זעקת השתיקה של קולבן דאנס: מופע המחול הנועז, אמש במשכן לאמנויות הבמה אשדוד


להאזנה לתוכן:

גם איומי ההתקפות של חמאס לא מנעו ממאות שוחרי המחול לוותר על מופע ה"שתיקה" של קולבן דאנס, אשר גדשו אמש (שני) את אולם המשכן באשדוד כחלק מסדרת הטריו מחול. להקת המחול הירושלמית הציגה מופע מחול מודרני, נועז ופורץ דרך - אולי גם כזה שמקדים את זמנו

צילום: פושאפ גירלס

15 דקות שלמות של שתיקה מובהקת וחזקה: המופע נפתח כששתי שורות רקדנים עומדים זה מול זה בדממה וכך על הבמה כל פעם רקדנית או רקדן אחרים פורצים לקדמת הבמה ונותנים סולו כל אחד לבדו בעוד שהאפקט של התנועה העוצמתית והדרמטית בתוך השקט יוצרת דיסוננס מפתיע לצופים.

לאחר מכן נוצר על הבמה המון רעש, הקצב התרומם, הפך מהיר וקשה וכל הרקדנים כיאה למחול מודרני התפזרו על כל חלקי הבמה ורקדו יחדיו. משם נוצר שוב שקט נוסף בעל מטען ואמירה שונים.

כך למשל על הבמה עומדים שלושה רקדנים שמראים יכולות ריקוד מיוחדת, אליהם מצטרפים שאר חברי הלהקה, כשהשיר ברקע "רמאללה- תל אביב" של ה'בלקן ביט בוקס' ואז הכל מתחיל להיות מובן: לשתוק ולהשתיק משהו בעצמנו או אצל האחר.

צילום: פושאפ גירלס

הרקדנים עומדים בשורה ומורידים את המכנסיים שהידיים שלהם מסתירות את אזור החלציים במשך דקות (כל כך מהר שלא הספקנו לראות באמת כלום). גם כאשר הרקדניות על הבמה, הן מוצגות כנשים שפעם מגבות אחת את השנייה ופעם משתיקות זו את האחרת, מסתירות ושומרות, סותמות אחת לשנייה את הפה ואוחזות זו בזו.

כשהמוזיקה משתנה ממערכה למערכה והפסקול שמלווה את המופע נע בין מוזיקה קלאסית למוזיקה מחאתית, בין קטעי סולו מוקפדים ל'פריסטייל' קבוצתי. במהלך המופע הוצגו על מסך קטעי וידיאו ארט מצונזרים ועוצמתיים המושתקים לסירוגין, שהעבירו לקהל תחושה של בין שליטה לחוסר אונים, בין פחד לעצב וניסיון בריחה מעצמנו או מאלו המנסים להשתיק אותנו.

צילום: פושאפ גירלס

בסצנת הסיום, הרקדנים כולם עמדו בשורה מול רקדנית יחידה וכל אחד בתורו חיבק אותה וליטף את ראשה, כניחום או רגע של פרידה. המופע הסתיים שהבמה חשוכה והמוזיקה עדיין ברקע.

המופע "השתיקה" הוא מופע מחול סוער ומפר שקט. הוא נע בין ההקשר האישי וההקשר הפוליטי -חברתי ולקשר שבין שתיקה להשתקה שמספר על המנגנונים הגלויים והסמויים שהן מייצרות בנסיבות החיים השונות.

באופן כללי המחול המודרני נתון לפרשנות מצד הצופה, ומנעד הרגשות שצפים בצפייה במחול משתנה מצופה לצופה, כך שהחוויה היא בהחלט אינדיווידואלית. לכן ההמלצה היא לצפות במופע מחול לפחות פעם אחת, בין אם אתם בני עשרים או בני שישים, אכן כל אחד יתרגם את תחושותיו אחרת.

למופע האחרון בסדרת טריו מחול של המשכן לאמנויות הבמה שיתקיים ביום חמישי (13.06) בשעה 20:30 – "ונצואלה" של להקת בת שבע חייגו 08-9568111 או לחצו כאן!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה