להאזנה לתוכן:

קנאה היא רגש שגורם לנו להיות עצבניים ולפעמים הרסניים. אקס/ית הם דגל אדום ולמעשה מעוררים יצרים שלא ידענו שבכלל קיימים בנו. כשאנחנו נתקלים באקס/ית במועדון, זה בהחלט מעורר בנו המון דברים. אילו יצרים הקנאה מעוררת? ואיך אפשר להתמודד עם הקנאה כשאנחנו יוצאים לבלות? בואו נבדוק

לא פעם שיתפתי אתכם ביחסים שבין בני זוג בבילויים, חלקם לפי סיפורים קרובים אליי וחלקם מההתרשמות שלי. תמיד עניין אותי לדעת מה כל כך מעצבן אותנו הבנות כשאנחנו רואות את האקס במועדון או בבר, במיוחד כשהוא מגיע עם חברה חדשה.  גם אם בחורה תגיע למועדון מלווה בגבר אחר, האקס ימצא עצמו רותח מעצבים. כמובן שלא כך העניין בכל סיטואציה, לפעמים האדישות היא הגירוי הגדול ביותר.

בילוי עם חברים יכול להתחיל בהנאה, אך ברגע שיש טריגר בסביבה הבילוי יכול להפוך סיוט. הערב הופך להתעסקות מוחלטת בבן הזוג לשעבר והרדיפה אחריו בעיניים (ממקום הישיבה שלו ועד לשירותים- הרי זה כל כך לא מעניין). במקרים מסוימים הדבר נגמר בתחושת קנאה וכולם חוזרים בשלום הביתה, אך במקרים אחרים אותה קנאה פשוטה הופכת לאסון. אנסה לפשט את האמירה הזאת בצורה ברורה יותר- כל סיטואציה שכזאת היא תלוית גיל כמובן. אם מדובר בגיל  צעיר, הרי שהאגו גובר על כל רגש אחר וכשהוא נפגע אלימות היא שם המשחק (כמובן שאף פעם אנחנו לא משליכים טענה על חברה שלמה). במקרה שמדובר בגילים בוגרים יותר, כך העניין פשוט יותר. או שאכפת לשני הצדדים מהצטלבות המבטים, או שפשוט לא! כל אחד ממשיך לבלות עם חבריו בקצה אחר של המועדון.

הקנאה יכולה לעורר תגובות שונות ולפעמים אפילו יצירתיות. לברך לשלום בנשיקה וחיבוק בין אקסים שסיימו את הקשר בצורה "חברית" (שאני לא כל כך  קונה את זה), זו דרך יצירתית למשל כדי לגרום לצד השני לקנא ולהעביד את המוח שעות נוספות. אך לעיתים הקנאה מעוררת בנו את הצד האפל ודוגמה טובה לקשר שנגמר ברע, היא ניבולי פה והטחת דברים בפני הצד השני. זה לא משנה אם אנחנו עדיין מרגישים משהו אחד לשני או לא, קנאה היא בעיניי רגש בלתי רציונאלי שנועד להפעיל את חדרי המוח והלב הנסתרים. כך שאם אנחנו יוצאים לבלות עם חברים ואקסים ונתקלים אחד בשני, הדבר מעורר דברים רבים- במיוחד אם הקשר היה ארוך .

אלה שהספיקו ליהנות מבילוי משותף פעם או פעמיים וקוראים לזה זוגיות, צר לי לבשר לכם שזו לא קנאה שמתעוררת אצלכם אלא כעס בלתי מוסבר. אז מה עושים? אנסה למצוא את הדרך לתרום לכולם בדעתי האישית שלי (הרי לא פעם אותה קנאה התעוררה גם אצלי). לברך לשלום ללא כוונות רעות, היא אחלה דרך להעביר את הערב וליהנות עם החברים מבלי להתעסק בעבר. גם התעלמות זו דרך, פשוט זכרו שאף אחד לא קונה את זה- ידוע לכולם ולכל החברים של שני הצדדים שהמבטים הצטלבו בניכם. בקיצור, מה שאני מנסה לומר פשוט מאוד- אל תהרסו בילוי משותף עם חבריכם גם אם זה ממש קשה.

ובשורה התחתונה - בסופו של דבר הזמן עושה את שלו

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו

זכרו- אם שותים לא נוהגים

שלכם,

יפית. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה