מופע "השתיקה" של להקת 'קולבן דאנס' בדרכו לאשדוד


להאזנה לתוכן:

לאחר הפסקה של למעלה משנתיים, מופע המחול הייחודי "השתיקה" של להקת קולבן דאנס, אשר בוחן את גבולות ההשתקה והשתיקה של אדם כלפי עצמו ומהו המחיר שמשלם על כך, בדרכו למשכן לאמנויות הבמה אשדוד

מופע השתיקה | צילום: ענבל כהן חמו

'השתיקה', יצירתו העוצמתית של אמיר קולבן, כוריאוגרף ומנהלה האמנותי של להקת 'קולבן דאנס', עוסקת במנגנונים גלויים וסמויים המייצרים או כופים שתיקה והשתקה. היצירה דנה בין היתר בשאלות כמו כמה פעמים אני משתיק את עצמי, את הקול שלי? למה ומה המחיר? שאלות המעלות תהיות לגבי הקול האישי שלנו והיכן הוא נשמע.

גם ביצירה זו, ממזג קולבן בין הפרטי והקולקטיבי. במיזוג שבין מצבי הוויה פנימיים וביטויים החיצוני עולה הדילמה ביחס לשיקולים החברתיים, התרבותיים והפוליטיים העומדים בבסיס הבחירה שלנו לשתוק ולהשתיק משהו בעצמנו או אצל האחר.

לדברי קולבן: "השתיקה היא שפה בפני עצמה המאפשרת כמו בדיבור לבטא יחסי כוחות: החזק מדבר והחלש שותק. המאבק על הזכות לדבר ולהשמיע את הקול הפנימי שלנו הוא מאבקם של אלו המעוטים, הדחויים והחלשים. זכות ההשתקה וגם השתיקה שמורה למי שבידו זכות הדיבור".

להקת קולבן דאנס נוסדה ב- 1996 ע"י המנהל האמנותי והכוריאוגרף אמיר קולבן. קולבן דאנס היא להקת מחול בינלאומית עכשווית, החיה ונושמת את הווייתה המורכבת והטעונה של ירושלים, ומגיבה עליה כאן ועכשיו, דרך מחול עכשווי, מוקפד, מטלטל, מעורר מחשבה ובעל אמירה נוקבת בשדה החברתי או האישי.

הלהקה משלבת בעבודתה מיומנות כוריאוגרפית ותעוזה אמנותית הבאים לידי ביטוי בפיזיות, אתלטיות ומורכבות טכניות ורקדניה שותפים פעילים בתהליך וביצירה. כחלק מפעילותה חרטה הלהקה על דגלה להנגיש את שפת המחול למגוון קהלים, מבוגרים ילדים ונוער, והיא פועלת לשם כך (בנוסף למופעי המחול) באמצעות בית-הספר למחול ומפגשי אמן וסדנאות מחול המתקיימים במשכן הלהקה והסטודיו למחול בלב ירושלים.

להקת קולבן דאנס, מופע "השתיקה": יום שני,  25.3.19 , בשעה: 20:30 , המשכן לאמנויות הבמה אשדוד. לפרטים נוספים לחצו כאן או חייגו 08-9568111

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה