רב החובל חזר לנמל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3712630b-6684-47f6-939c-3df36f4859c7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3712630b-6684-47f6-939c-3df36f4859c7','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3712630b-6684-47f6-939c-3df36f4859c7','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בתוך הקיץ שעבר על מ.ס אשדוד דומה שדווקא החזרה של יוסי מזרחי נדחקה לקרן זווית, "כולם דיברו על פטי, רביבו ובוסיץ', אבל דווקא מזרחי הוא הרכש החשוב של הקבוצה", אמרו באשדוד. האם יוסי מזרחי שכבר מזמן הפך למאמן של אשדוד ידע לנווט את הקבוצה רחוק מהעונה שעברה? באשדוד משוכנעים שכן

קבלו סיפור שאולי מסביר הכי טוב מי זה יוסי מזרחי, מצד אחד בנאדם אמיתי, אמין, בלי פוזה וקודם כל בנאדם, לפני מאמן, מצד שני, לא תמיד הוא "קל " עם שחקנים ומתבטא בצורה נאותה כלפי שחקניו. הסיפורים הבאים ימחישו את הנושא: "לפני שלוש שנים באחד מאימוני אשדוד ערכו שחקני אשדוד משחקון פנימי, אחד משחקני אשדוד, לא בדיוק חביבו של המאמן, עצר את הכדור בצורה לא נכונה עם מגן העצם והכדור ברח לו, מזרחי ישר סינן ליד כולם: "יש לך טכניקה של אינסטלאטור". לא אחת הוא מתעצבן, צועק ומסנן חצי קללה לאיזה טעות של שחקן, אבל ביגוד גמור לזה, או אולי ביחס ישר, תלוי את מי שואלים, מזרחי עלה לשידור באחת מתוכניות הספורט ברדיו ובמקום לדבר על כדורגל, השיחה זרמה לנושאים כמו חינוך, החיים ופוליטיקה. כל מי שתשאלו באשדוד יגיד לכם שמזרחי הוא איש מקסים, מעניין ובעיקר אחד כזה שכיף להיות בחברתו, אלא שרגע שהוא לובש את הטרנינג ועולה על הדשא, הוא נהיה אחר, טוב או רע? זה עניין של השקפה, טובול, שריקי ורביבו מוכנים ללכת אחרי המאמן בעיניים עצומות, שחקני אחרים פחות, אבל אין ספק שבאשדוד משוכנעים בדבר אחד, "אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל עם מזרחי אתה יודע מה תקבל ואשדוד איתו בחיים לא תהיה שטיח, כמו בעונה שעברה", אומרים באשדוד. מזרחי נמצא באשדוד כבר תקופה ארוכה, הוא כבר מזמן המאמן שהמוביל של הקבוצה, מבחינת משחקים, אחוזי הצלחה וכדומה. מזרחי הוא אשדוד ואשדוד היא מזרחי, לא סתם אמרו בהנהלת הקבוצה בעונה שעברה, אחרי שהתחילו הדיבורים על מעמדו של גרגורי והמועמדות של מזרחי, "מזרחי הוא בן בית כאן, אין צורך אפילו לשבת איתו על החוזה".  
 

 
יודע מה תקבל
מזרחי הוא אחד מהמאמנים המנוסים והוותיקים בליגת העל שלנו, הוא רשם אליפות אחת עם בית"ר י-ם לפני כמה שנים, ובסך הכול הוא נחשב למאמן מנוסה ומעורך מאד בכדורגל שלנו. הייחודיות של מזרחי על פני הדור הצעיר יחסית של המאמנים בליגה, הוא שאתה יודע מה תקבל, אין הפתעות, הקבוצות של מזרחי, לא מבריקות, לא נוצצות, אבל יעילות, מסודרות ותמיד נראות כמו קבוצות כדורגל. לא אחת תשמעו את פרשני ליגת העל במשחקיה של אשדוד אומרים: "שאשדוד היא קבוצה שעומדת טוב על המגרש, מאומנת ויודעת לקחת שטח טוב", מה שבעונה שעברה לא היה. אחת מהדברים שאוהבים באשדוד לגבי מזרחי היא אותה תכונה של יציבות, "אם מזרחי אתה יודע מה לא תקבל ואתה יודע מה תקבל, אין הפתעות, לא תראה פתאום מערכים משונים, או הרכבים תמוהים", אומר אחד מאנשי אשדוד. אחרי העונה שעברה שהייתה סוג של רכבת הרים חיפשו באשדוד משהו יציב, מישהו שמכיר את המערכת, והמישהו הזה היה מזרחי, שכמו שכבר אמרנו הוא בן בית באשדוד וזה בהחלט לא דבר של מה בכך. מזרחי השיג את הנאמנות מאשדוד בזכות ולא בחסד, העובדה שהוא כבר שנים באשדוד בהחלט עומדת לזכותו. מזרחי הוא מאמן צפוי וזה ממש לא משהו שנאמר לגנאי, אם בעונה שעברה ראינו הרבה פעמיים איך מנסים להיות מאד מתוחכמים ורוב השחקנים של הקבוצה לא ממש הבינו מה רוצים מהם, כאשר מאמן כמו מזרחי מפשט את הדברים זה כנראה עובד יותר טוב באשדוד.  
 
מצד שני: קיבעון מסוים
אלא שלכול מטבע יש שני צדדים, אם מזרחי הוא יציב, צפוי ויודעים מה תקבל ממנו, זו גם הבעיה כנראה. אשדוד תתקשה לעשות את קפיצת המדרגה עם מזרחי. "מזרחי הוא מאמן טוב בשביל מרכז טבלה פלוס, ואולי פחות מזה, מה שעבד טוב לפני כמה שנים, עובד פחות היום שהכדורגל הולך ומתקדם", אומר אחד שמכיר את המאמן מקרוב. מזרחי הוא חסיד של הכדורגל של פעם, הכדורגל הפשוט, לכאורה זה מצוין, אלא שדומה שבשעה שבקבוצות אחרות הכניסו כל מיני מערכות אלקטרוניות, ניתוחי וידאו בכדי לעזור לנתח את המשחק, מזרחי הוא לא בדיוק המאמנים שאוהבים את כל הנושא. "מזרחי הוא מסוג המאמנים שמאמין בעבודה קשה, על הדשא, בלי הרבה דיבורים, זה טוב ומצוין, אלא שכאשר אתה מגיע למשחקים מול קבוצות שיש להם יתרון איכותי עלייך, או יתרון ניתוחי עלייך זו בעיה", אומר אחד מאנשי המקצוע בכדורגל שלנו. מזרחי עבור אשדוד הוא כמו דירה ישנה למשפחה מרובת ילדים, מצד אחד היא טובה, נוחה ונותנת מענה לכל מה שצריך, מצד שני, כאשר המשפחה גודלת וצריך לעשות איזו קפיצת מדרגה, קשה מאד לעשות את זה. מזרחי ייתן לאשדוד את הביטחון לעבור עונה שקטה, רגועה, עם מחמאות, אולי אפילו איזה חצי גמר גביע המדינה, או גמר גביע הטוטו, אבל הוא בהחלט יתקשה להביא את הקבוצה לקפיצת המדרגה.  
 
 
אחראי ישיר על קידום הצעירים
ליוסי מזרחי יש המון זכויות בכדורגל באשדוד, האותיות שלו רשומות בזהב בדפי ההיסטוריה של הכדורגל בעיר, ללא ספק. אנחנו לא חושבים שיש מישהו שיכול לערער על התרומה של מזרחי לכדורגל בעיר. אנחנו יכולים לכתוב, בעד או נגד, אבל על דבר אחד אין לאף אחד ויכוח: מזרחי נתן הרבה מאד דברים לכדורגל באשדוד. היטיב לתאר זאת אחד מאנשי הקבוצה בקיץ שעבר אחרי שמזרחי עזב וגרגורי הגיע: "לאורך ארבע השנים האחרונות מזרחי החזיק את הכדורגל באשדוד על כתפיו, יכולים להגיד מה שרוצים, אבל מזרחי הוא אשדוד, לפני כולם". חוץ מההישגיים הגדולים שהושגו בתקופתו, מזרחי אחראי יותר מכול מאמן אחר על קידום הצעירים בקבוצה, עידן שריקי חייב למזרחי את הקריירה שלו, גם טובול, צ'קול עשה את קפיצת המדרגה וזכה בקיץ האחרון לחוזה חדש ומשודרג בעיקר בזכות המאמן הירושלמי. מזרחי היה זה שהיה לו את האומץ לתת את המשוכות לניר ביטון להוביל את הקישור של אשדוד לפני שנתיים, גם יוסי שקל והעונה אופיר מרציאנו קיבלו ממנו קרדיט גדול. שחקנים כמו דוד רביבו ושי הולצמן, יחד עם יניב עזרן שיחקו את הכדורגל הכי טוב שלהם תחת מזרחי. מזרחי יודע את התרומה שלו באשדוד, אשדוד יודעת מה התרומה שלו עבורה ונראה שמקרה של שניהם מדובר בשידוך שטוב לכולם.
 
 
שיטה, מערכים וזרים
"אם תסתכל על כל העונות של מזרחי תראה שאת רוב העונות אשדוד סיימה במרכז הטבלה בעונה שקטה ורגועה שנתנה לקבוצה את האופציה לקדם צעירים. יחד עם זאת כמעט ולא ראינו בקדנציות שלו איזה תבוסות גדולות שגרמו לקבוצה לרדת מושפלת". אומרים באשדוד. וזה היתרון הגדול של מזרחי, הוא המאמן הכי מתאים לאשדוד בכדי להישאר כמו אשדוד, אם היא תרצה לגדול לא בטוח שהוא האיש המתאים לכך. אחת מהסיבות לכך היא כנראה בחירת הזרים של מזרחי לאורך השנים, אף פעם מזרחי לא ממש הצטיין בבחירת זרים, לא אחת ראינו אותו בוחן לאורך הקיץ לא מעט זרים באימוני טרום העונה ולא ממש יודע מה לבחור, מזרחי לא אחת מדבר על העובדה שהיום בניגוד לעבר השוק ישתנה, "פעם יכולתי להביא שחקן כמו שאלואי ב- 60 אלף דולר לבית"ר, היום אין סיכוי שזה יקרה". מצד שני, כולם זוכרים למזרחי את הסאגה עם השוער הפולני שומוטולסקי, יחד עם עוד כמה פלופים לאורך השנים, מצד שני שחקנים כמו קינג, גונזלס, סטויקיץ' רשומים על שמו. בכל תקופת הקיץ חיפשו באשדוד חלוץ ואפילו כמה שחקני התקפה, מזרחי שלאורך כל הקדנציות שלו באשדוד אהב תמיד לשחק עם חלוץ מס' 9, פעם זה היה הולצמן, פעם זה היה מקרייב. העונה שוב חיפש מזרחי חלוץ מטרה ולא ממש מצא, מה שגרר ביקורת קטנה: "לא משנה איזה חלוץ יביאו מזרחי ישחק 4-5-1 שמתחלף ל- 4-3-3, אבל הוא מאד אוהב את השיטה המבוקרת של חלוץ בודד בחוד וקישור מעובה. זו אגב אחת מהביקורות של מזרחי שלא ממש מנסה להתאים את השיטה והמערכים שלו לסגל השחקנים ובעיקר לשינוי שעובר על הכדורגל בכללי.
 
השילוב עם ההנהלה והחיבור עם השחקנים
עושה רושם שאחת מהיתרונות של מזרחי על פני שאר המאמנים האחרים שהיו כאן הוא שיתוף הפעולה שלו עם הנהלת אשדוד, ההיכרות שלו עם המערכת, השחקנים והאנשים הם בהחלט יתרון שאין לאף מאמן אחר. אם בעונה שעברה דיברו על בעיה חברתית ובבעיות בחדר ההלבשה, העונה זה כנראה לא יקרה. "כמה מאמנים אתה מכיר שהיו יכולים לבוא לג'קי בן זקן ולהגיד לו לוותר על האקדמיה לקבוצה הבוגרת ולהחזיר את הקבוצה למועדון באצטדיון?", אומר אחד מאנשי הקבוצה. "כמה מאמנים היו מבקשים ומקבלים חיזוק כמו פטי, ובעיקר כמו החזרתם של רביבו וטובול, יחד עם בן לולו. למרות מה שכולם אומרים, למזרחי יש המון השפעה וכוח באשדוד, שומעים לו, השחקנים רוחשים לו המון כבוד, חלק מזה זה כבוד, חלק מזה זה סוג של פחד ויראה מהמאמן שלעיתים עשוי להיות מאיים במקצת". כך או כך, אשדוד פותחת עונה עם מזרחי על הקווים והעובדה שראשי הקבוצה רגועים ומכוונים גבוה בהחלט מראה על צעד ראשון בהחזרתו של מזרחי לקבוצה.  
$(function(){setImageBanner('58b29a29-3947-479a-aead-03a2e6766a66','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה