הלך לעולמו אריה קלנג ז"ל


להאזנה לתוכן:

איש רב הפעלים והעשייה, יקיר העיר אשדוד, הלך לעולמו בגיל 82. הלוויתו תתקיים היום (א') בשעה 15:00 בבית העלמין באשדוד

 

נולד ב-1928 בפולין, ועלה לארץ בשנת 1954 כניצול שואה. גר באשדוד משנת 1961, נשוי ואב ל-4 ילדים. היה בין בוניה הראשונים של העיר ושותף בחייה הציבוריים והחברתיים. כיהן כחבר מועצת עיריית אשדוד וכממ"ק ראש העיר במשך שנים ובמקביל יו"ר ועדת מל"ח של אשדוד ויו"ר הועד למען השוטר. שימש שלוש פעמים כיו"ר ועדת הבחירות למועצת עיריית אשדוד.


כל תפקידיו הציבוריים נעשו בהתנדבות וללא תמורה כאשר הוא מותיר מחותמו ומאישיותו המיוחדות בכל נושא בו טיפל. בנוסף לתפקידיו הציבוריים כיהן כיו"ר חברת מב"ט של הסוכנות היהודית לבניית בתים טרומים, ויו"ר חברת מבני תעשייה וחברה ממשלתית שהיה בין מקימיה ואשר על פעילותו בה קיבל את פרס התעשייה לשנת 1990 מנשיא המדינה.


היה מנכ"ל בתי החולים אסותא ורמת מרפא, יו"ר בית ציוני אמריקה בת"א, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית, סגן יו"ר עמיגור בארץ, חבר הנהלת הקונגרס היהודי העולמי, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן באשדוד ותפקידים ציבוריים נוספים. על תרומתו לפיתוחה ושגשוגה של אשדוד ועל פעלו בשטח המוניציפלי בעיר, הוענק לו תואר יקיר אשדוד לשנת תשנ"ז.

 

ראש העיר לשעבר, אינג' צבי צילקר, מציין הערב שאריה היה חברו הטוב ב-40 השנה האחרונות. הוא היה חבר מועצה עוד בזמן שצילקר היה מהנדס העיר אשדוד והוא זה שדחף את צילקר לחיים הפוליטים. עוד מציין צילקר שקלנג היה בין מקימי רובע הסיטי וטביעות ידיו נמצאות במקומות רבים בעיר. צילקר סידר עבור חברו הטוב את כל סידורי ההלוויה, ודאג לכך שהאיש יזכה לכבוד לו הוא ראוי במותו.

 

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ביקר הערב בבית המשפחה וניחם את בני המשפחה במשך שעה ארוכה. מנחמים רבים החלו לזרום לבית המשפחה עם היוודע דבר פטירתו של אריה.

 

הלוויתו תתקיים מחר בשעה 15:00 בבית העלמין באשדוד. יהי זכרו ברוך.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה