גיטרמן מנסה לגזור קופון פוליטי?


להאזנה לתוכן:

במוצאי שבת מתוכננת הפגנת מחאה מול בניין העירייה של המוחים נגד הכפייה הדתית בעיר, אך אחת ממובילות המאבק במוצאי השבת האחרונה, דווקא קוראת לא להפגין ומציירת תמונה של גיטרמן כמתווך בינם לבין ראש העיר. בהודעתה היא כותבת: "גיטרמן פנה אלינו", מנגד אומר גיטרמן לאשדוד: "הם פנו אלי". ראשי המאבק המאוחד: "ההפגנה במוצאי השבת תתקיים כמתוכנן. יש מי שמנסה ליצור הון פוליטי על גבינו ולא ניתן לזה יד"

בוריס גיטרמן - מנסה לגזור קופון?

בוריס גיטרמן, ממ"ק ראש העיר אשדוד ויו"ר ועדת בניין ערים, נמצא בהנהלת העיר ומצביע בעד ההחלטות הכי חשובות שבאות לשולחן ההנהלה. חלק מבוחריו מהקהילה הרוסית יצאו למחות נגד מה שהם מכנים "הכפייה הדתית", וחלקם אף קראו לעברו קריאות קשות בהפגנה בביג, כעת הוא מנסה להיות בתפקיד המגשר.

"פנה אלי אחד מנציגי המחאה וביקש שאעזור להם להפגש עם ראש העיר ולהעביר לו את הדרישות", אמר גיטרמן לאשדוד נט. "הם ביקשו ממני שאני אתן להם אפשרות לדבר עם ראש העיר. אמרתי שאני אעביר את הבקשה לראש העיר".

מי שמנסה לקדם את גיטרמן כמתווך היא אינה פורמן, שהייתה אחת ממובילות ההפגנה במוצאי השבת מול בניין העירייה. היא טוענת בניגוד לגיטרמן כי הוא פנה אליהם מיוזמתו וכי באחריותו להפגיש בין הצדדים ולקדם פתרון לסכסוך לטובת כלל התושבים.

פעילי המחאה המאוחדת נגד הכפייה הדתית מיהרו להוציא הודעה כי אין להם קשר להכתרתו של גיטרמן כמתווך. גיא סער, ממובילי המאבק הציבורי, מסר לאשדוד נט: "ראשית, יצוין כי לא נערכה כל פנייה של מר גיטרמן למי ממובילי המאבק אותם הוא מכיר היטב. תמוה מאוד כיצד מר גיטרמן מנסה ״לתווך״ במסגרת ערוץ שמשדר בשפה הרוסית אשר רוב תושבי אשדוד כלל לא מבינים. לנו זה נראה כמו ניסיון קלוש לזכות בחזרה באהדת קהל ציבור חבר העמים לקראת הבחירות הקרובות, ותו לא".

סער ממשיך ומוסיף בתגובתו: "אנו ממתינים למוצא פיו של ראש העיריה, וראש העיריה ב-ל-ב-ד! אל התושבים, אשר יצהיר באופן ברור מה כוונותיו. בלי סיסמאות. אנחנו דורשים שחוק העזר העירוני יתוקן באופן מידי כך שיאפשר פתיחת עסקים בשבת ברובעים המעורבים ובפאתי העיר, כפי שראשי ערים אחרים השכילו לעשות. אחרת, אנו נמשיך במאבק הצודק שלנו עד להחזרת הסטטוס קוו וקיום אורח חיים תקין בעיר. מחכים לכולם ביום שבת 20.1.18 להפגנה בשעה 18:30 מול בניין העיריה. כוחנו באחדותנו!"

בוריס גיטרמן, מי שהוצג על ידי אינה פורמן כמתווך, שוחח לפני זמן קצר עם אשדוד נט:

בוריס שלום, מה הפיתרון שלך למצב?

"אני נגד כפייה דתית חד משמעית. נולדתי וגדלתי כחילוני ואני חושב שהחרדים מגזימים. אני יוצא לחופשה ואחר כך אכריז על התמודדות לראשות העיר".

האם זה ניסיון לפצל את הקול הרוסי ולפגוע בכצנלסון?

"יכולים להגיד מה שרוצים, אני אתמודד בבחירות לראשות העיר".

אז אם זה חשוב, למה בוריס גיטרמן לא מתפטר עכשיו? למה אתה לא עוזב את התפקיד עכשיו?

"אני עוזר עכשיו לאנשים".

איך בדיוק אתה עוזר? אם אתה חושב שיש פה כפייה דתית, אתה צריך לעשות מעשה, לא?

"ברגע שאני אחליט שאני הולך להתמודד אני אגיד הכל. אני עכשיו לא מדבר על זה. אני בינתיים חושב על הדברים. יכול להיות שאתה צודק ואני צריך להתפטר. אני עושה בינתיים מה שאני יכול".

בוריס גיטרמן מנסה לגזור פה קופון פוליטי?

"אני רוצה לפתור את הבעיה בלבד. אני עושה הכל כדי לפתור את הבעיה כי זה לא בריא לאף אחד".

מה אתה עושה מעבר למפגש שתארגן לתושבים עם ראש העיר?

"אותי ראש העיר יכול להיות שישמע".

אבל עד עכשיו אתה נמצא בקואליציה עם ראש העיר? למה שעכשיו פתאום ישמע אותך?

"אנחנו לא דנים עכשיו על הדברים האלה. אני עושה עכשיו מה שאני חושב שצריך לעשות. דעתי ברורה שחרדים מגזימים".

גיטרמן ביקש להוסיף בסיום הראיון איתו, כי הוא בטוח שהלן גלבר עומדת מאחורי חלק מהמוחים נגד הכפייה הדתית, ולכן הוא לא מוכן לדבר איתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה