סרטי סינמטק אשדוד לשבוע הקרוב


להאזנה לתוכן:

הסינמטק באשדוד מציע מדי שבוע, בימי שני ורביעי צפייה בסרטים טובים ואיכותיים. השבוע יוקרן בסימנטק הסרט הצרפתי "אולי ביום ראשון" והסרט "חנה ארנדט".

"אולי ביום ראשון" – צרפת (2001)

יוקרן ביום שני, 4.11.13 בשעה 19:30

במאי: ימינה בן גיגי

שחקנים: זינדין סואלם, פז'ריה דליבה

תקציר: כך מוצאת עצמה זואינה הצעירה בצרפת. היא מבינה מהר מאוד את מקומה בהירארכיה המשפחתית כאשר היא יורדת מהאונייה: בעלה מנשק קודם כל את אמא שלו, אחר כך את הילדים ורק בסוף הוא מתפנה לאישה שלא ראה כבר שנים. בבית היא שפחה נטולת כל זכויות, אין לה שום מגע עם העולם החיצון, חמותה לא מפסיקה להעביר עליה ביקורת ובעלה מכה אותה בקביעות. למרות הכל, בעזרתה של שכנה צרפתייה צעירה וליברלית שמתיידדת אתה, זואינה מתחילה אט אט להרחיב את אופקיה, לרכוש בטחון ולהתחיל לחשוב על בריחה. ימינה בנגיגי מביאה לנו כאן סיפור טרגי-קומי על רקע המאבק בין תרבויות ומסורות של שתי חברות שונות זו מזו, בתקופה בה המהפכה הפמיניסטית הייתה בראשית דרכה. סרט אישי, הומוריסטי ופיוטי שזכה לפרסים רבים בפסטיבלים שונים בעולם

 

 "חנה ארנדט" – צרפת, גרמניה, לוכסמבורג (2012)

יוקרן ביום רביעי, 6.11.13 בשעה 19:30

במאית: מרגרטה פון טרוטה

שחקנים: ברברה סוקובה, אקסל מילברג, ז'אנט מק'טיר

תקציר: חנה ארנדט (1906-75) היתה אחת ההוגות החשובות של המאה ה־20, מתלמידותיו ומאהבותיו של הפילוסוף הנאצי מרטין היידגר. פילוסופית יהודיה-גרמניה שנמלטה בעור שיניה מן המשטר הנאצי ומצאה עם בעלה מקלט בארה"ב, נשכרה חנה ארנדט ע"י כתב העת היוקרתי "הניו יורקר" כמי שתסקר עבורם את משפט אייכמן בירושלים של 1961. אייכמן, אחד הברגים החשובים במכונת ההשמדה הנאצית, התגלה במשפט לא רק כטכנוקרט יעיל אלא כאדם הכי לא מבריק והכי בינוני שאפשר. מרגרטה פון טרוטה, מחשובות היוצרות של הקולנוע הגרמני החדש, חתומה בין היתר על סרטים דוגמת "ההתעוררות השנייה של כריסטה קלאגס", "אחיות" ו"רוזה לוקסמבורג", משרטטת דיוקן אישי והיסטורי ומתמקדת בארבע השנים החשובות ביותר בחייה של ארנדט, שנים סוערות שנעו סביב משפט אייכמן שבעקבותיו טבעה את המונח הבלתי נשכח "הבנאליות של הרוע".

 

סינמטק אשדוד - מתנ"ס בית לברון

רחוב נתן אלבז 25, רובע ו' אשדוד

מחיר - כרטיס לקפה ומאפה + סרט 25 ש"ח

20% הנחה לגמלאים , סטודנטים , חיילים ובני נוער

לפרטים נוספים - 08-8555834

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה