בשבוע הבא, "פסנתר לתמיד"


להאזנה לתוכן:

התחרות הארצית השלישית לפסנתרנים צעירים תיערך בשבוע הבא בין התאריכים 20-28 בדצמבר, במרכז מונארט לאמנויות.

 

העיר אשדוד מבססת את מעמדה בשנים האחרונות כמרכז תרבות ומוסיקה מהמובילים בארץ.

"פסנתר לתמיד" 2011 - התחרות הארצית השלישית לפסנתרנים צעירים, תתקיים במרכז מונארט לאמנויות באשדוד, בחג החנוכה, בין התאריכים 20-28 בדצמבר.

"פסנתר לתמיד" הינה תחרות ארצית לפסנתרנים צעירים (בגילאי 6-28), שנוסדה במטרה לחשוף, לקדם ולעודד כישרונות צעירים ומבטיחים בתחום הנגינה בפסנתר וכחלק מחזון נרחב לפיתוח פלטפורמה ארצית מובילה בעיר אשדוד שתהווה נקודת זינוק לדור הבא של הפסנתרנים בישראל. 

הצלחת התחרות הראשונה שהתקיימה בשנת 2009 ושילובם המוצלח של נגנים צעירים ומבטיחים בקונצרטים על הבמות השונות ברחבי הארץ, היוו בסיס ועידוד להמשיך ולקיים את התחרות כמסורת. מארגני התחרות מסרו כי בשנה הבאה יש בכוונתם אף להרחיב את הפעילות ולייסד תחרות בינלאומית לפסנתרנים צעירים בשיתוף העמותה הבינלאומית ע"ש ארתור רובינשטיין. 

פתיחה חגיגית לתחרות הפסנתרנים באשדוד תתקיים ב-20 לדצמבר בהשתתפות התזמורת הסימפונית אשדוד וזוכי התחרות אשתקד באולם המופעים במרכז "מונארט" לאמנויות.

התחרות הארצית לפסנתרנים צעירים באשדוד תפתח בקונצרט של זוכי התחרות של השנה שעברה, עדן גיאת בן 11 ינגן מנדלסון, מוטי בנטוב בן 13 ינגן מיצירות שופן ועידו רמות בן 16 ינגן מיצירות שוסטוקוביץ.יש לציין כי זו השנה השלישית של התחרות, בכל שנה גדל תקציב הפרסים והשנה הוא עומד על  כ-80,000 ש"ח, בינהם גם פרסי עידוד. הזוכים ינגנו עם התזמורת הסימפונית אשדוד, בקונצרטים באולם "קלרמונט" באוניברסיטת ת"א בסדרה למנויים וכן במרכז למוסיקה עין כרם.לתחרות יש שלוש מטרות חשובות: אמנותית, חינוכית וחברתית. אתר התחרות בפייסבוק מאפשר שיחות בין המתחרים והקהל הרחב בנושא מוסיקה והרחבת ההשכלה על קונצרטים ותכניות אמנותיות שיכולות לעניין פסנתרנים ושוחרי מוסיקה. תקשורת זו מאפשרת למתעניינים לגלות דברים רבים על המתרחש מבחינה מוסיקלית ומאפשר להם מידע מוסיקלי רב. תחרות הפסנתרנים הארצית מעוררת הדים רבים, הזוכים של השנתיים הקודמות זכו לנגן עם תזמורות במקומות פומביים מה שנתן להם יכולת להתקדם, להתפתח ולהיות נוכח מוסיקלית גם לאחר התחרות שהשתתפו בה.הצלחתה של התחרות בשנתיים הקודמות ניחנה ברמה הגבוהה, בשופטים ובפרסים. גם השנה יגיעו שופטים מחו"ל: פרופ' בוריס ברמן, פרופ' אילנה ורד ומיאקו טאקמורה.החזון של יאנינה קודליק המנהלת האמנותית של התחרות היא לפתוח בשנה הבאה תחרות בינלאומית לפסנתרנים עד גיל 18 . מכיוון שהתחרות כבר הפכה למותג ויש ביקוש רב לתרבות מוסיקלית, עירית אשדוד לקחה על עצמה לטפח את המוסיקה והמצוינות ולהפוך את העיר אשדוד עיר תרבות מוסיקלית שאין עליה עוררין.המוטו של התחרות היא לא רק פרסים ראשונים אלא גם פרסי עידוד לילדים מוכשרים כדי לעורר את המוטיבציה להתאמן ולנגן.המתחרים מגיעים מאילת ועד צפון הארץ, מעל 100 מתמודדים.הקהל המבקר בתחרות רואה בה כערך מוסף לתרבות המתקיימת בעיר אשדוד.

התחרות תחל ב-21  החל מהשעה 09:00 בבוקר ועד 21:00 בערב. בסיום כל יום השופטים דנים ומקבלים החלטות. התחרות תמשך 5 ימים.התחרות תסתיים בתאריך 27.12.11 וקונצרט הסיום יתקיים יום למחרת בהשתתפות אמנים אורחים בעלי שם בינלאומי וזוכי התחרות הנוכחית במרכז מונארט לאמנויות. במעמד ערב זה יתקיים טקס חגיגי בהנחיית דליה מזור בו יוענקו על הבמה הפרסים לזוכים בשלושת המקומות הראשונים בכל קבוצת גיל.

בתחרות  מתמודדים פסנתרנים צעירים בגילאי 6-29  המחולקים לארבעה קבוצות גיל:

קבוצה 1 (גילאי 11-6)    -  כ 15-10 דקות   , קבוצה 2 (גילאי 15-12)  -  כ 20-15 דקות

קבוצה 3 (גילאי 18-16)  -  כ 25-20 דקות , קבוצה 4 (גילאי 28-19)  -  כ 40-30 דקות

הרפרטואר נקבע  על פי בחירת המשתתפים, וכן, יצירה או חלק ממנה בסגנון בארוק או קלאסי.    את התחרות מנהלת הגב' נעמי אדר הופמן, מנהלת מוזיאוני אשדוד ומוסדות האמנות בעיר,הגב' יאנינה קודליק מנהלת אמנותית את התחרות וחברה בוועדת השופטים בראשות פרופ' ברוך מאיר  מהאקדמיה למוסיקה באוניברסיטת פניקס, אריזונה יחד עם עוד 21 שופטים,שכולם מהווים גלריה מרשימה של מוסיקאים מהבכירים בארץ ( 7 שופטים בכל קבוצה ובקבוצת הבוגרים 8 שופטים ).

"פסנתר לתמיד", 20-28 בדצמבר 2011, מרכז מונארט לאמנויות,דרך ארץ 8,אשדוד.

טל': 08-8545130

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה