לקראת פתיחת עונת הנשים: מאי דיין וחן וויסבורט מציגות- העתיד נשמע טוב במכבי בנות אשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('61d1e197-c997-4111-a50f-0239d172add4','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61d1e197-c997-4111-a50f-0239d172add4','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61d1e197-c997-4111-a50f-0239d172add4','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הערב (ב', 19:30) תפתח ליגת העל לנשים, בצל השביתה. אנחנו מביאים לכם ראיון עם שתיים מהצעירות של מכבי בנות אשדוד שאמורות להתשלב העונה בקבוצה הבוגרת. מאי דיין וחן וייסבורט

מכבי בנות אשדוד בנתה הקיץ הזה קבוצה שאמורה ללכת חזק על כל התארים העונה, יחד עם השתתפות באירופה, אלא שלצד על הכוכבות הגדולות רוצים בקבוצה גם לראות את הדור הצעיר פורץ, שתי מהם מאי דיין וחן וויסבורט אמורות להוות את השלד המקומי פורץ הדרך. דיין: "מבחינתי זו גאווה גדולה", וויסבורט: "אני קצת חוששת", סיפור על שתי ילדות מקסימות שמאוהבות בכדור הכתום. מאי דיין וחן וויסבורט סומנו כבר בגילאים קטנים כדבר הבא בכדורסל האשדודי, האליפות שלקחו השתיים עם קבוצות הנערות של האגודה תחת המאמן אורי בן סימון רק המחישה את הכישרון ובעיקר את האופי, השתיים נולדו מנצחות ובעיקר כמו שמיד תקראו ילדות מקסימות. דיין וויסבורט בנות ה-17 רשמו רק באחרונה הופעה טובה בנבחרת ישראל לקדטיות, בעונה הבאה הן מקוות להגיע לנבחרת העתודה של ישראל, אותה מאמן אגב, עדני דגן. דיין גרה ברובע ט"ו בעיר ולומדת במגמת מופ"ת במקיף ט' בעיר, חן מגיעה מהמועצה האזורית באר טוביה ממושב עזר הסמוך וגם היא שייכת איכותית, מגמת אלקטרוניקה.

לראשי בנות אשדוד תחת היו"ר טלי קריאף חושב להדגיש שחוץ מההצלחה של הקבוצה הבוגרת ותחת כל מעטה הרכש ישנה השקעה במחלקת הנערות של המועדון, העונה הביאו למחלקה את אשר חגי שיחד עם אורי בן סימון, עדני דגן וטלי קריאף אמורים להמשיך ולהשקיע במחלקת הנערות בכדי שעוד דיין וויסבורט יצאו תחת ידיהם. "המטרה בגדול היא שבעוד 6-7 שנים רוב הסגל של הקבוצה הבוגרת יהיה מושתת על שחקניות מקומיות. העונה אמורות דיין וויסבורט להיות חלק בסגל של קבוצת הבוגרות, מבחינתה של דיין היא כבר התאמנה עם הבוגרות בשנה האחרונה והיא מרגישה קצת יותר מנוסה מחברתה הצעירה, שעבורה מדובר בטבילת אש ראשונה. על הכישרון אין עוררין, מדובר בשתיים אולי מהטובות בארץ בגילהם, השאלה תהיה מידת ההתאמה לקבוצה הבוגרת וכמות דקות המשחק לצד גלריה של שחקניות מוכחות אחת אחת. "מבחינתי זו לא שאלה בכלל, הן חייבות לעבור מהחממה של הנערות לעולם הגדול" אומר אורי בן סימון שאימן את הבנות במשך שלוש שנים וכאמור אף זכה איתן באליפות היסטורית. "זה לא רק פונקציה של דקות משחק, מבחינתי אם הן יתאמנו עם הבוגרות ועם הזרות לצד שחקניות כמו פלנט פירסון ומירב דורי זה שווה יותר מדקות משחק". אומר בן סימון. על הכישרון הגדול של השניים בן סימון מיד ניאות לדבר ושופע מחמאות: "היה אפשר לראות מיד בהתחלה את הכישרון שלהם, הן בלטו מיד, גם בנבחרות ישראל הן בלטו, מעבר לזה שהן נטולות כל אגו וילדות מדהימות, הזכייה שלי איתן באליפות לפני שנתיים הייתה פשוט מדהימה". מסיים בן סימון.

 

כישרון, מנטאליות  ופיזיות

כאמור העונה, בנו במכבי בנות אשדוד סגל מרשים שהמטרה בו היא אחת, ללכת חזק בכל החזיתות, היו"ר טלי קריאף עשתה ככל יכולתה בכדי להעמיד קבוצה שאוהדי הכדורסל יתגאו בה, לשם כך העמידה עיריית אשדוד תוספת תקציב של 250 אלף ₪ בכדי שהקבוצה תוכל להתמודד גם באירופה, שחקניות כמו מירב דורי, אורטל אורן ופלנט פירסון נחתו בעיר ואין ספק שישנה אווירה בעיר כמו לפני שנתיים עם קורטני פאריס ואשלי ווקר. העונה מקווים באשדוד ללכת צעד אחד קדימה ולהביא תואר היסטורי לעיר ולכדורסל הנשים. אז מה כל זה קשור לשתי השחקניות הצעירות? ואיך הן משתלבות? אז זהו, שכמו שזה נראה דקות משחק רבות הן לא יראו, אלא שמי שמכיר את עדני דגן הוא מאמן שנותן קרדיט גדול לשחקניות צעירות, "אם הן יהיו טובות באימונים אף אחד לא ימנע מהן, להיפך", אומרים באשדוד. אלא שעוד לפני הכישרון הגדול והעובדה שלמאי דיין יש את כל המרכיבים בכדי להפוך לרכזת מובילה באשדוד, ושלחן וויסבורט יש את הקליעה, המהירות והערמומיות לעשות את זה גם בליגה של הגדולות, צריך חוסן מנטאלי וגם חוסן גופני לא יזיק. אורי בן סימון מסכים שעלולה להיות כאן בעיה מסוימת: "ברור שזה חסר בעיקר בקטע הפיזי, לדעתי דווקא מאי שהתאמנה קצת עם הבוגרות כבר עברה טבילת אש מסוימת וכבר "מוכנה" לקבל מכות, חן עוד לא עברה את זה, ויהיה מעניין לראות איך ישפיע הנחיתות הפיזית שלה". מבחינה מנטאלית לא צופה בן סימון שום בעיה: "הן ילדות שכל מאמן רוצה, לאחר שאימנתי אותן,פשוט התאהבתי בהן, שתיהן תלמידות מצטיינות וילדות טובות, לפני הכדורסל הן קודם כל בני אדם וזה חשוב מאד".

 

דגן קרוב לצלחת

בקיץ כאמור שיחקו וויסבורט את דיין בנבחרת ישראל לקטדיות, בקיץ הבא הן עשויות להיכלל בסגל של נבחרת העתודה, מי שמאמן את אותה נבחרת הוא עדני דגן, המאמן של השתיים לאורך העונה הקרובה באשדוד, האם זה יתרון? תלוי את מי שואלים. "מצד אחד ברור שזה שעדני לידם זה יעזור, הוא מאמן שמפתח שחקניות ומקדם אותן, מצד שני אם הן חושבות שזה ייתן להם איזו עדיפות אז הן טועות אצל עדני הן הנחות, אפילו לא למשפחה", אומרים באשדוד. אורי בן סיימון דווקא חושב שהחיבור בין דגן לבנות הצעירות יכול רק לעזור: "יש להן את המזל שהן מתאמנות אצל עדני ולא אצל מאמן מתחיל, אני חושב שהעובדה שהוא מאמן גם את הנבחרת מהווה בשבילם יתרון".

אתה לא חושב שהלחץ שיהיה עליו העונה להביא הישגיים ימנע ממנו לקדם את הבנות?

"קודם כל אני בדעה שמי שטובה תשחק ולא משנה הגיל, השם או כדומה. דבר שני חשוב לזכור שהן ישחקו העונה גם בנערות ויתאמנו גם שם, הם ישתלבו בשתי המסגרות באמצעות תוכנית מסודרת שהכנו ויחד נפתח אותן, ביום שבת ובראשון הם ישחקו בנערות ובשני יהיו בסגל של הבוגרות, בשאר השבוע הן יהיו תחת הפיקוח של עדני בבוגרות.

קצת מבלבל לא?

"ממש לא, וגם אם כן, זה חלק מההתפתות שלהן בתור שחקניות. אנחנו משקיעים המון במחלקת הנערות שלנו, הבאנו מאמן חדש, השקענו כסף, רק השבוע סגרנו שרשת "ג'אפניקה" תהיה נותנת החסות של המחלקה, אנחנו בפירוש לא עוצרים ונחים".

 

ונעבור לבנות

בפינה הימנית מאי דיין, בת 17 שעל פי כל מי שראה אותה כבר בגיל צעיר סומנה כירושת של לימור מזרחי. שירה העליון אחת מהמאמנות שלה בנבחרת ישראל, חושבת שהכישרון שלה פשוט נוזל ממנה ואם עד לפני כמה שנים המשחק שלה היה מאד לא מסודר ומאורגן היום היא כבר בהחלט יודעת מה היא רוצה מעצמה. מבחינתה של דיין, השמיים הם הגבול, היא מדברת על ק'ולג בארה"ב, שירות משמעותי לצה"ל ובעיקר אומרת שהלימודים והכדורסל חשובים באותה מידה. לא תראו אף פעם לא מחייכת, תמיד עם כדור כתום ביד והחולצה הכחולה- צהובה של הקבוצה. דיין לומדת במקיף ט' בעיר במגמת מופ"ת ומבחינתה היא כבר נכנסה לספרי ההיסטוריה של הכדורסל בעיר שהיא רשומה על האליפות של הנערות לפני שנתיים. "זה היה רגע מרגש ועוצמתי, אני הכי שמחה שהצלחתי להביא תואר לאשדוד, לעיר שלי. היה לנו חיבור מדהים לאורך כל השנה, בקבוצה בין השחקניות ועם אורי, זו גאווה גדולה לייצג את העיר שלך ולשמח אותה".

מה יותר מרגש, אליפות, לשחק במדי נבחרת ישראל, או לשחק במדי הקבוצה הבוגרת של אשדוד?

"וואו, שאלה קשה, אין לי תשובה, הבוגרת זה חלום, הנבחרת זה לייצג את המדינה שזה יותר מכבוד, זה מרגש והאליפות הייתה היסטוריה, קשה מאד להגיד מה יותר". בכדי להדגיש את השינוי במחלקת הנערות בשנים האחרונות, קרדיט שאגב מגיע בראש ובראשונה לאלון בן זקן ונאור גלילי צריך לשמוע את מאי דיין מספרת איך בהתחלה הייתה משחק עם בנים, כי לא הייתה קבוצת נערות עד כיתה ו'. "אני בעצם התחלתי את הכדורסל שלי עם בנים, כי לא הייתה קבוצת בנות בגיל שלי, זה היה קצת מוזר, אבל לא הכרתי משהו אחר".

איך אתה מצליחה לשלב לימודים במגמה איכותית וכדורסל?

"זה בא ממני קודם כל, יש לי את הרצון להצליח, אני שמחה עם כל החלטה ואני לגמרי לא מרגישה כאילו פספסתי משהו, דווקא הרווחתי.

יש לחץ מצד ההורים?

"הם גם יודעים שאצלי לימודים זה קודם כל ורק אחר זה כדורסל אז ככה שאין בעיה, אני באמת חושבת שאני מצליחה לשלב יפה את שניהם ולא לוותר על כלום".

ואיך משתלבים חיים של נערה מתבגרת?

"משתלבים, קצת פחות מנערה אחרת, אבל כמו שאמרתי אני לא מצטערת על כלום".

מה קורה לגבי הצבא והעתיד האישי שלך?

"המטרה שלי היא ללכת לקולג' בארה"ב ולשלב כדורסל ולימודים גבוהים, מצד שני מאד קוסם לי לעשות תפקיד משמעותי בצבא ולא להיות בסתם תפקיד, לכן גם העניין של ספורטאי מצטיין לא ממש אופציה מבחינתי, המטרה היא ללכת לכמה שנים לקולג' ואז לחזור ולעשות צבא".

והכדורסל?

"אני מודה שזו בעיה, אבל אני מאמינה שאמצא דרך לשלב את שניהם, אני רוצה לשלב את שניהם".

לסיום איך את רואה את ההשתלבות שלך בקבוצה הבוגרת?

"אני כבר התאמנתי עם הבוגרות בעבר, אני מודה שהשנה עם החוק החדש של ארבע זרות זה יותר קשה, אבל זה חלק מהאתגר והלמידה, מה גם שיש לי עוד שנה בנערות".

 

בפינה השמאלית: חן וייסבורט

אל תתנו לחיוך המקסים של חן וייסבורט להטעות אתכם, אמנם היא קטנה ולא נראית מזיקה ובדרך כלל בדומה למאי דיין כל הזמן מחייכת, אולם על הפרקט היא "קילרית" לא קטנה, בהגנה היא מחסלת יריבים ואם תשאירו אותה רק לבד היא תשים לכם את הכדור בתוך הטבעת. חן לומדת בתיכון באר טוביה במגמת אלקטרוניקה וגרה במושב עזר, גם היא בת 17 והסיפור האנושי בנוגע אליה היה לפני שנתיים שעה שתיכון מקיף ז' של אשדוד פגש את תיכון באר טוביה על הזכות לעלות לליגת העל לתיכונים, חן ייצגה את בית ספר שלה ופגשה את החברות שלה לקבוצה, הסיום היה ניצחון של חן ובאר טוביה, אלא שחן במקום לחגוג עם חברותיה מיררה בבכי על חברותיה מאשדוד.

חן, איך את רואה את ההשתלבות שלך בקבוצה הבוגרת?

"האמת? שזה קצת חדש לי, אני לא התאמנתי איתם ואני קצת חוששת, אני כבר מוכנה למכות שאקבל, אבל אני בטוחה שיקבלו אותי יפה". גם חן בדומה למאי לומדת במגמה איכותית שמצריכה הרבה שעות לימוד והשקעה יחד עם השעות בכדורסל שוב לא נשאר לנערות. וייסבורט דווקא לא ממש סובלת, "היתרון שלי שבגלל שאני לא לומדת באשדוד, אז החברות שלי בתיכון לא קשורות לכדורסל ככה שיש איזו התנתקות, אני משתדלת להגיע לכל האירועים והמסיבות שיש, גם אם באיחור, אבל מגיעה".

איך נערה בת 17 מצליחה לשלב בין לימודים במגמה גבוהה, כדורסל ברמה גבוהה וחיי חברה?

"למדתי פטנט, ברגע שיש לי מעט זמן, אז יש לי גם פחות זמן לבזבז, העובדה שיש לי לחץ זמן עוזרת לי להספיק כמעט כל דבר".

איך קטנה כמוך אמורה להתמודד מול הגודל של השחקניות הבוגרות?

"אני חושבת שלכל דבר יש יתרון, מצד אחד אני קטנה, אבל יש לי מהירות וזריזות שאולי לאחרות אין, גם בנבחרת התמודדנו מול גודל לא רגיל ועמדתי בזה יפה מאד לדעתי". לגבי העתיד והצבא וייסבורט בניגוד לדיין עדין לא יודעת מה תעשה: "זו דילמה אין ספק, ברור שישנה בעיה. על קולג' אני כנראה אוותר". כאמור גם וויסבורט וגם דיין מאמינות בכוחן להשתלב בקבוצה הבוגרת כבר העונה, את הכישרון כבר ראינו שיש, גם האישיות והאופי שם ואין שום סיבה שמאי וחן לא יהיו התבלין המתוק לסגל הנוצץ של עדני דגן.

$(function(){setImageBanner('beeacbd9-4236-40f3-9f02-07446b8188c6','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה