מכבי אשדוד למען העתיד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1b367abb-7347-4636-9efe-6e0c0d4965ef','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b367abb-7347-4636-9efe-6e0c0d4965ef','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b367abb-7347-4636-9efe-6e0c0d4965ef','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

במכבי אשדוד החליטו השנה לחשוב קדימה גם לשנים הבאות, הקבוצה אימצה לעצמה את שיטות העבודה של מכבי ת"א בכדורסל, באשדוד החליטו לשדך שחקנים זרים לקבוצות אחרות בליגה הלאומית שבמידה וירשימו יוכלו בעתיד להיות חלק מהסגל של אשדוד בליגת העל. עו"ד שי האוזמן שאמון על הדרך החדשה: "זה מצב ששני הצדדים מרוויחים"

לפני שלושה שבועות יצאה הודעה לתקשורת מצד מכבי אשדוד, הקבוצה שדכה את הזר ברקסטון דופרי לקבוצת נס ציונה מהליגה הלאומית. אשדוד לא קנתה את השחקן, אלא החתימה אותו על חוזה אופציונאלי של שנה פלוס שנה, פלוס שנה. נס ציונה תשלם א שכרו של השחקן במהלך העונה. אשדוד ונס ציונה סיכמו בינהם על שיתוף פעולה. "אף שחקן לא יגיע לנס ציונה אם הקבוצה והצוות המקצועי שם לא רוצה אותו, הוא מחויב לנס ציונה באופן מלא", אומר האוזמן. אשדוד שכבר סגרה את מכסת הזרים שלה לעונה החליטה לנסות ליצור עצמה מאגר של שחקנים, עתידים שיכולים לבוא בחשבון. ההיגיון מאחורי הרעיון: הקבוצה תוכל לעקוב אחרי שחקנים שהיא חושבת שהם בעלי פוטנציאל ובזמן הנכון לצרף אותם לקבוצה במידה ויתאימו. כמו כן, ישנה מחשבה כלכלית מאחרי הצעד הזה, "אם נדע להביא את השחקנים האלה לפני שפרצו ובעלות יחסית נמוכה נוכל בעתיד להרוויח הרבה יותר". אמרו באשדוד. סיבה שנייה היא בחיבור עם נס ציונה, מדובר בקבוצה טובה מהליגה הלאומית, יו"ר הקבוצה יניב מזרחי, מיודד עם האוזמן מאשדוד וכך נוצר החיבור, גם העובדה שעופר ברקוביץ' מאמן מכבי אשדוד עובד במחלקת הנוער של האגודה ויוכל לעקוב מקרוב אחרי השחקנים בהחלט מהווה יתרון. "העובדה שגם גיאוגרפית נס ציונה קרובה לאשדוד תאפשר לנו להגיע להרבה משחקים בליגה הלאומית ולעקוב אחרי ההתפתחות של השחקנים", אומר עו"ד שי האוזמן. "חוץ מזה שנס ציונה מקבלת שחקנים זרים בעלות שלא בטוח שהם היו יכולים להביא לבד וכך יש מצב ששני הצדדים מרוויחים", מוסיף האוזמן. בינתיים אשדוד השאילה לנס ציונה 2 שחקנים ובאשדוד אומרים שאולי נראה עוד איזה זר אחד או שניים שיקשטו את הליגה השנייה בכדורסל בארץ.  
 

הסיכוי עולה על הסיכון
לכאורה כל המהלך נראה מאד מקצועי, מהודק היטב, עם מחשבה לעתיד וקוצר רק שבחים ומראה שאנשי מכבי אשדוד ממשיכים את הקו שאומר: ההצלחה היא חשובה, אבל הדרך לא פחות. אלא שהאוזמן גם הוא יודע שבתהליכים כאלה לא תמיד מצליחים, "על פניו זה נראה צעד מאד חיובי, ואנחנו מקווים שזה גם יקרה, אלא שמאד יכול להיות שחלק מהזרים שהשאלנו לא ממש יצליחו לעשות את קפיצת המדרגה מהליגה הלאומית לליגת העל ואולי יהיו שבכלל לא יהיו מספיק טובים,אבל הסיכוי הוא שווה את המאמץ, מה גם שהשקענו מחשבה בכל זר שהבאנו ולא לקחנו כל אחד מתוך כוונה שבאמת נוכל להרוויח בעתיד", "למעשה יש אחוז יותר גבוה שזה לא מצליח מאשר שזה כן מצליח, אבל זה לנסות דרך נוספת", אומר האוזמן. "היתרון שלנו שסגרנו את הסגל מוקדם וכך בניגוד לקבוצות אחרות אנחנו יכולים לחשוב על עוד דברים אחרים גם לעתיד". מה זה אומר מבחינת מכבי אשדוד? "זה בעיקר אומר ליווי צמוד, אנחנו נבוא ונצפה, שרפי  מאמן האתלטיקה שלנו כבר נמצא איתם בקשר, עוזר המאמן ליאור רוזן אמור לרכז את הפרויקט וכבר עכשיו אנחנו במעקב עם אנשי נס ציונה ועם השחקנים. חשוב לציין שני השחקנים שהגיעו לאשדוד, קורי לואו וברקסטון דופרי הם לא שייכים למכבי אשדוד, לקבוצה יש אופציה עליהם במידה ותרצה, נס ציונה יכולה לעשות עם השחקנים מה שמתאים לה, כולל לחתוך אותם במהלך העונה, בלי לקבל את הסכמתה של אשדוד. "נס ציונה היא זו שמשלמת לשחקנים והם מחויבים רק לה, אנחנו רק צד נוסף בסיפור, אבל לא מדובר בקנייה והשאלה, יש רק אופציה בחוזה", אומר האוזמן.    
 
דרך אחרת
אנשי אשדוד מציניים שהבחירה בזרים הללו מגיעה מתוך מחשבה, מדובר על זרים שמדובר שלל של כישרונות באשדוד חושבים שיש להם את הסיכוי יותר מכולם להפוך לשחקני ליגת העל בקבוצה. אלא שגם באשדוד אומרים מאד יכול להיות שזה לא יעבוד, והשניים לא יגיעו לקבוצה בעתיד הקרוב, "זה אפשרות יותר ריאלית בדרך כלל", אומר האוזמן, "אלא שזה מצב ששתי הקבוצות מרוויחות, אשדוד מגדילה את מאגר השחקנים שלה שבאים בחשבון ויכולה לעקבו אחריהם בצורה יותר קלה וקרובה, נס ציונה מרוויחה זרים טובים ומקבלת ליווי מקצועי, שום דבר לא היה קורה ללא ההסכמה של אנשי נס ציונה", אומר האוזמן. באשדוד כל הזמן מנסים לחשוב על דרכים לחשוב מחוץ לקופסא ולעשות דברים אחרת, האוזמן אומר: "זה לא בדיוק דרך אחרת, כמו דרך נוספת, כאשר קבוצה כמונו שאין לנו כסף בלתי מוגבל חייבת לחשוב קצת אחרת ולחשוב בדרכים נוספות, אנחנו מנסים להגיד לך שזה יצליח בוודאות? אני לא יכול להגיד, אבל זה בהחלט שווה בדיקה, מה גם שזה לא עולה לנו כסף, חוץ מאשר השקעה ועבודה וזו דרך לחסוך כסף בעתיד". בינתיים הדברים אמורים לגבי שני שחקנים.  
 
ברקסטון דופרי
ברקסטון דופרי (2.04, בן 22), דופרי, בוגר מכללת טוסון, חתם על חוזה מול מכבי יחד הבונים אשדוד, אשר במסגרתו יושאל לעונת המשחקים הקרובה לעירוני נס ציונה מהליגה הלאומית, ולאחריה יעמדו בפני מכבי יחד הבונים אשדוד אופציות להארכה אפשרית של חוזהו לשנתיים נוספות, עד לסוף עונת 2013/14. בעונתו האחרונה במכללת טוסון העמיד דופרי, שחקן פנים חזק ואינטנסיבי, ממוצע של 12 נקודות, 7.9 ריב' ו-1.3 חסימות בכ-30 דקות משחק בממוצע. מנהלה המקצועי של מכבי יחד הבונים אשדוד, עו"ד שי האוזמן: "במקביל להשלמת החתמת הזרים לעונת המשחקים הקרובה, מכבי יחד הבונים אשדוד שמה לעצמה למטרה לתכנן עצמה מספר שנים קדימה. כחלק בלתי נפרד ממדיניות זו, אנחנו עוקבים באופן שוטף אחר שחקנים שעשויים להתאים לנו בעתיד. מאחר שתקציבית אנחנו לא מסוגלים להתמודד מול הקבוצות הבכירות בליגת לוטו, הדבר מחייב נקיטת פעולות בצורה יסודית ומחושבת, על מנת לשפר את סיכויינו לזכות בשחקנים איכותיים בסכומי כסף בהם אנחנו יכולים לעמוד. "דופרי הוא שחקן פנים צעיר ובעל פוטנציאל. היה ויעשה את קפיצת המדרגה המיוחלת בעונה הקרובה, אנחנו בהחלט נשמח לצרף אותו לשורות הקבוצה בעתיד. אני מבקש להודות ליו"ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי, אשר ללא שיתוף הפעולה ההדוק מצידו עסקה זו לא הייתה יוצאת אל הפועל. אנחנו מקווים ומאמינים שכל הצדדים יצאו נשכרים מעסקה זאת. אנחנו מאמינים כי זהו רק השלב הראשון במסגרת שיתוף הפעולה הפורה בין מכבי יחד הבונים אשדוד לבין עירוני נס ציונה". יו"ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי: "אני שמח מאד על שיתוף הפעולה עם מועדון גדול כמו מכבי אשדוד, שיתוף פעולה שיצעיד את עירוני נס ציונה קדימה. היה ברור מהרגע הראשון, בו הנושא עלה שיש התאמה בראייה שלי ושל שי האוזמן המנהל המקצועי של אשדוד ואני מברך אותו על כך. בנוגע לשחקן מדובר בבחור מוכשר מאד שמגיע אלינו מהקולג' ואנו כבר מחכים לו שיצטרף למשפחת עירוני נס ציונה".  
 
קורי לואו
קורי לואו (1.88, בן 23). לואו, בוגר אוניברסיטת בוסטון, חתם על חוזה מול מכבי יחד הבונים אשדוד, אשר במסגרתו יושאל לעונת המשחקים הקרובה לעירוני נס ציונה מהליגה הלאומית, ולאחריה יעמדו בפני מכבי יחד הבונים אשדוד אופציות להארכה אפשרית של חוזהו לשנתיים נוספות, עד לסוף עונת 2013/14. זהו שיתוף הפעולה השני של מכבי יחד הבונים אשדוד ועירוני נס ציונה, בהמשך להחתמתו של ברקסטון דופרי לפני מספר ימים. בעונתו האחרונה באוניברסיטת בוסטון העמיד לואו, קומבו גארד מוכשר ופיזי, ממוצע של 15 נקודות, 4.5 ריב' ו-4.3 אסיסטים, בכ-33 דקות משחק בממוצע. בעונה שעברה הוחתם לואו על ידי קבוצת קבאלה היוונית ולאחר מכן עבר לקבוצת בארונס ריגה הלטבית, שם העמיד ממוצעים של 16 נקודות (46% ל-3), 5.8 ריב' ו-2.8 אסיסטים, בכ-24 דקות משחק בממוצע. לאחר מספר משחקים עבר לואו פציעה ברגלו וחזר לארה"ב. מנהלה המקצועי של מכבי יחד הבונים אשדוד, עו"ד שי האוזמן: "אנחנו מאוד שמחים על המשך שיתוף הפעולה עם עירוני נס ציונה. אנחנו מקווים ומאמינים ששיתוף פעולה זה רק ילך ויעמיק בעתיד. לואו הוא ההחתמה השנייה שלנו במסגרת התכנית הנוכחית שלנו, אשר נערכה מתוך מטרה לתכנן את העתיד של מכבי יחד הבונים אשדוד, במקביל לעבודה השוטפת בהווה. קורי לואו הוא גארד מוכשר ומעניין, והוא בהחלט פרוספקט מעניין מבחינתנו. בדיוק כמו במקרה של ברקסטון דופרי, היה ויעשה את קפיצת המדרגה המיוחלת בעונה הקרובה, אנחנו בהחלט נשמח לצרף אותו לשורות הקבוצה בעתיד. במהלך עונת המשחקים הקרובה יעקוב הצוות המקצועי של הקבוצה, לרבות המאמן, עוזר המאמן ומאמן האתלטיקה, אחר התקדמותם של שני השחקנים הללו, מתוך רצון לתת להם הכוונה שתסייע להם לבצע את ההתאמות הדרושות לליגת העל. חשוב לציין ולהוקיר את שיתוף הפעולה של יו"ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי, אשר בלעדיו לא ניתן היה לקדם מהלכים אלה". יו"ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי: "אנחנו שמחים מאוד על הצטרפותו של קורי לואו למשפחת עירוני נס ציונה. מדובר בשחקן צעיר שמגיע אלינו לאחר שנה אחת בלבד מחוץ למכללה, לאחר קריירת מכללות מפוארת. אנחנו מאמינים שקורי לואו יהיה חלק חשוב מקבוצה טובה ואיכותית, שתגיע לכל משחק במטרה לנצח. אני רוצה שוב להודות למכבי אשדוד על שיתוף הפעולה".  
$(function(){setImageBanner('320741ff-ae8b-4654-b990-8cce8f8cf8fc','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה