לראשונה ברית ערים תואמות - ישראל- אשדוד – סין –ווהן


להאזנה לתוכן:

טקס ערים תואמות נערך השבוע באולם המועצה בו לקחו חלק מ"מ ראש העיר, עמרם כנפו, מ"מ ראש העיר,בוריס גיטרמן,יו"ר מועצת העיר ,עו"ד גבריאל כנפו ,הפקידות הבכירה בעיריית אשדוד ובחברות העירוניות. אולם המועצה עוצב עם דגלי שתי המדינות ובמהלך הטקס הוקרנו סרטי התדמית של שתי הערים

 

במעמד ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי וראש העיר ווהן Mr. Ruan Chengfa אשדוד חתמה על ברית ערים תואמות . המטרה, ליצור שת"פ בתחומים שונים כדי לקדם נושאים רבים : כלכלה, מסחר, מדע וטכנולוגיה, תרבות, חינוך, ספורט, בריאות, כוח אדם, נוער ועוד.

 

"בכינון קשרי ידידות בין הערים שלנו ווהאן ואשדוד, אנו מבקשים להעניק תוכן נוסף לשותפות בין העמים. יחד נבנה גשר נוסף של אחווה בין המדינות והעמים שלנו, גשר שיעמוד לרשות הממשלות שלנו, גם בתקופות של אי הסכמות ומחלוקות, וישמור על רצץ של ידידות בין שני העמים העתיקים ביותר בעולם", אמר ראש העיר אשדוד בטקס.

 


Mr. Ruan Chengfa ראש העיר, בהשכלתו עם תואר שני במשפטים,בעיר ווהן מתגוררים כ- 9 מיליון תושבים. "אני מודה לראש העיר על קבלת הפנים הלבבית. החתימה היום  עם אשדוד על האמנה המסדירה את קשרי ידידות בין הערים, ומהווה דוגמא לשת"פ פעולה גלובלי בין ערים במטרה לסייע ולקדם נושאים משותפים" אשר יסייעו לקידום האוכלוסייה  של שני הצדדים", אמר ראש העיר ווהן.

 


"שני הצדדים יוציאו לפועל, בהתאם לעקרונות של שוויון ותועלת הדדית, תוכניות חילופין ושיתוף פעולה בין שתי הערים בצורות שונות בתחומים הבאים: כלכלה, מסחר, מדע וטכנולוגיה, תרבות, חינוך, ספורט, בריאות, כוח אדם, נוער ועוד, על מנת לקדם שגשוג ופיתוח הדדיים.חלק מהעקרונות עליהם חתמו שני הצדדים כפי שמופיעים באמנה.

 


ווהאן, היא בירת מחוז חוביי, והעיר המאוכלסת ביותר במחוז. העיר נמצאת ממזרח למישורי ג'ינגאן, והמפגש בין היאנגצה וההאן, והיא איחוד של 3 ערים: ווצ'אנג, הנקו והניאנג. שמה של העיר נגזר משמותיהן של הערים שהרכיבו אותה, כאשר ההתייחסות הראשונה אל ווהאן כעיר הייתה ב-1927. בשנות העשרים של המאה העשרים הייתה העיר לבירתם של הקוומינטנג, אשר היוו אופוזיציה לצ'יאנג קאי שק. בימינו, ווהאן מהווה המרכז הפוליטי, כלכלי ופיננסי, לימודי ותחבורתי של מרכז סין. בין השאר, ווהאן ידועה כדרך הראשית של תשע מחוזות, בשל היותר מרכז תחבורתי של עשרות מסילות ברזל, וכבישים מהירים העוברים דרך העיר.

 

ב-1976, החל שינוי במדיניות הסינית כלפי ישראל ובין שתי המדינות החלו קשרים לא פורמאליים בעיקר בנושאי מסחר ותעשיית הנשק. לאחר שנים של גישושים, כוננו שתי המדינות יחסים דיפלומטיים מלאים בתחילת 1992. יחסים אלו נשארו טובים ותקינים עד היום, אם כי הם התערערו מעט בעקבות משבר הפלקון בין שתי המדינות בשנת 2000.


לאחר הטקס סיירה המשלחת הסינית באשדוד וביקרה בנמל אשדוד.

תמונות: לימור אדרי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה