להאזנה לתוכן:

תערוכה-מיני אשדוד

 

מיני אשדוד

דגם העיר אשדוד בשימוש חוזר: תלמידי העיר בפרויקט חינוכי סביבתי המוצג במבואה של בניין עיריית אשדוד

 

האם ראיתם פעם מנופים עשויים מספוג ובית עשוי מקופסת קוטג'?

באשדוד חושבים שזה לא רק אפשרי אלא גם יפה. פרויקט חינוכי-סביבתי של איגוד ערים לאיכות הסביבה, המשרד להגנת הסביבה ומוזיאון אשדוד לאמנות במרכז מונארט מגיע לשיאו בימים אלו:  את הדגם הכינו תלמידי בתי ספר יסודיים מכעשרים בתי ספר בעיר שביקרו במוזיאון, עברו הדרכה חווייתית בנושא משבר הפסולת בדגש על שימוש חוזר ומיחזור ולאחר מכן יצרו בסדנאות "הצוללת הירוקה" מבנים שונים. כל הפעילות נעשתה בהנחיית מדריכי מוזיאון אשדוד לאמנות. המבנים השונים הוצבו על גבי מפה של העיר אשדוד ולאט לאט התגבש דגם מרהיב שכולו עשוי מפסולת.

 

הדגם , בגודל 12 מ"ר, מתמקד בסמלים הידועים של העיר – הנמל, הרבעים, כיכר המפרשים, המגדלור ועוד. באירוע הפתיחה החגיגי שיתקיים ביום שלישי ה-31 בינואר בשעה: 15:00 ,יוצג הדגם במבנה רחבת העירייה וכל תושבי העיר מוזמנים להתרשם מהמיצב המיוחד.

 

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה מוסיפה כי "המיצג המרשים מהווה רובד נוסף וחשוב במכלול הפעילויות החינוכית וההסברתיות אשר מתרחשות בעיר בשנתיים האחרונות לשם צמצום נפחי ההטמנה ועידוד המיחזור. השילוב בין חינוך, אמנות ומיחזור מהווים פן נוסף בהעלאת המודעות לשמירה על הסביבה בדגש על שימוש חוזרים במוצרים כך שלא יגיעו לזרם הפסולת המועברת להטמנה".

 

יעל חמו, רכזת חינוך והדרכה של מוזיאון אשדוד לאמנות מציינת כי: " מזה שנתיים אנו מפעילים את 'הצוללת הירוקה' במטרה לקדם את נושא המיחזור והאקולוגיה בשילוב אמנות. שמחנו לקחת חלק בתכנית העירונית לצמצום פסולת, לעבוד עם הילדים שגילו יצירתיות רבה, וכן להרכיב את הדגם. כולכם מוזמנים לרחבת הלובי של העירייה ולהתרשם ממנו."

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה