האיש על הקווים: רוני אוואט מדבר על העונה הקרובה כמאמן ראשי באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a420acd1-f243-4998-8ea7-0bcc36a9b5de','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a420acd1-f243-4998-8ea7-0bcc36a9b5de','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a420acd1-f243-4998-8ea7-0bcc36a9b5de','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a420acd1-f243-4998-8ea7-0bcc36a9b5de','/dyncontent/2024/4/21/a7408a5b-8ce8-46ed-8747-f2328b41174f.jpg',17791,'סימול פסח אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

רוני אוואט חגג השבוע 48. עבורו מדובר בחגיגה כפולה, יום הולדת ופתיחת עונה כמאמן ראשי של מ.ס אשדוד בליגת העל. האיש שהגיע בתור עוזר בקיץ שעבר, מצא את עצמו בכמאן ראשי בליגת העל. בראיון פתיחת העונה הוא מדבר על הכל, על הקבוצה ("הבסיס המוכשר נשמר וזה יתרון"), על המטרות ("קבוצה מנצחת, די עם קבוצת פרווה"). ועל היעדר תעודת הפרו ("הייתי מעדיף שיהיה לי")

רוני אוואט פותח עונה ראשון כמאמן ראשי בליגת העל, על הקווים של מ.ס אשדוד. את הקיץ שעבר הוא התחיל כעוזר מאמן של אייל לחמן בליגה הלאומית, שרק כמה שבועות קודם לכן, סיים עונה במחלקת הנוער כמאמן נערים.

הקיץ הזה הוא קיבל את המנדט להוביל את הקבוצה אחרי חצי עונה בה העלה את הקבוצה לליגת העל בכדורגל נהדר ושמח.

בראיון פתיחת העונה הוא מדבר על הציפיות, התחושה והסיפור האישי שלו, "לא חושב שיש תקדים למאמן שאימן בסוף הקיץ שעבר נערים ומאמן כעבור שנה בוגרים בליגת העל", הוא אומר בין היתר בראיון.

אוואט מספר על ההכנות, על בניית הקבוצה ועל העונה שבפתח.

ערב פתיחת העונה, איך נראית לך הקבוצה?

"אני די מרוצה. הקבוצה נראית טוב, השלד שלנו חזק, עשינו את החיזוקים הנכונים שמתאימים לסוג השחקנים והקבוצה שיש לנו. בסך הכל אני חושב שאנחנו בסדר גמור, יש עוד דברים לעבוד עליהם, אבל זה נראה טוב, טוב מאד אפילו".

הרכש שלכם התמקד בעיקר בזרים, רק אל חמיד הגיע ועוד שלושה זרים, זה מספיק לדעתך?

"אני חושב שכן. השלד שלנו היה מוכר והבסיס שלנו היה קיים, לכן ידענו שאנחנו צריכים חיזוק במקומות מסוימים וחשוב מכך, שחקנים שמתאימים לקונספט שלנו ומה שחיפשנו.

אל חמיד הוא לא בדיוק רכש כי הוא כבר מכיר את מערכת ויכול לשחק במגוון של תפקידים וזה יתרון, ואנחנו נצרף כנראה עוד שחקן אחד לפחות".

באיזו עמדה?

"אנחנו מחפשים שחקנים לחלק האחורי של הקבוצה".

הרכש התמקד רק בזרים, זו הייתה הכוונה מראשית הקיץ?

"דווקא לא. חשבנו בהתחלה להביא 2-3 שחקנים ישראלים ועוד 3-4 זרים, אחרי שהתקבל השינוי במצבת הזרים שכל קבוצה יכולה להביא עד 6 זרים, החלטנו לשנות. כולנו מכירים את השוק המקומי וידענו מה יש ומה אנחנו יכולים להביא, לכן הלכנו על שחקנים זרים יותר מישראלים".

יש "מושבה קרואטית" בקבוצה, זה מהלך מתוכנן?

"לא כהחלטה, זה קרה במקרה. דבר הוביל לדבר. הרי אם מאוריציו היה נשאר בקבוצה ורצינו אותו, היו לנו שני ברזילאים (ניבאלדו כבר בקבוצה).

חיפשנו כמו שאמרתי שחקנים שמתאימים לקבוצה, לאופי, לסגנון וכמובן מה שאנחנו צריכים מקצועית, זה יצא ככה בסוף, אבל ממש לא היה הקו המנחה שעל פיו פעלנו".

אתה לא חושש שזה יכול ליצור איזו "מאפיה", קבוצות בתוך הקבוצה?

"לא. אין סיכוי. הקבוצה שלנו מספיק מגובשת, איכותית, הזרים שהבאנו הם בגיל של רוב השחקנים בקבוצה והתחברו יפה עם השלד המקומי, ברור שיותר קל שיש לך חבר מהמדינה שלך, אבל אני בטוח שלא תהיה בעיה".

שתף אותנו קצת בקו המנחה של בניית הקבוצה?

"חיפשנו שחקנים עם אופי מסוים, שישלימו את השחקנים שיש לנו בקבוצה. ידענו מה חסר לנו מקצועית. בחלקים הקדמיים ידענו שיש לנו שחקנים טובים וצריך לחזק בעיקר את החלק האחורי, עם תוספת קטנה מקדימה וכך פעלנו בבניית הקבוצה".

נדמה שאין כל כך איזון בין החלק הקדמי של הקבוצה שמשופע באיכות של שחקנים, מול החלק ההגנתי שנראה פחות מרשים.

"לא יודע אם זו בעיה של איזון, אבל ברור שאנחנו קבוצה עם אופי יותר התקפי, השלד המרכזי שלנו הוא מהקישור קדימה ולכן גם הבאנו את החיזוק יותר בהגנה (מגן, בלם).

אנחנו קבוצה עם אופי מאד התקפי וככה גם נשחק, במשחקי גביע הטוטו ראו שאנחנו באים לתקוף ולשחק התקפי מול כל קבוצה, ובדרך טבעית זה נראה כאילו ההגנה שלנו היא פחות איכותית אבל זה לא בדיוק ככה".

לא בטוח שבליגת העל אשדוד תוכל לתקוף כמו שהיא תקפה בליגה הלאומית, זה נראה כמו המפתח להצלחת הקבוצה העונה, ההבנה בין ההבדל בין הליגה הלאומית לליגת העל. דעתך?

"ברור שיש הבדלים, אבל שאלת אותי קודם על בניית הקבוצה ועל האיזון בין ההגנה להתקפה, כאשר יש לך בקבוצה שחקני קישור שנחשבים לשחקני קישור הגנתי, כמו קינדה ובקל זה מראה על סגנון מסוים.

נכון שיהיו משחקים וקבוצות שנצטרך לשחק יותר טקטי, או מבוקר, אבל אנחנו קבוצה עם אופי וסגנון וגם אני כמאמן רוצה לראות את אשדוד משחקת באותה צורה בכל משחק, אני מקווה שאצליח בכך, אגיד את זה כך- אני מקווה שנצליח לקחת את הקבוצות למקומות שאנחנו טובים יותר זה המפתח המקצועי הראשון מבחינתי".

כלומר, יותר התקפה, פחות הגנה?

"בין היתר. נרצה שהכדור יהיה יותר ברגליים שלנו, להכריע את המשחק, לתקוף, אם זה יעבוד במציאות את זה נראה, אבל אי אפשר לקחת את השחקנים שיש בקבוצה ולהפוך אותם למשהו אחר, זה לא יעבוד".

ברמה האישית, אוואט שעד לפני שנה עוד אימן במחלקת הנוער של הקבוצה, הגיע לעמדת העוזר של אייל לחמן בליגה הלאומית ועכשיו מוצא את עצמו בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי.

אתה מרגיש קצת סיפור סינדרלה?

"בוודאי, אין שאלה בכלל. עד לפני כשנה עוד אימנתי נערים וילדים, ואז בשנה אחת עברתי מעוזר מאמן למאמן ראשי, מהליגה הלאומית לליגת העל, אז ברור שזה סיפור סינדרלה, אך יחד עם זאת אני מרגיש מחויביות גדולה, מאד דרוך".

להיות מאמן מקומי, זה יתרון או חיסרון?

"אני אתן לך את התשובה הבנאלית, גם וגם. מצד אחד, מאמן מקומי כמוני שנמצא במערכת כבר הרבה מאד זמן, זה יתרון, אני מכיר את המערכת, את הדרישות ואת השחקנים, ג'קי לצורך העניין לא צריך לתאם איתי ציפיות כי זה ברור.

חיסרון, כי יש את הלחצים המקומיים, רעשי הרקע ובאופן טבעי יש לעיתים את ההרגשה שמה שיש בבית לא מספיק טוב וצריך לחפש בחוץ, צריך לדעת להתמודד עם זה".

זה מסר למאמנים אחרים באשדוד?

"אני בטוח שכן, הרי אם מסתכלים על איפה שהייתי לפני שנה או שנתיים, ואיפה אני עכשיו, אז ברור שזה נותן תקווה לכולם ויש חומר מקומי מצוין, כל הצוות המקצועי שלנו מקומי וזה אומר הרבה מאד".

מה הציפיות של אשדוד העונה? פלייאוף עליון?

"קודם כל סגנון הכדורגל, לשחק התקפי, להינות, להיראות כמו קבוצה טובה. ברור שרוצים פלייאוף עליון וכמה שיותר גבוה, אבל אלה דברים שבאים עם העונה".

קצת כללי מידי?

"קשה לדעת עכשיו מה המטרות, על פניו התוצאות בגביע הטוטו נראות טוב, אבל הליגה זה דבר שונה. מה שאני כן רוצה שנהיה זו קבוצה מנצחת ולא קבוצה סימפטית, כל תארי הגנאי שהודבקו לאשדוד, כמו, "קבוצה נחמדה", "פרווה" וכדומה, את זה אני ארצה לשנות".

כמה היעדר תעודת הפרו מפריע לך?

"מפריע. ברור שהייתי רוצה שיהיה לי את זה, אבל זה לא מדיר שינה מעיניי, כי זה לא תלוי בי כל כך, ברור שאם הייתי יכול הייתי עושה את זה ומסיים את זה, אבל יש קורס רק בעוד שנה ואז אסיים את זה".

והיעדר הפרו, הביא את גילי לנדאו לצדך, איך שיתוף הפעולה בינכם?

"טוב מאד, אנחנו מדברים כדורגל כל יום, אני מתייעץ איתו, לא רואה בזה בעיה. מתוקף היעדר הפרו שלי, היינו צריכים מישהו שיהיה על הספסל, יחד עם זאת אני גם לא מרגיש פגיעה במעמד שלי".

מה השתנה אצלך כמאמן מהעונה הראשונה לעונה השנייה?

"הרבה. ברור שאני מאמן טוב יותר, זו לא שאלה בכלל. למדתי הרבה, בעיקר ברמת ההתנהלות.

כדורגל תמיד ידעתי, ואני מעריך את עצמי ויודע מה אני מסוגל, אבל ברור שהשנה האחרונה ובעיקר החצי השנה האחרונה, הפכה אותי למאמן טוב יותר ואני מגיע רוני מעט אחר לקיץ הזה ולעונה הזאת".

יש לך חששות? שמא ההזדמנות הגדולה תיגמר בהתרסקות?

"אין חששות בכלל, אני דרוך, מתוח, אבל לא חושש, זה לא קיים אצלי, אני בכלל רואה את הכדורגל בדרך קצת אחרת, ואני מקווה שאצליח להעביר את זה החוצה וגם לקבוצה".

מה זה אומר בדיוק?

"אני אתן לך דוגמא, סיימנו משחק מול בית"ר י-ם, ניצחנו 3-1 ואני יודע שבית"ר הייתה בהרכב חסר, אבל היה כדורגל טוב, התקפי, הקבוצה הגיעה להמון מצבים עם צעירים מקומיים ואז אתה שומע את הפרשנים טוענים שזה לא יספיק לליגה.

ואז ביום שלמחרת אותם פרשנים מוחים על כדורגל משמעם, במשחק של הפועל ת"א ורעננה.

אז אם אתם מוחים על הכדורגל הזה, תשבחו את אשדוד, קבוצה שבאה לשחק כדורגל, שמח, תוקפת, אז ברור שזה יבוא על חשבון ההגנה, השמיכה היא קצרה".

אבל זה הטבע של הכדורגל, אנחנו צריכים לכתוב והשחקנים לשחק ואתה לאמן.

"אני מבין את זה, אבל לפעמיים קצת שוכחים את הדרך ואת המהות, כדורגל זה כיף, תחביב. תראה את המאמנים בליגה, מזיעים, סובלים, נראה שקשה להם.

אני מקווה שאני לא אהיה כך, אני מנסה לצחוק, לחייך, ליהנות זו הדרך שלי ואני מקווה שאשר ככה לאורך כל העונה.

לשמור על פאסון לקחת את הדברים בכיף, זה רק כדורגל וספורט וצריך קודם כל להינות, וזה הערך שאני רוצה להעביר גם לשחקנים שלי".

אתה ישן בלילה? יש לך זמן?

"ישן טוב מאד, אני לוקח את הדברים במידה הנכונה, משתדל לא לתת לזה להיכנס הביתה, לפעמיים זה נכנס, אבל אני מצליח בינתיים לשלוט בה".

בתור שחקן עבר של עירוני אשדוד, מה אתה חושב על מה שקורה שם, הפרויקט, הקהל, הקבוצה?

"אני אדבר בכלליות רחבה יותר, אבל בוא נדייק, אמנם אני שחקן עבר של עירוני, אבל אני יותר שנים במ.ס אשדוד מאשר בעירוני. ברור שיש לי אולי זיקה יותר לעירוני משאר הקבוצות האחרות בעיר, אבל אני אדבר על מה שקורה בכדורגל המקומי בכלל.

העובדה שיש עוד קבוצות באשדוד היא טובה לדעתי, זה יוצר תחרות ואופציות לשחקנים ואנשי צוות שלא השתלבו במ.ס אשדוד, אמנם לדעתי יש יותר מידי קבוצה כרגע, אבל התהליך עצמו הוא בסדר.

זה מוסיף יריבות שהייתה בעבר וקצת טעם וצבע וזה יעשה רק טוב למ.ס אשדוד כי זה ישאיר את הקהל "האמיתי" שלנו בקבוצה ויוצר תחרות. אבל יש דבר אחד שכן מפריע לי בכל הדבר הזה".

ומהו?

"לדעתי ברמה של ליגות ב- ג', העדיפות צריכה להיות לחומר המקומי, שחקנים, מנהלים ומאמנים ולדעתי זה לא תמיד קורה, יש שחקנים שבאים מחוץ לעיר, מאמנים וצוות מחוץ לעיר וזה חבל. אם כבר קמו הקבוצות הללו, לפחות שייתנו מקום לחומר מקומי שלא נקלט במ.ס אשדוד.

האבסודרד הוא שבמ.ס אשדוד יש היום יותר שחקנים בית ומקומיים בהרכב ובסגל מאשר בקבוצות הללו ואני שוב מזכיר שמדובר בליגה ג, ליגה ב".

מה נאחל לך לסיום?

"בריאות קודם כל, לי ולשחקנים. ואני מאד מקווה להישאר אני עצמי, צנוע ומדבר בגובה העיניים, זה חשוב לי. ברור לי שבעונה יהיו משברים, תקופות פחות טובות ואז אני מקווה להישאר כמו שאני, שאנחנו נישאר ביחד וכאן אני והקבוצה נמדד".

צילום: אחמד מוררה, מרטין גוטדהאמק, באדיבות אתר ONE, דוברות מ.ס אשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('18ff3133-bc4f-48d3-94d4-43d4b659b22e','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('18ff3133-bc4f-48d3-94d4-43d4b659b22e','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('18ff3133-bc4f-48d3-94d4-43d4b659b22e','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה