בזמן שאלפים הגיעו להפגין בביג נגד הכפייה הדתית - הפקחים שוב נשלחו לתת דוחות (וידאו)


להאזנה לתוכן:

העיר תוססת ואלפים יוצאים להפגנות מחאה ברחבי העיר, אך גם השבת נשלחו הפקחים, בלחץ החרדים, לחלק דוחות לעסקים שפתוחים בשבת באשדוד. משעות הבוקר הגיעו אלפים למתחם הביג במחאה על שבירת הסטטוס קוו. בכירים בעירייה, ביניהם המנכ"ל, הגיעו על מנת לפקח באופן אישי על עבודת פקחי העירייה. בערב, הפגנת מחאה נוספת מול בניין העירייה

שבת שנייה ברציפות שראש העיר שולח את פקחיו לתת התראות ודוחות לעסקים שפתוחים בשבת. בשבוע שעבר, לאחר לחץ חרדי כי לא יתמכו בו לראשות העיר, הצליחו החרדים לגרום לראש העיר להוציא את הפקחים לאכיפה, לראשונה אי פעם, במתחמי הקניות ברחבי העיר. 

תושבי אשדוד שנגד כפייה דתית החלו להתארגן למחות נגד ההחלטות של ראש העיר, שנועדו לרצות את החרדים על מנת שיתמכו בו לראשות העיר.צילום: חן בוקר

בינתיים, מועמדת נוספת לראשות העיר, הגברת הלן גלבר, נעלמה באופן מפתיע ומילאה פיה מים. גלבר נזהרת מלהביע את דעתה בנושא (מחשש מתגובת החרדים). גלבר נשאלה שוב ושוב, אך התחמקה ממתן תשובה ברורה. גלבר, כך אומרים יודעי דבר, נמצאת במגעים עם החרדים להעביר אליה את תמיכתם. רק השם יודע מה מבטיחה להם גלבר בחדרי חדרים.

המועד שמעון כצנלסון הגיע להפגנה בביג כלוחם בחזית של המאבק לחופש באשדוד. גם נעים שומר, שיתמודד לראשות העיר, מתנגד לשבירת הסטטוס קוו.

סגן ראש העיר בוריס גיטרמן שהגיע (משום מה) לביג וספג בוז וקריאות קשות מהקהל שתמך בו ונבגד על ידו.

מנכ"ל העירייה הגיע לפקח אישית

התושבים מתחילים במחאות:

* אתמול (שישי בצהריים) יצאו התושבים לשיירת מחאה של רכבים מחוף לידו. מעל ל-100 כלי רכב השתתפו בשיירה ברחבי העיר נגד הכפייה הדתית.

* היום, החל מהשעה 10:00 אלפים מגיעים לביג פאשן מכל רחבי הארץ להביע תמיכה ולומר לא לכפייה הדתית. בביג הכינו במיוחד לבאים מבצעים מיוחדים תחת הסיסמא "שומרים על שבת פתוחה באשדוד":

*קפה לבאי המחאה במרכז המתחם ליד חנות סברובסקי בכל שעות הפעילות.
*מופעים של 12 אמני רחוב בכל רחבי המתחם בין השעות:11:00-15:00
*כדורי גלידה לילדים ברחבי הביג בחסות חנות וניליה הממוקמת במתחם.
*נאום של מובילי המחאה.
*בין השעות 13:00-15:00. בירה מהחבית טובורג או קרלסברג  בחנות יין בעיר בחינם. יש להגיע לחנות , להזדהות עם מחאת השבת ולקבל כוס בירה חינם

* אחר הצהריים (מוצ"ש), החל מהשעה 17:00, הפגנת מחאה של כלל תושבי העיר ברחבת העירייה. המארגנים קוראים לכל מי שאשדוד יקרה לו, להגיע לתמוך ולומר די לכפייה הדתית!

אשדוד נט מלווה את כל האירועים ומעביר דיווחים בזמן אמת.

צילומים: חן בוקר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה