מותו של המגזר הרוסי ותקומתו של הקהל החילוני באשדוד


להאזנה לתוכן:

נפל דבר באשדוד - אם עד לאחרונה הוגדרו יוצאי חבר העמים לשעבר כמגזר הרוסי, הרי שההפגנות השבת בביג ומתחת לבניין העירייה הוכיחו שנוצר באשדוד רוב חדש העונה לשם – "הקהל החילוני", והוא מהווה היום למעלה מ120 אלף בעלי זכות הצבעה!
כנגד הכפייה החרדית יצאו אלפים בשבת החל משעות הבוקר והצהריים אל הביג פאשן ובנוסף, יצאו כ2000 מפגינים במוצ"ש אל מול בניין העירייה. הם הוכיחו שמשהו אכן קורה. מסתבר שהחרדים אשר משכו את החבל עד הקצה, הביאו לאיחוד השורות למטרה אחת – שמירה על הבית המשותף להם, כשלנגד עיניהם - שמירה על אשדוד כעיר דמוקרטית וחופשית

המגזר החילוני יוצא לרחובבכל מערכות הבחירות הם הוגדרו כקהל הרוסי שיש לפנות אליו בדרכים אחרות מהקהל הכללי, אך השבוע הסתבר למקבלי ההחלטות שציבור העולים מחבר העמים כבר מזמן אשדודי לכל דבר, פטריוט לעיר ומחובר בטבור לאינטרסים של כלל תושבי העיר.

באופן אירוני, כור ההיתוך הוגדר סופית בזכות הלחץ החרדי לסגור באשדוד את כל העסקים בשבת.

יד ביד הגיעו אלפים רבים להפגין, יוצאי חבר העמים, עם ילידי העיר (שהוריהם הוגדרו בעבר כמזרחיים מסורתיים) כשההבדל היחיד ביניהם הוא המבטא והמשותף ביניהם רחב מאוד - העיר אשדוד כבית אחד של כולם. הם יצאו להפגין במטרה להגן על הבית מפני מה שהם מגדירים "כפייה חרדית".

יחד הם יצרו כוח חילוני שהיום הוא הרוב המכריע בעיר עם למעלה מ 120,000 בעלי זכות הצבעה לעומת 30,000 בעלי זכות הצבעה חרדיים.

עוד ינגנו כינור ראשון האשדוד כ40,000 בעלי זכות הצבעה מסורתיים/שומרי שבת שגם הם מחוברים יותר לציבור החילוני מאשר לחרדי: אם זה במקום המגורים, בעבודה, בצבא, במקומות הבילוי וכמובן מעצם היותם ציוניים. 

עד השבוע, הרוב החילוני והמסורתי שהיה מפולג (ע"י הנהגות שדאגו לכך מתוך אינטרסים פוליטיים), לא נספר ע"י מקבלי ההחלטות מתוך הנחה שהוא לא יוצא להצביע, לא נלחם על זכויותיו ולא יודע לדרוש את זכויותיו.

לעומתו, המגזר החרדי המלוכד, מצביע כאיש אחד ומנצל את כוחו הפוליטי עד תום.

אך נראה שכוחו של המגזר החרדי והישגיו הרבים גרמו להנהגתו לשיכרון כוח ולמתוח את החבל מעט יותר מידי. מעתה הנהגת העיר צריכה להפנים שכוח חדש נבנה בעיר שמדרבן את עצמו לצאת להצביע בבחירות הקרובות לעירייה, מה שעשוי להקטין עד מאוד את כוחו של המגזר החרדי ששולט היום בהנהלת העיר.

המפקד החדש של "תנועת ההגנה לאשדוד"  שנועד ללכד את הציבור האשדודי הפטריוטי ולהגדיל את אחוז ההצבעה בעיר - לפרטים מלאים על  מטרות התנועה  - לחצו כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה