האם חברי המועצה החרדים יסכלו את הקמת הסינמה סיטי באשדוד?


להאזנה לתוכן:

אחרי הפרסום על התקדמות התכנית להקמת הסינמה סיטי בביג פאשן, באתר החרדי "כיכר השבת" מדווחים היום כי הודעת מייל דחופה נשלחה בנושא לכל חברי המועצה החרדים ע"י מזכיר בד"צ רבני הקריות בעיר. במכתב, כך מציינים באתר החרדי, קורא המזכיר לחברי המועצה לעשות כל שעל ידם לעצור בכל מחיר את הרחבת הביג והקמת הסינמה סיטי

המאבק על אופייה של העיר ממשיך להחריף בכל החזיתות: אחרי שאתמול דיווחנו באשדוד נט על התקדמות התכנית להקמת הסינמה סיטי באשדוד, שנמצאת בהליכי אישור אחרונים, האתר החרדי "כיכר השבת" מדווח היום כי מכתב בהול שוגר כבר אמש לכל חברי המועצה החרדים.

מהפרסום עולה כי מזכיר הבד"צ רבני הקריות באשדוד קורא לחברי המועצה החרדים לעשות הכל על מנת לעצור את התכנית. "ברור לכולנו מה משמעות הדברים, כאשר על הראשונות אנו מצטערים, על מרכז "ביג" שמשמש כמוקד חילול שבת ענקי, מבלי שראש העיר יבצע כנגדו כל אכיפה, וכעת חלילה לנו שיתווסף עוד שטח ענקי של חילול שבת באזור זה, מה שיביא בוודאי ריבוי חילולי שבת גם בשטח זה וגם בתוך העיר, כשעסקים רבים לא יוכלו לעמוד בפיתוי ובתחרות הקשה", כתב מזכיר הבד"צ לחברי המועצה החרדים.

עוד מצוין במכתב לחברי המועצה החרדים כי "אין לתלות תקוות כי הסינמה סיטי יהיה שונה מביג בכל הקשר לחילולי השבת". בסיום מכתבו כותב מזכיר רבני הקריות: ""על כולנו להתעשת ולהבהיר לראש העיר כי כולנו מאוחדים במאבק למען שבת קדשנו וכי עליו לאכוף את חוק העזר ולשמור על הצביון היהודי של העיר אשדוד, שרוב תושביה אינם מעוניינים לראות כך את עירם".

הציבור באשדוד מתפקד כנגד הכפייה החרדית:
כפי שפרסמנו אמש - הוקמה "תנועת ההגנה על אשדוד" ותוך 24 שעות למעלה מ 1000 תושבי העיר התפקדו לתנועה - לכתבה ולפרטים לחצו כאן. נראה כי תושבי אשדוד רבים החליטו להרים את הכפפה מתוך תחושה שההנהגה החרדית מושכת את החבל יותר מידי

התכנית של הסינמה סיטי ומסוף התחבורה שאושרה להפקדה

כזכור, אתמול הבאנו ציטוט מדברים שאמר מנכ"ל ביג מרכזי קניות, איתן בר זאב:
"מתחם הסינמה סיטי נמצא בוועדה המחוזית, הסינמה סיטי באשדוד יקום גם יקום, עם העירייה או בלעדיה. בתחילת הדרך העירייה תמכה. בהמשך כרגיל הפכו את עורם והפסיקו את התמיכה, אני מניח ששוב, בגלל עמדת החרדים. לכן עקפנו את העירייה והלכנו לוועדה המחוזית בלי העירייה. התב”ע החדשה עשתה חסד עם העירייה כי היא מאפשרת להקים מסוף תחבורה, לכן העירייה עוד פעם שינתה את עמדתה והחליטה לתמוך בתכנית, רק כדי שלא יבטלו את מסוף האוטובוסים חס ושלום”.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה