להאזנה לתוכן:

קוצנרט מאת התזמורת האנדלוסית אשדוד

 

כ-30 פייטנים, זמרים ומוסיקאים מישראל, מרוקו וצרפת ייקחו חלק בעונת המנויים ויפגישו את הקהל עם נדודיה של התרבות המוסיקלית האנדלוסית מאז גירוש ספרד.

בין האמנים המשתתפים: ברי סחרוף ורע מוכיח, אביתר בנאי ודניאל זמיר, השחקןמשה איבגי,אמיל זריהן, ר'חיים לוק,ליאור אלמליח,  פרנסאוז אטלן (מרקש), אוריאל אלביליה (צרפת), שייך מואיז'ו,  אדריאנו לוזאנו (ספרד) והרכב פלמנקו-האנדלוסי , מימון (מני) כהן, שמעון אילוז,משה לוק, סימו לוי (מרוקו) ערן הורוביץ, אנסמבל ראלי מרגלית ועוד.

לראשונה עם התזמורת האנדלוסית ובערב מחווה לכבודו יופיע שייך מואיז'ו, גיבור תרבות ומגדולי המבצעים של השירה האנדלוסית האלג'יראית הקלאסית (המכונה jranti-מגרנדה).

משה עטיה, המוכר בשם שייך מואיז'ו. בן למשפחת מוסיקאים עם מסורת מוסיקלית של כ-130 שנה. יליד 1937, מוכר כמוסיקאי, משורר, מלחין, זמר ופייטן.

רבים מכירים את שירתו כבר משנות השישים במעברות ועד לימינו אנו בהילולות ובאירועים שונים. שייך מואיז'ו הקליט מעל 800 שירים שעוסקים מחד צדיקי מרוקו ומאידך בחיי היום יום, באקטואליה ואף במחאה. בשנת 1981 הגשים שייך מואיז'ו חלום והקליט 12 שעות של שירה קלאסית אלג'ירית עם תזמורת רשות השידור של רדיו אלג'יר. הוא נחשב נציג בולט של הסגנון האלג'ירי הקלאסי המכונה Granati (כלומר מגרנדה אשר בספרד).

סגנון מרכזי ומורכז במוסיקה האנדלוסית הקלאסית. שייך מואיז'ו, יין ישן נושן שלא נס ליחו עוד שר ומנגן יחד עם אחיו המלווים אותו כמעט 50 שנה, מרדכי עטיה בעוד ולוי עטיה בכלי הקשה.

נאחל לו בריאות ואריכות ימים.

 

בקונצרט זה יתארח הסולןאמיל זריהןבעל קול הקונטרה-טנור הייחודי שלו ומהמומחים ביותר בשירה האנדלוסית. בערב זה נכיר את הפסנתרנית הצעירה נעה מלמד, תלמידתו של המוסיקאי נינו ביטון.

"אלג'יר, אלג'יר", בהשתתפות: אמיל זריהן, שייח מואיז'ו, מרדכי אטיאס(עוד), נועם מלמד (פסנתר), יום שני  28 בנובמבר ,בשעה :  20:00  בית "יד לבנים" אשדוד. טלפון: 088545833

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה