מתחילים עונה: מול אשקלון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('97a592d3-c8c0-4bf4-a984-d662375b01bb','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('97a592d3-c8c0-4bf4-a984-d662375b01bb','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('97a592d3-c8c0-4bf4-a984-d662375b01bb','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ב- 16 לחודש במשחק ביתי מול עירוני אשקלון (זה כבר הפך למסורת) מכבי אשדוד תפתח את העונה השנייה מול עירוני אשקלון. העונה כל הדיבורים על היסטוריה, ראשוניות וכדומה יצטרכו לפנות את המקום למילים כמו המשכיות, קפיצת מדרגה ובעיקר מבחן ההוכחה. איך אשדוד של העונה השנייה תגרום לאשדוד של העונה הראשונה להחוויר. מול אשקלון נקבל טעימה ראשונה

לאורך כל הקיץ נשאלו באשדוד האם מבחן העונה השנייה יהיה משהו שהקבוצה תעמוד בו. לאורך כל הדרך דיברו באשדוד שהם לא ממש מתייחסים לנושא העונה השנייה ובעיקר מנסים להתרכז בכל מה שקשור לכדורסל נטו. אנחנו דווקא נגיד משהו פחות פופולארי מכולם, על מכבי אשדוד מוטל העונה משקל כבד יותר מהעונה שעברה והוא נטל העונה הראשונה והציפיות. בעיר כמו אשדוד ובכלל בספורט שלנו, אתה טוב בדיוק כמו המשחק האחרון שלך, אשדוד תגיע לעונה שנייה עם שק של ציפיות מבחינת כולם, מקום שישי? כבר לא מספק, חצי גמר גביע? למה לא הגביע בעצמו.

 

כל הדיבורים על המשכיות, ניהול וכדומה הם אולי טובים לנו אבל לא עבור הקהל, מבחינת מכבי אשדוד המבחן הגדול שלה העונה יהיה בעיקר איך מורידים את כולם לקרקע. ולמה? לא מפני שהקבוצה לא מפסיק טובה, היא אפילו טובה יותר בחלק מהדברים מהקבוצה בשנה שעברה, אלא משום שהליגה העונה תהיה חזקה יותר ובעיקר חופשייה יותר, הפועל י-ם לא תהיה כמו בעונה שעברה, חלון בנו קבוצה שאמורה להיכנס למקומות 1-6, גם בראשל"צ יש קבוצה איכותית ככה שלאשדוד של העונה יהיה קשה קודם כל בגלל שהקבוצות כבר יספרו את מה שהיא עשתה בעונה שעברה, לאחר מכן נתחיל לדבר כדורסל.

 

אף קבוצה לא תיתן לג'וש קארטר זריקה חופשית, בארדלי ייקבל לחץ על כל המגרש וקבוצות ירצו לראות איך חג'ג' נכנס לניהול המשחק שטפירו בחוץ? כלומר, הרבה מבחנים לאשדוד ולעופר ברקוביץ', ושלא תדעו לאשדוד יש קבוצה שאמורה וצריכה להתמודד עם כל הקשיים האלה, יש לה אתלטיות שלא הייתה בעונה שעברה, יש זרים טובים, יש המשכיות, יש עוד ישראלי בכיר ליד טפירו (כן חג'ג' בכיר ולא משנה מה אומרים, שחקן שזכה בגביע המדינה והיה רחוק שתי שניות מאליפות הוא בכיר), יש מאמן ומערכת שמכירים את כולם ולכן יש אופטימיות, מצד שני יש את שוטבין שאנחנו לא יודעים מה יהיה איתו, מצד שני גם על מרטין אמרנו את אותם הדברים בעונה שעברה. האם  מישהו שיכול להגיד שאת הקבוצה עזב נשק כל כך גדול וחשוב מהעונה שעברה שבלעדיו הקבוצה לא תסתדר? אנחנו חושבים שלא, ולכן שוב נחזור למה שאמרנו בהתחלה, האויב הגדול של מכבי אשדוד העונה הוא הציפיות.

 

הסגל

לאורך כל הקיץ ניתחנו את הסגל של מכבי אשדוד לאורכו ולרחובו. אלא שרגע לפני שהעונה מתחילה בדרבי דרומי מול השכנה מאשקלון זה הזמן לנתח איך נראית מכבי אשדוד. בגזרת הבאים קיבלנו בקיץ: את דרור חג'ג' כישראלי הבכיר הגארד הוותיק, מגיע לאחר עונה פושרת בעירוני אשקלון, בה רשם ממוצעים של 8.2 נקודות ו-4.5 אסיסטים ב-27 דקות משחק. כל הדיבורים על חג'ג' שכבר נמצא מעבר לשיא יצטרכו לעמוד במבחן המציאות לאורך העונה. אשדוד לקחה את חג'ג' שיחק במקום וליד טפירו במהלך העונה. אנחנו חושבים שאם מכבי ת"א לקחה את פאפאלוקאס בגיל 34 בכדי לשחק 15-20 דקות גם מכבי אשדוד יכולה להיעזר בחג'ג'. שלא לדבר על הצד החברתי והניסיון, ואת זה כידוע לא קונים במכולת.

 

אחרי חג'ג' החיזוק השני שהגיע היה דווקא מכיוון הזרים, אלכס טויס היה הזר הראשון שנחת באשדוד שכידוע המשיכה את החוזים עם שלושת זריה מהעונה שעברה, קארטר, בארדלי ודאנקן. טויס פוואר פורוורד צעיר בן 23, בוגר אוניברסיטת פלורידה, העמיד בעונתו האחרונה במכללה ממוצעים של 9 נקודות ו-6 ריבאונדים. השחקן עובר כעת תהליכי גיור וכנראה שיחשב לאחר העונה הקרובה, כישראלי ולא יתפוס מקום של זר. הוא ידוע במשחקו האגרסיבי, לא מאוד גבוה (2.03) אך בליגה שלנו יכול לשחק בשתי עמדות הגבוהים, משלים מצוין את דאנקן, טויס כבר הראה כמה הוא מסוגל "ללכת באוויר" ואין ספק שיחד עם קרייג בראקינס הוא יהווה צמד אתלטי מאד לפחות עד החזרה של דאנקן מפציעה.

 

המשלימים

לקח אחד שבמכבי אשדוד הסיקו כנראה מהעונה שעברה, היה נושא הספסל, כאשר אור איתן, שון דניאל ויוני דרעי כמעט ולא משחקים באשדוד הבינו שצריכים העונה שחקני ספסל שקודם כל יבינו וידעו את מקומם ושנית יוכלו לעזור בדקות מסוימות בנקודות מסוימות. סביר להניח שנראה העונה את שחקני החמישייה הראשונה, כלומר 4 זרים, טפירו משחקים באזורה -30 דקות למשחק ואת חג'ג' משחק באזור ה- 20-25 וכל השאר יסתפקו במה שיש. שניים שכבר היו באשדוד בקדנציה של הקבוצה בליגה הלאומית חזרו אליה העונה בליגת העל, הראשון הוא ינעם אירם, גארד צעיר ומוכשר מאד השחקן שיחק בעונה שעברה בלב השרון מהליגה הלאומית ורשם ממוצעים של 14 נקודות. אמור לשמש כמחליף למצבת הגארדים של הקבוצה. השחקן השני במשוואה הוא  גלעד קרני הפורוורד הצעיר שב לאשדוד לקדנציה שנייה לאחר עונה טובה בבאר יעקב מהליגה השנייה. שיחק הקיץ בנבחרת האולימפית. בעונה האחרונה קלע 11 נקודות בממוצע למשחק וקטף 5.3 ריבאונדים. קרני יוסיף המון כוח, אגרסיביות והמון פיזיות שקצת הייתה חסרה באשדוד של העונה שעברה.

 

תואם מרטין

במכבי אשדוד ניסו לעשות הכול בקיץ בכדי להשאיר את יאן מרטין, מרטין היה השחקן הראשון שאליו פנתה הקבוצה בניסיון להשאיר אותו אצלה. ראשי אשדוד ישבו עם מרטין עוד לפני שישבו עם משיהו אחר, מתוך תקווה לסגור איתו מוקדם, אלא שמרטין העדיף את האוויר של הצפון ובמקומו החליטו באשדוד להמר על שחקן שכמעט ולא שיחק בליגת העל, אבל הוא כישרון גדול. אנטון שטובין- הסנטר הישראלי, שיחק בעונה שעברה בקבוצת פרייבורג מהליגה הגרמנית השנייה, בה רשם ממוצעים של 10 נקודות ו-4 ריבאונדים. גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ומהווה הבטחה גדולה לעתיד. כיכב הקיץ בנבחרת האולימפית. במשחקי טרום העונה הוא בהחלט היווה את אחת ההפתעות הנעימות מבחינת הצוות המקצועי. ליד מרטין נמצא את האחת ההחתמות האיכותיות של הקבוצה, מהליגה הטובה בעולם. בעקבות הפציעה של ג'וש דאנקן החליטו באשדוד ללכת על זר חמישי שמגיע מהליגה טובה בעולם בשם קרייג בראקינס. מדובר בשחקן פנים, אשר נבחר במקום ה-21 בדראפט 2010 ע"י אוקלהומה. את רוב עונתו הראשונה העביר בליגת הפיתוח של ה-NBA בה העמיד ממוצעים מרשימים של 20.1 נקודות ו- 8.6 ריבאונדים. בארקינס משחק בשתי עמדות הפנים, בנוסף לגובהו (2.08) ידוע במשחקו האתלטי. בנוסף אשדוד צירפה אליה בפגרה שני צעירים, מקבוצות הנוער: בנצי באס וגל בן אמי.

 

העוזבים: בעיקר מרטין וברקוביץ'

אולי מבחינת אוהדי אשדוד העזיבה המשמעותית הייתה דווקא של יוני דרעי, אלא שמבחינה מקצועית העזיבה של יאן מרטין קודם כל ולאחריה של ניב ברקוביץ' היא מרכזית הרבה יותר. מרטין כאמור חוזר על ידי אשדוד אך העדיף את הגליל והשחקן הישראלי שבא במקומו הוא סוג של חידה מבטיחה. בגזרת ברקוביץ' נראה שלפחות על הנייר הקבוצה התחזקה כאשר חג'ג' הגיע. מרטין כאמור בנו של שחקן העבר המפורסם פרננדו מרטין. עבר בתום העונה לגלבוע גליל, לאחר עונת בכורה מצוינת בליגת העל, העמיד אשתקד ממוצעים של 6.5 נק' בכ-20 דקות למשחק. מרטין נבחר לתגלית העונה כולה, אחרי שהגיע מאשדוד ליבנה אשר מהליגה הלאומית. ניב ברקוביץ'- העמיד בעונה שעברה ממוצעים של 7 נקודות ב-20 דקות משחק, הראה מגמת שיפור ככל שהעונה התקדמה, אך עדיין לוקה בחוסר יציבות. חתם במהלך הקיץ בעירוני אשקלון המתחדשת. ברקוביץ' בעיקר עזר לאשדוד בהגנה, אך היה חסר ביטחון במשחק ההתקפה והקליעה שלו. יוני דרעי- שחקן הבית האשדודי עוזב לאחר עונה על הספסל להפועל עפולה. יואב אלבז- חימם את הספסל בעונה האחרונה, השנה ישחק באליצור רמלה.

 

הממשיכים: הקבוצה עדין של טפירו

למרות ההמשכיות מהעונה שעברה והעובדה שלושה זרים מתוך הארבעה שהיו שחקני חמישייה בעונה שעברה ממשיכים, אשדוד גם העונה תמשיך להתבסס על מאיר טפירו, העונה הוא קיבל עזרה בדמותו של דרור חג'ג', אבל עדין על טפירו תקום ותיפול העונה. הגארד בן ה-36, פותח עונה 17 בליגת העל ושנייה במועדון. טפירו הוא אחד הרכזים הגדולים שידע הכדורסל הישראלי בעשור האחרון. מעבר להיותו הקפטן, מהווה מעין מאמן על המגרש. יודע מתי לקחת את הזריקה הנכונה, מתי למסור, מתי לרוץ ומתי לנהל התקפה מסודרת. העונה הוא ינסה להוכיח (שוב) שהגיל לא מהווה פקטור, אך כבר בעונה שעברה ראינו החלשות מסוימת במשחקי הפלייאוף כשירד מ-11.6 נקודות למשחק בעונה הרגילה, ל-8 בפלייאוף.

 

כך גם מספר האסיסטים שמסר ירד מ-6.1 ל-4.7. ליד טפירו נראה את ראמל בארדלי שחזר הקיץ לאשדוד אחרי שנפצע כבר מפברואר של העונה שעברה. הגארד המצוין, קלע בעונה שעברה 17.7 נקודות בממוצע למשחק, במשחקים ששיחק, הראה בראדלי הגנה בלתי מתפשרת והוביל את הקבוצה מבחינה התקפית, דבר אשר התבטא בכמות הפאולים שסחט ובכמות הזריקות שלקח. שתי נקודות שליליות אשר ניתן לראות במשחקו של בראדלי, הן כמות האיבודים הרבה שלו (כ-4 למשחק), והקליעה הלא יציבה מחוץ לקשת (25%). עוד אחד שממשיך מהעונה שעברה למרות שכרגע הוא פצוע הוא ג'וש דאנקן- הפוואר פוורורד (2.03) המצוין, ממשיך לעונה נוספת במועדון. בעונת הבכורה רשם ממוצעים של 16 נקודות ו-7 ריבאונדים באחוזים מצוינים מכל הטווחים: 54.3% מהשדה, 41.5% מה-3, ו-87% מהקו.

 

ממוצעים אלה דירגו אותו במקום החמישי בליגה בנקודות, ובמקום השני בליגה במדד. לאחר הפציעה של בראדלי קיבל תפקיד גדול יותר בהתקפה. אך בסדרת הפלייאוף נגד הפועל ירושלים נחלש מאוד ורשם 7 נקודות למשחק ורשם 4 איבודים. במועדון יקוו שפציעות לא יעצרו את ההתקדמות של השחקן בן ה-25, שסבל מפציעה בתקופתו בצרפת וגם בתחילת העונה הקודמת סבל מפציעה בכתף.

 

האס החדש: קארטר

למרות הדיבורים על הקבוצה של טפירו, מי שנראה שהולך לקחת העונה את הקבוצה על הכתפיים הרחבות שלו, הוא ג'וש קארטר. קארטר נראה מצוין במשחקי ההכנה ולא סתם שאל דן שמיר מאמן חולון את אנשי אשדוד איך הצליחו להחזיק את קארטר עוד עונה אצלם. עצה קטנה לאוהדי אשדוד: כדאי שתהנו מקארטר העונה כי זו הולכת להיות כנראה העונה האחרונה שלו בעיר. בעונה שעברה הוא רשם ממוצע של 17 נקודות למשחק בעונת הבכורה שלו בליגה. קלעי נהדר מכל הטווחים, אבל לא תורם מספיק בשאר האספקטים של המשחק. לפעמים כופה את עצמו קצת על המשחק בעיקר כשלא הולך לו: לראיה, כמות הזריקות הגדולה שהוא לוקח גם לאחר 3 ו-4 החטאות.

מצד שני הוא ממלא את החסר בכל הקשור לקליעה מחוץ לקשת. אם יחדור יותר, יוסיף עוד יתרון גדול למשחקו, יש לו גובה אולטימטיבי לסמול פורוורד (2.01), כך שיכול לקלוע ללא הפרעה של גארדים זאת בנוסף להיותו שחקן בעל "גוף" גדול בליגה שלנו. עוד שחקן שימשיך עונה נוספת בקבוצה הוא דניאל גור- אריה הפוואר פורוורד בן ה-23, לא זכה ליותר מידי דקות משחק העונה (10 בממוצע), גור- אריה בעיקר משמש כשחקן הגנה מצוין שנלחם על כל כדור וכל דקה שלו במגרש בעזרת ההגנה שלו. ברק חדד- מעין נער פוסטר, שחקן צעיר עם שליטה טובה בשתי הידיים, אך לא באמת היווה פקטור העונה בה שיחק במהלך כל העונה 22 דקות. גם בעטנה הקרובה חדד לא צפוי לדרוך הרבה על הפרקט. 

$(function(){setImageBanner('5c12e240-0289-48fe-88d5-ff65a4f946f4','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה