עצמכם, אם הייתם עומדים על החוף והייתם רואים מישהו במצוקה - כמה שווה נפש אפשר להיות ולתת לו לטבוע?"

בתאל ידעי, מתוך 5 עם רפי רשף

בתאל ידעי, הצעירה שנכנס יוחאי אלקיים להציל, מספרת על התחושות הקשות שעמן התמודדה לפני שיוחאי חילץ אותה וטבע למוות: "הבנתי שאני נכנסת למערבולת, ובין הגלים אני נחנקת עד שהרמתי ידיים. הייתי מטושטשת, לא מאופסת, חנוקה....יוחאי לא חשב פעמיים ונכנס בגבורה למים"

בעקבות הדיווח על תחילת עבודות שימור ופיתוח המצודה באשדוד והקמת מרכז מבקרים במקום, גולשים ברשתות החברתיות קוראים להנציח במקום את שמו יוחאי אלקיים, שחרף נפשו כדי להציל צעירה שטבעה בחוף המצודה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה