"חסכנו מעל ל-20 אלף ₪ מס רכישה בזכות שימוש מושכל בחוק"


להאזנה לתוכן:

זוג מאשדוד הצליח לחסוך סכום נכבד שהיה משלם לרשויות המס עבור מכירת דירתם , זאת בעקבות עירנות עורך דינם שהצליח להפעיל סעיף בחוק שמכיר בכך שהדירה הייתה ברשות אחד מבני הזוג עוד לפני נישואיו

במצב רגיל אם לאחד מבני הזוג המתכוון להתחתן ישנה דירה בבעלותו או אפילו זכויות שמעל  25 אחוזים בדירה,  כאשר במקביל, לבן הזוג השני אין דירה משלו, על פי החוק היבש, שני בני הזוג יצטרכו לשלם מס רכישה שבין  3.5 % ועד 5% מעלות הדירה החדשה.

לדוגמא בדירה של עד כמיליון ש"ח  מדובר במס של כ- 36 אלף ש"ח ובדירה של מיליון וחצי ש"ח כ- 61 אלף ש"ח. זאת כיוון שעם ביצוע הנישואין הרכוש שכל אחד מבני הזוג מביא עימו,  נחשב בעיני החוק באופן אוטומטי לרכוש משותף של השניים.

עו"ד יעקב שמסיאן מאשדוד אליו פנו בני הזוג, הסביר להם כי הם יכולים לחסוך את מס הרכישה שחל על בן הזוג שאינו מביא עמו דירה לנישואין ובכך לחסוך כמחצית ממס הרכישה. מתברר כי על פי אחד הסעיפים בחוק, בן הזוג שאין לו דירה משלו, פטור מתשלום מס רכישה על דירה שעלותה עד כ-920 אלף ש"ח.

עו"ד שמסיאן: "כדי להנות מן ההטבה שמעניק החוק למי שזו הדירה היחידה שלו, ניתן לערוך הסכם ממון לפני הנישואין בו ייקבע למשל שהרכוש שכל אחד מבני הזוג מביא עימו לברית הנישואין נשאר בבעלותו. בצורה זו, מפרידים בני הזוג את הרכוש שלהם מלפני הנישואין ומפריכים את החזקה שבחוק, שכל הרכוש שהביאו בני הזוג לנישואין הינו רכוש משותף. במקרה כזה, בן הזוג שלא הביא עמו דירה לנישואין, יהא זכאי להנות מן ההטבה המגיעה לו, של מס רכישה בגובה אפס (0) עד לסכום של כ-920 ₪. רק אחד מבני הזוג ישלם את מס הרכישה, על מחצית מסכום הדירה שירכשו בעתיד בתור זוג נשוי".

לדבריו, הדרך הקלה יותר היא לערוך הסכם ממון נוטריוני לפני הנישואין והדרך המסורבלת יותר היא, עריכת הסכם כזה לאחר הנישואין. במקרה השני, ההסכם חייב לקבל אישורו של בית המשפט לענייני משפחה אשר בודאי ירצה לבדוק את המניעים לעריכת ההסכם.

עו"ד שמסיאן: "כשמתחתנים אף אחד מבני הזוג לא מתכוון להתגרש, אבל הסטטיסטיקה לא משקרת וכל זוג שלישי או רביעי מתגרש בסופו של דבר. לכן, מלבד היתרונות שיש בהסכם  הממון להסדרת היחסים בין בני זוג במקרה של גירושין, הוא מעניק גם את היתרון של חסכון במס הרכישה אשר יכול להסתכם בחסכון עשרות אלפי שקלים לבני הזוג . עריכת הסכם כזה נכון בודאי  לבן זוג שהוא בעל דירות רבות כמו בני קבלנים או בניהם של בעלי עסקים שלפעמים מסיבות עסקיות, רושמים נכסים על שמות הילדים, אבל הוא גם נכון למי שעבד וקנה בכספו דירה וכעת עומד להתחתן".

כמובן,  בכל מקרה יש לקבל ייעוץ מתאים מעו"ד הבקיא בתחום לפני שנוקטים כל פעולה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה