להאזנה לתוכן:

ילדים למשפחות מעוטות יכולת מאשדוד ייהנו ממופע חנוכה ללא תשלום על חשבון המדינה וביוזמה של משרד התרבות והספורט.

על רקע המאבקים האחרונים נגד יוקר המחיה בישראל והמחירים הגבוהים שנדרשים ההורים לשלם במהלך ימי חג החנוכה על המופעים לילדים, יזמה שרת התרבות והספורט לימור לבנת פרויקט שמטרתו לחשוף את ילדי ישראל לתרבות ישראלית מקורית ואיכותית, וזאת מבלי להכביד על כיסם של ההורים שנאלצים לשלם מאות שקלים על כרטיסים למופעים המסחריים לילדים בחנוכה.

 

בפרויקט שיתבצע בשיתוף חברת "תרבות לישראל" יציגו חינם כמאה הצגות איכות וקלאסיקות לילדים בלמעלה מ-100 ערים ויישובים בפריפריה לאורך ימי חג החנוכה. מדובר במהלך ראשון מסוגו שמתקיים לראשונה שבמידה שיצליח, מתכוונים במשרד התרבות לקיימו גם בשנה הבאה ואף להרחיבו.

 

השרה לבנת: "מטרת הפרויקט לחשוף את הילדים לתרבות ישראלית איכותית ומקורית. זה לא סוד שההוצאה הכספית עבור ההורים על מופעים מסחריים לילדים בחנוכה, מכבידה מאוד על התקציב המשפחתי. לכן, החלטנו להקל על כיסם של ההורים, ולאפשר לילדים ליהנות מקלאסיקות והצגות ילדים מצליחות של מיטב התיאטראות בארץ ללא תשלום".

 

בין ההצגות והקלאסיקות שיוצעו לילדים ניתן למצוא את "הכבש ה-16 "של המדיטק מחולון, "אלאדין" של תיאטרון אורנה פורת, "הכריש והדג" של התיאטרון הארצי לנוער, "בילבי" של חני הפקות, ," המפוזר מכפר אז"ר" של תיאטרון ארצי לנוער, "זרעים של מסטיק" של תיאטרון בית לסין "הרפתקאותיו של פינוקיו" בביצוע  להקת המחול "ג'ינוליה" , בהפקת החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד ובשיווק של תיאטרון הקיבוץ . מופע תיאטרון המחול  "הרפתקאותיו של פינוקיו", בהפקת מקור של החברה העירונית לתרבות הפנאי, זכה להכרה של סל תרבות ארצי וכאמור נבחר כאחד המופעים הטובים בארץ שיוצג לפני ילדים ברחבי הארץ בחינם, על חשבון המדינה. את המופע כתב וביים רענן פררה המוכשר האחראי גם לכתיבה ובימוי של הצגות מוכרות נוספות כמו "אלאדין" ו"בארץ הפלאות".

 

כאמור כ-400 מילדים למשפחות מעוטות יכולת באשדוד ייהנו מהמופע "נסים ונפלאות" לפי ספרה של לאה גולדברג שעלילתו מתרחשת בקיץ תל– אביבי, בחצר ביתה של הסופרת והמשוררת לאה גולדברג משחקים ילדי רחוב ארנון. נסים, ילד חדש בשכונה מנסה להצטרף למשחק... פתאום, מופיע אורח נוסף, קוף קטן שהלך לאיבוד. לאה מאמצת את הקוף המצחיק והשובב אל ביתה וקוראת לו נפלאות. נסים ונפלאות הופכים לחברים טובים, וביחד, למען מטרה חשובה, מקימים קרקס משעשע ומלא הפתעות. זוהי הצגה מלאת הומור וקסם על חברות, קבלת האחר, שיתוף פעולה, על כוחה של היצירה לקרב לבבות ועל אישה אחת מיוחדת שהיטיבה להבין לליבם של ילדים.

 

הכניסה  למופע היא בחינם לילדים וממבוגרים יגבה סכום סמלי בסך 10-20 שקל בלבד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה