גיבורה: נהגת אוטובוס אשדודית לכדה חשוד בהטרדה מינית


להאזנה לתוכן:

במהלך נסיעה ניגשה חיילת לנהגת ויקטוריה סבצוק ואמרה שגבר שישב לידה חשף בפניה את איבר מינו. הנהגת עצרה את האוטובוס ודאגה להזעיק שוטרים שעצרו את החשוד

נהגת אוטובוס בחברת אפיקים גרמה למעצרו נוסע שביצע מעשה מגונה במהלך הנסיעה. אחרי שחיילת התלוננה בפניה שגבר חשף בפניה את איבר מינו, הנהגת ביקשה מהחיילת להתקשר למשטר, עצרה את האוטובוס וחיכתה לשוטרים שעצרו את האיש.

ויקטוריה סבצוק בת ה-42 יצאה לנסיעה שיגרתית כנהגת קו 320. במהלך הנסיעה ניגשה אליה נוסעת מבוהלת וביקשה את עזרתה. "זה היה כבר בסוף יום העבודה שלי ובאוטובוס בקושי היו שמונה נוסעים. פתאום ניגשה אליי חיילת וסיפרה שישב לידה גברשחשף בפניה את אבר המין שלו", משחזרת סבצוק. "לא יכולתי לעצור וביקשתי ממנה שתשב בספסל לידי ותתקשר למשטרה כדי לעדכן אותם במתרחש". סבצוק מספרת שהחיילת ישבה ליד צעירה נוספת, שגם היא סיפרה שהגבר עשה לה אותו דבר ולכן היא עברה לשבת מקדימה.

"אמרתי להן שיישארו קרובות אליי ויעדכנו את המשטרה שבעוד כשבע דקות נגיע לתחנה בין אזור לחולון ושאנחנו צריכות ניידת שתמתין לנו".

ברגע שהאוטובוס נעצר החשוד ביקש לרדת ממנו, אך סבצוק סירבה. "אמרתי לו שהמשטרה בדרך ושהוא לא יכול לעזוב את האוטובוס עד שהיא תגיע. הוא צרח על הבנות, אמר שהוא לא עשה כלום וכשהבין שאנחנו לא מוותרות הוא שלף את פטיש החירום של האוטובוס ואיים לשבור חלונות.

למרות שהוא איים וקילל השתדלתי להישאר רגועה כי חששתי שהוא יתפוצץ על כולנו, לא היה אף גבר צעיר באוטובוס שיכול היה לעזור", אומרת סבצוק. "מצד שני לא רציתי לתת לו לברוח אחרי מה שהוא עשה לבנות הצעירות".

סבצוק. "לא חשבתי לרגע לשתוק" | צילום אבי מועלם    -בזמן שהמתינו לניידת, סבצוק אמרה לצעירות להישאר לידה. "שמרתי עליהן כמו שהייתי שומרת על בתי בת ה-16 במצב כזה, כי ככה צריך לעשות. במקביל יצרתי קשר עם סדרן האוטובוסים וביקשתי שיזרז את המשטרה. כיביתי את המנוע וישבתי על המפתחות כדי שהוא לא יוכל לחטוף לי אותם. שאר הנוסעים באוטובוס לא התלוננו, הם הבינואת המצב והמתינו בסבלנות".

כשהניידת הגיעה, האיש נלקח למעצר והחיילת התלוותה לשוטרים לשם הגשת תלונה ומתן עדות. גם סבצוק מסרה עדות והשוטרים שיבחו אותה על נחישותה ועל הזהירותשבה נקטה.

סבצוק, אם לשלושה ילדים שמתגוררת באשדוד, החלה לעבוד כנהגת אוטובוס לפני חודשיים בלבד. "כשנכנסתי לתפקיד לא חשבתי שאמצא את עצמי במצב כזה, אבל זה קרה. אני שומעת כל מיני סיפורים על גברים שמפעילים אלימות נגד נשים ולא חשבתי לרגע לשתוק. אם הבנות אומרות שהן נפגעו אני חייבת להגן עליהן, ואם מצב כזה יקרה שוב אפעל אותו הדבר".

החשוד נעצר ובתחילת השבוע שוחרר למעצר בית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה