האדרת נשים באשדוד - תערוכה של אמניות חרדיות


להאזנה לתוכן:

באשדוד נפתחה תערוכה ייחודית של אמניות מהמגזר החרדי. התערוכה, שזכתה לאלפי מבקרים ביומיים בהם היא מתקיימת, נותנת במה בעיקר לנשים אמניות, אך גם לגברים אמנים מהמגזר החרדי. היצירות, יש לומר, מרהיבות

כשסגן ראש העיר אשדוד, הרב מרדכי ליברמן, החל לתכנן ביחד עם האגף לתרבות תורנית באשדוד, את התערוכה לנשים אמניות מהמגזר החרדי, הוא לא שיער לעצמו שההיענות תהיה כזאת גדולה. לא רק האמניות הביעו הענות גבוהה להשתתף בתערוכה, אלה אלפי המבקרים שכבר עברו בין היצירות בתערוכה, הם העדות הטובה ביותר להצלחתה. 

התערוכה הייחודית נפתחה לפני יומיים ברובע ח' בעיר. רחבת בית ספר מקורה הפכה חיש מהר למוזיאון. תפאורת הרקע יצרה חמימות במקום, והצעידה בין היצירות מלווה בצלילי מוזיקה מקסימים שלא בהכרח מהמגזר החרדי.
 

חסיה מפר מהאגף לתרבות תורנית בעירייה, ציינה שמדובר בהפקה ראשונה של תערוכה בסדר גודל כזה עבור המגזר החרדי. "היוצרות והיוצרים הם מכל הארץ. הרצון שעומד מאחורי התערוכה הוא לאפשר לאמנים מהמגזר החרדי להציג את יצירותיהם" אומרת חסיה. לדבריה, מי שעומד מאחורי היוזמה הוא הרב ליברמן, שאמר שגם בציבור החרדי יש אומנות ויש לאפשר לה להתבטא.
 

דוד מרגליות, מנהל חברת הפרסום 'יעדים', ממנהלי הפרויקט, מציין כי "מדובר בתערוכה ראשונה שנערכת בקרב המגזר החרדי בארץ". עוד מציין מרגליות שמדובר במאות ציורים ומיצגים אומנותיים שמוצגים בתערוכה. מרגליות: "הרעיון נוצר לאחר שהרגשנו בצורך הקיים בציבור למקום שבו יוכלו להתמקצע, לראות רמה גבוהה ביותר של אומנות, יש רבים שעוסקים באומנות. זוהי פלטפורמה ראשונה שבה הם יכולים לבוא ולקבל הצצה לעולם מקצועי ברמה הכי גבוהה שיש. מדובר בתערוכה ברמה ארצית ואפילו בין לאומית".
 

סגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן, מי שדחף לקיום תערוכה אומנותית לציבור החרדי, מציין שהאומנות במקורות של העם היהודי מאז ומקדם. "חשתי שבציבור החרדי יש כמיהה לדברים האלה, אין מי שייתן את הביטוי ולכן החלטנו לעשות את התערוכה הזאת", אומר הרב ליברמן. לדבריו, היו חששות בנוגע להצלחת התערוכה: "לא היינו בטוחים, אבל חשנו שאנחנו הולכים לעשות משהו יחודי ובוודאי נצליח איתו כיוון שזה חסר בציבור החרדי. כזה דבר לא היה בארץ, היו תערוכות אבל לא כזאת תערוכה שמשלבת גם הרצאות ע"י אמנים וסדנאות יצירה".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה