תרבות באשדוד 22-28.5- פסטיבל מדיטרנה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cef6a8dd-8bc2-4d0c-a6a9-b176b77bfd94','/dyncontent/2024/4/4/27698035-07ba-470a-8351-8af7fcc0fac2.gif',15238,'בלו קאסל אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cef6a8dd-8bc2-4d0c-a6a9-b176b77bfd94','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cef6a8dd-8bc2-4d0c-a6a9-b176b77bfd94','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cef6a8dd-8bc2-4d0c-a6a9-b176b77bfd94','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

וואו איזה שבוע יש לנו בתרבות, פסטיבל מדיטרנה יחל בשבוע הבא עם מקבץ הופעות הכוללת את מאריצה, נטשה אטלס, בלקן ביט בוקס, נינט טייב, דני סנדרסון, אסף אמדורסקי ועוד רבים וגדולים אשר יגיעו במסגרת הפסטיבל- אסור לפספס, תבלו....

פסטיבל מדיטרנה
הזמרת נטשה אטלס -מופע חובה!
המופע ייערך בתאריך 27.5 בשעה 21:00 במשכן לאומנויות הבמה 
זמרת בלגית ממוצא ערבי הידועה בשל סגנונה הממזג מוזיקה צפון אפריקאית ומוזיקה ערבית עם השפעות מערביות. אטלס הצהירה כי היא מגלה עניין רב בשורשיה, וזו הסיבה שהיא שרה בערבית, עם זאת היא אוהבת מוזיקה מודרנית כמו סלסה ורגאיי. 
-
הופעה של נגן הבוזוקי היווני כריסטוס ניקולופולוס- המופע ייערך בתאריך 29.5 בשעה 21:00 במשכן לאומנויות הבמה
כריסטוס ניקולופולוס, נגן בוזוקי וירטואוז ומלחין מחונן ששיריו מושרים בפי כל ביוון, ורבים האמנים הגדולים ביותר שהצליחו עם הלהיטים שהלחין להם.
 רבים מלהיטיו אהובים ומוכרים בישראל כמו "אלינור" ששר זוהר ארגוב, "פומה פומה" ו"קללת הים" ששר יהודה פוליקר, "אמא אמא" ו"האסיר" ששר חיים משה ושירים נוספים. זוהי הופעתו הראשונה בארץ.
 
-
 
דני סנדרסון והאנדלוסית אשדודהמופע יתקיים בתאריך 28.5  בשעה 21:00 במשכן האומנויות באשדוד

אחד המופעים המפתיעים והמסקרנים ביותר במסגרת פסטיבל מדיטרנה הוא "סנדרסון והאנדלוסית".

זהו חיבור ראשון שעל פניו לא נראה טבעי, אבל סנדרסון מחלוצי הרוקנ'רול בישראל והתזמורת האנדלוסית מצאו שפה משותפת ועומדים להפתיע במופע מרתק שכל כולו חגיגה מוסיקלית של שיריו המוכרים של סנדרסון.

"אשדוד עיר נהדרת ועושה דברים נפלאים ואני שמח לקחת חלק בזה" אומר דני סנדרסון, "למעשה הרומן שלי עם המוסיקה הים תיכונית ומזרחית התחיל עם ז'וזו' מוסא בתזמורת רשות השידור ב- 1972 עם היצירה התמנון האיטר. מאז תמיד אפשר למצוא אצלי בשירים השפעות וצלילים ממוסיקה זו כמו בשירים: מה הדאווין, אלף כבאים, שיר רועים וכו'.

"הולך לקרות פה משהו אחר לגמרי" ממשיך להתרגש סנדרסון, "אומנם אני מגיע עם הלהקה שלי של שבעה נגנים אבל עומדים מאחורי 30 נגנים וזו התזמורת האנדלוסית הנפלאה של אשדוד וזו הרגשה עצומה על הבמה. מוסיקה זה החיים שלנו. זה הכיף, ובעיקר כשיש חיבורים יוצאי דופן כמו עם האנדלוסית."

כל מי שנחשף בימים האחרונים לחזרות לא יכול שלא להתרגש ולהבין שיש פה משהו מיוחד. "הפנייה שהגיע מסנדרסון די הפתיע אותנו בהתחלה", מספר יעקב בן סימון מנכ"ל התזמורת, "לאחר שישבנו עם סנדרסון פשוט התאהבנו. הוא הצליח להדביק אותנו בהתלהבות שלו והסביר לנו כיצד החיבור הזה אפשרי ומרתק. התזמורת האנדלוסית נוגעת בעולמות מוסיקליים שונים ומאתגרת את עצמה כל פעם מחדש", מוסיף בן סימון, "חשוב לנו תמיד לשמר ולקדם את המסורת המוסיקלית האנדלוסית, אבל מצד שני לחקור, להעז וליצור כל הזמן מתוך העולמות המוסיקליים שסביבנו. אני פונה לקהל המסורתי שלנו ולכל אוהבי המוסיקה הישראלית ומבטיח שתהיה חגיגה מוסיקלית שמחה שבהחלט תורגש על הבמה. פשוט תבואו ליהנות."

 כרטיסים דרך התזמורת והמשכן: 1800-693-693

-

שורשים ברוק- בלקן ביט בוקס, דודו טסה, נינט טייב, יהודה פוליקר ויאיר דלל במופע שטרם נראה כמותו- המופע ייערך בתאריך 28.5 בשעה 20:30 באמפי ים

דודו טסה והכוויתים

אורחים מיוחדים: נינט טייב ויאיר דלאל

דודו טסה יוצא למסע עמוק לזהותו המוזיקלית וצולל עמוק לתוך המוזיקה של האחים על כוויתי. המוזיקה ששמע בבית בילדותו זכתה תחת ידיו האמונות לפרשנות חדשה, לחיים חדשים.

המוזיקאים צאלח ודאוד אל כוויתי נחשבים לגדולי המוזיקה העיראקית. הם הקימו את תזמורת רשות השידור של בגדד, עבדו עם עבד אל וואהב ועם אום כולתום בשנות ה 20 וה- 30 של המאה הקודמת ונחשבים בין מגדירי השיר העיראקי המודרני.

BALKAN BEAT BOX

מינימל

תומר יוסף * אורי קפלן * תמיר מוסקט

יחד עם רון בונקר * איתמר ציגלר * תום דרום

ההרכב האהוב עושה שוב את הבלתי צפוי, והפעם עם אורח מיוחד מאוד: יהודה פוליקר.

במהלך 8 שנות פעילות אינטנסיביות בלקן ביט בוקס כובשת במות ברחבי העולם:מהפסטיבלים הגדולים (לולהפאלוזה, גלסטנברי, רוסקילדה) עד למועדונים הנחשבים ביותר, תוך שיתופי פעולה מוסיקליים עם אמנים מהשורה הראשונה – ביסטי בויז, רדיוהד, מאנו צ'או ועוד.

המופע של הבלקן ביט בוקס הוא בעצם קרקס מוסיקלי פרוע המשלב בין מוסיקה צוענית, מוטיבים ערביים, כליזמרים, היפ הופ, גרוב ועוד.

28.5.14 20:30

 -

מופע חובה! מריזה האלוהית באשדוד- המופע ייערך ב 27.5 בשעה 20:30 באמפי אשדוד

Mariza in Concert הכוהנת הגדולה של ה"פאדו"ואחת הגדולות ביותר במוזיקת העולם!
הזמרת הפורטוגזית הגדולה ביותר מגיעה לאשדוד במסגרת סיבוב הופעות עולמי אחרי מכירות של מיליון עותקים מאלבומיה. עם סלסול אלוהי וקול שלא משאיר אף אחד אדיש, בנתה מריצה קריירה מרשימה וזכתה לשבחים כאחת מהזמרות החשובות ביותר במוזיקת העולם. 

-
מופע פלמנקו של שרון שגיא עם אורחים מיוחדים מספרד- המופע ייערך בתאריך 28.5 בשעה 20:30 בבית יד לבנים

אותנטי, עוצמתי ושורשי המשלב את הפלמנקו המסורתי עם הפלמנקו העכשווי. במופע מיוחד לפסטיבל מדיטרנה מארחים את אחת הזמרות המובילות בספרד כיום ESPERANZA FERNANDEZ . אספרנזה בת למשפחת פרננדז, משפחת אמני פלמנקו מזה דורות שמקורם משכונת TRIANA שבעיר סביליה שבדרום ספרד, מלווה בנגן גיטרה תתארח ותשתף פעולה, בפעם הראשונה בארץ עם שרון שגיא ולהקתה flamenconatural

דייגו אל סיגאלה, מגדולי אמני הפלמנקו הספרדיים כיום- המופע ייערך בתאריך 26.5 בשעה 21:00 במשכן לאומנויות הבמה
כבר בגיל 12 זכה בתחרות פלמנקו לזמרים צעירים ששודרה בטלוויזיה הספרדית. זמן קצר לאחר מכן החל לשיר עבור רקדני פלמנקו מובילים כמו קריסטבל רייס, מריו מאיה, פארוקו ומנואל קמאצ'ו.
דייגו אל סיגאלה השתתף בין היתר בהקלטות עם מוזיקאים מהשורה הראשונה בספרד, מאז הוציא אל סיגאלה שישה אלבומים וזכה בפרס הגראמי הלטיני לאלבום הפלמנקו הטוב ביותר.

אום כולת'ום

המופע יערך ב27.5 בשעה 17:30 ו- 20:30 בבית יד לבנים.

סיפורה של הזמרת המצרייה אשר הפכה לסמל חוצה גבולות ותרבויות בשילוב מיטב להיטיה

מחזה מוזיקלי,  מספר על מהלך חייה של האגדה, אום כולת'ום החל מהופעותיה הראשונות מחופשת לנער, דרך מסלול עלייתה לצמרת, במקביל למאבקים פוליטיים ותרבותיים במצריים; בשילוב עבודות וידאו עם צילומים מקוריים מהתקופה, ממצרים ומהקולנוע הערבי.

מעט מידע על הסיפור אותו כתב סלים נסיב, סופר לבנוני שחי ועובד בצרפת, ממנו נשאב הרעיון למחזה:

"אוּם" הוא סיפור אהבתו העזה והנואשת של המשורר אחמד ראמי לזמרת אום כּולת'ום, לה חיבר 137 מתוך 283 שיריה. ".... תגובת האנשים לשירתה הייתה מוגזמת. דבר נוסף היה כאן, דבר שחרג מעבר לגבולות של מעגל האהבה... או שאולי הכל הוא מעגל האהבה, המצב שלנו, התקופה, מצרים כולה. רצינו להיות בני זמננו, עצמאים, מודרניים, רצנו אחר הקדמה, השלכנו אותה מפנינו, השתוקקנו לה". אום כולת'ום, "כוכב המזרח" ו"הקול של מצרים", החלה את הופעותיה כשהיא מחופשת לנער בדואי, ובמהרה כבשה את ליבה של מצרים ושל העולם הערבי כולו. סיפורה של אום כּולת'ום הוא גם סיפורה המרתק של מצרים, משנות העשרים ועד לרצח סאדאת. ברומן הנקרא בנשימה עצורה, שזורים תיאורים נדירים מההיסטוריה המשותפת של מצרים וישראל מנקודת מבט מצרית.

"אום כולת'ום" הוא מחווה לדיווה האולטימטיבית של המוסיקה הערבית. למטפחת המתנפנפת, לשירים הארוכים, המספרים על אהבה, על כמיהה וגעגועים.

לרכישת כרטיסים: www.mishkan-ashdod.co.il/event.asp?event=738

 

בהשתתפות: גלית גיאת, חאולה חאג' דיבסי, ג'ורג' אסקנדר ואריק משעלי

 

-

טברנות עם שמעון פרנס
מידי ערב עם תום המופעים הגדולים ולקראת השעה 23:00 יפתח הפסטיבל את שעריו לטברנה יוונית קטנה, אינטימית ואוטנטית עם טעימות קטנות ומשקה, שבה יארח שמעון פרנס להקה יוונית מאתונה.

-
 
 

תערוכת עד שתצא מקולי

התערוכה 'עד שתצא מקולי', הינה ביטוי של מהלך תרבותי עכשווי אשר תופס אחיזה בתחומי התרבות הישראלית העכשווית. מהלך זה מתבטא בזיהויה של איכות חדשה באמנות הישראלית ועיקרה ביצירת סינתזה ייחודית המשלבת בין הדפוסים המערביים המכוננים אותה, לבין הופעתה של זיקה פרטית לעבר ולמקורות תרבותיים פרטיקולריים.

איכות ריבויים של קולות אישיים אלו, הופכת את התערוכה לתמונת נכוחה לדור שני ושלישי להגירה, העוסק במרחב המקומי כמרחב פרטי, ומתמודד עם שאלות זהות נוכח התמוססותם של הנרטיבים הלאומיים המכוננים.

בין האמנים המציגים בתערוכה: 
אסף אבוטבול, עילית אזולאי, שגיא אזולאי, אייל אסולין, איציק בדש, דוד בן הרא"ש, ליאור גריידי, יוסף ז'וזף דדון, נבט יצחק, עדו מיכאלי, חנה סהר, מירב סודאי, דוד עדיקא, עמית קבסה, אלהם רוקני, דפנה שלום.

פתיחה חגיגית במעמד ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר,
מוצ"ש 24.5 שעה 21:00


שעות פעילות המוזאון בימי פסטיבל מדיטרנה 26-29 במאי:

ימים ב'- ה' 9:00 – 22:00

עלות כרטיס כניסה במסגרת ימי הפסטיבל 10 ₪ (ניתן לרכוש כרטיס כניסה למוזאון בקופות המשכן לאמנויות הבמה)

-

פואטיכאן

מפגשי ספרות, שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות חזותית
במוזאון אשדוד לאמנות יום חמישי 29 במאי- ישראל גוריון, אסף אמדורסקי, פרופסור ניסים קלדרון ועוד רבים וגדולים ייטלו חלק בערב מרתק במיוחד- מומלץ

במפגש יעלו לדיון שאלות זהות דרך המקומי והאישי של בני הדור השני והשלישי בנושאי ספרות, שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות חזותית.

המפגש מתקיים במסגרת התערוכה 'עד שתצא מקולי' שתפתח ב-24 במאי 2014. בשיתוף מכללת ספיר ומשרד התרבות ובמסגרת פסטיבל מדיטרנה -2 שמתקיים באשדוד.

תכנית המפגשים

18:00 – 19:00 התכנסות, כיבוד קל וסיור במוזאון.

19:00 – 20:15 מליאה – ברכות

הרצאות בָזק:    פרופ' ניסים קלדרון         |   מזהות עדתית אל זהות חברתית

ד"ר נעמי מאירי- דן        |  ילד בלי אמא, אמא בלי ילד 

ד"ר נועה חזן                    |  אמנות כהתנגדות

גב' רעות ריינה בנדריהם |  מסע אל המקומי, האישי, והפריפריאלי

מר דורי מנור                    |  חזית המיעוטים

בין ההרצאות יקראו משוררים ישראלים קטעי שירה   

20:15 – 21:30  מפגשים אישיים |  מפגשים בקבוצות קטנות עם יוצרים וחוקרים, ניתן לבחור באחד מהמפגשים ולהשתתף בו.  

יאללה ביי- לכתוב עברית ישראלית בתוך מהומת תרבויות גדולה  |  פרופ' ניסים קלדרון

במרחב העצום בין ספרד המוסלמית של ימי הביניים לבין ארצות הברית של ימינו אלה - חיו וכתבו יהודים. במרחב העצום שבין הפוגרומים ברוסיה הצארית לבין רדיפות המיסיונרים הנוצרים באתיופיה - חיו וכתבו יהודים. הם כתבו בעברית, הם כתבו בלשונות יהודיות כמו לאדינו ויידיש, והם כתבו בלשונות העמים.

בתוך בליל הלשונות והתרבויות הזה נמתח חוט משותף של טכסטים יהודיים, אמונה יהודית, וגורל היסטורי יהודי.  במפגש נבחן כיצד התגלגלו מסורות לשוניות ותרבותיות מרובות אלה, אל הכתיבה הספרותית הישראלית בשירה ובפרוזה.

 פרופ' ניסים קלדרון; כותב ועורך ספרות.

האחיות שלוסמן חולמות על אוסטריה |  פרופ' ירמי פינקוס

במפגש יספר ירמי פינקוס, מאייר וסופר, על הסינרגיה בין איור לכתיבה בעבודתו ועל גלגולם של מוטיבים ביצירתו. הוא יעמוד על הקשר שבין זהות יהודית ועברית בטורי קומיקס מוקדמים שצייר ובשני הרומנים שכתב: הרומן המצויר ''הקברט ההיסטורי של פרופסור פבריקנט'' על קורות תיאטרון היידיש ברומניה בין שתי מלחמות העולם ו''בזעיר אנפין'', שבו מוצג עולם האופנה העממית בישראל של סוף שנות השמונים כהדהוד מקומי, טראגי-קומי, של מסורת הכתיבה היהודית.   

פרופ' ירמי פינקוס; מאייר וסופר  

'זכרון דברים': משפחות של אדריכלים בישראל  |  ד"ר שלומית תמרי וד"ר ענבל בן אשר גיטלר

במפגש נציג את משפחות האדריכלים שרון, רכטר וכרמי, שפועלות במרכז היצירה האדריכלית הישראלית ואשר בניהם ובנותיהם מהווים דור שני ושלישי של מקצוע זה. נדון במורשת לעומת חדשנות בין הדורות, כייצוג תהליכי בניית זהותו של הדור השלישי. באמצעות היצירה הקאנונית'זכרון דברים' ליעקב שבתאי, נבחן את האופן בו היווה אלדר שרון השראה לאחת הדמויות המרכזיות בספר ונשפוך אור על האופן בו הספר פותח נקודות מבט לשאלות של משפחה, זהות ודור שלישי.

 ד"ר שלומית תמרי;חוקרת בתחום הפילוסופיה של החינוך והחינוך הסביבתי | ד"ר ענבל בן אשר גיטלר, חוקרת אדריכלות ותרבות.

"האשכנזים",  הקרנת סרט דוקומנטרי ושיחה עם היוצרים  |   דני דותן ודליה מבורך

האשכנזים הוא סרט מצחיק-עצוב על צעירים ישראלים שמחפשים לעצמם זהות חדשה - אשכנזית -  במקום הזהות הישראלית שנוצרה בתהליך של השכחת העבר ובוז לגולה. הסרט עוקב אחר מספר צעירים בדרכם המהוססת אל שורשיהם באשכנז ומציג מעין תמונת קלידוסקופ של צעירים מחפשי זהות בישראל של תחילת שנות האלפיים, תוך העלאת השאלה מה גורם לאנשים אלה להביט אחורה בגעגועים.      |     בסיום הסרט ישוחחו היוצרים עם הקהל.

דני דותן, סופר קולנוען ומוסיקאי, סולן להקת "הקליק". דליה מבורך, במאית טלוויזיה וקולנוע ישראלית.

מה לים תיכוניות ולמוזיקה אמנותית-קונצרטית ישראלית |  נעם בן זאב

שורשיהם המוזיקליים של הפליטים מאירופה השוקעת של שנות ה-30  היו בקלסיקה-רומנטיקה הגרמנית וברוח הנטיות הלאומיות, כשבצידן המודרניזם שבתוכו צמחו. ההגירה זימנה להם הזדמנות לפתח שפה מוזיקלית חדשה, לממש את הזרמים הלאומיים המגוונים מהם באו ולרתום את המוזיקה לבניית הזהות הלאומית החדשה המתגבשת בארץ אחרת שבה נופים, צלילים, אקלים ושפה שכמותם לא ידעו.  המפגש יעקוב אחר הסגנון המוזיקלי שהתפתח בעקבות כל זאת: "הסגנון הים -תיכוני", כפי שכונה לזמן מה; סגנון ששיקף תהפוכות חברתיות ומוזיקליות, וחתר לזהות עברית- ישראלית חדשה בעצם המבנים המוזיקליים שיצרו אותם המלחינים. ביניהם אלכסנדר אוריה בוסקוביץ, עדן פרטוש, פאול בן חיים ומרק לברי.

נעם בן זאב, בעל תואר שני במוסיקולוגיה, עיתונאי ומוסיקאי

21:30 – 22:00 ארוחת ערב קלה

22:15   מופע מוסיקלי |  הדודאים - ישראל גוריון ואסף אמדורסקי שרים 

".....המכנה המשותף של כל מי שמגיע למופע הוא הגעגוע, אך לא רק געגוע נוסטלגי לפעם, הגעגוע הוא לשפה, לאיכות, להקפדה- געגוע אל עצמנו אל מי ומה שהיינו....."

מספר מקומות מוגבל- רכישת כרטיסים מראש.

מחיר (כולל מופע)   120 ₪          |  לסטודנטים- 90 ₪ בהצגת כרטיס סטודנט

מחיר לסטודנטים ללא מופע 30 ₪ בהצגת כרטיס סטודנט

מחיר למופע בלבד 100 ₪ 

כרטיסים ניתן לרכוש:

במוזאון 08-8545180/1/2

בקופת המשכן לאמנויות הבמה הפיס אשדוד 08-9568111

*לסטודנטים - רכישת כרטיסים במוזאון בלבד.

בימי פסטיבל מדיטרנה 26-29 במאי המוזאון יהיה פתוח בין השעות 9:00 – 22:00 בעלות כניסה של 10 ₪ בלבד.

 

מוזאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד     08-8545180/1   www.ashdodartmuseum.org.il

-

 

 
 
דרושה עוזרת

קומדיה מטריפה למבוגרים בכיכובם של:
ציפי שביט, חיים זנאתי, פזית ירון מיניקובסקי, עודד מנסטר וליאת אזר.
22.5 20:30

קומדיה מטריפה למבוגרים בכיכובם של:

ציפי שביט

חיים זנאתי

פזית ירון מיניקובסקי

עודד מנסטר

ליאת אזר

לרכישת כרטיסים: www.mishkan-ashdod.co.il/event.asp?event=732

$(function(){setImageBanner('a09769e8-7633-4e4f-9dc7-cdf5f5d3d395','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20405,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה