"העונה הזאת היא ההצלחה של כולם"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b93ca5ed-031a-496d-aa5b-b1fd70af34e5','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b93ca5ed-031a-496d-aa5b-b1fd70af34e5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b93ca5ed-031a-496d-aa5b-b1fd70af34e5','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

רגע אחרי סיום העונה הראשונה בליגת העל ובשעה שהוא יושב ושוקד על בניית הסגל לעונה הקרובה מתפנה עו"ד שי האוזמן מנהלה המקצועי של מכבי אשדוד לסכם את העונה הראשונה של הקבוצה בליגת העל. וגם טורח להגדיר שוב את התפקיד המדויק שלו: "למאמן יש כל כך הרבה להתעסק בו במהלך העונה, אני בונה יחד איתו את הסגל וכל המחמאות והביקורת על הסגל הם עליי"

נלך קצת אחורה בזמן, הקיץ האחרון רגע אחרי שמכבי אשדוד הפסידה 3-1 לבקעה בסדרת חצי הגמר של הליגה הלאומית ובעצם לא הפעילה לליגת העל, אף אחד לא חשב שהקבוצה תהיה שנה מאוחר יותר בקיץ של אחרי עונה היסטורית מרשימה בליגת העל. אז באותה תקופה כמה שבועות לאחר מכן שיחרר האוזמן את הפצצה: "אני לא ממשיך בעונה הבאה, באתי לשלוש שנים וזהו, אשאר אוהד מסור של הקבוצה, אני עייף, ובעיקר רוצה להתפנות לביתי, עבודתי ומשפחתי". אלא שהמציאות לפעמיים חזקה מכל דבר אחר, הסיטואציה שבה הקבוצה פתאום הייתה בפתח של ליגת העל, חייבה את האוזמן להירתם למשימה, "מאיר גבאי היו"ר דאז פנה אליי בבקשה לבוא לעזור, 'יש כאן משימה' הוא אמר לי ואני צריך אותך, בלי הבקשה של מאיר לא הייתי חוזר ואגיד לך יותר מזה, חזרתי לא ממש ברצון, אלא בעיקר כי הבנתי שצריכים אותי".
זה לא נראה לך מהצד כאילו חזרת בך?
"חזרתי בי, אבל כמו שאמרתי לך רק בעקבות הבקשה של מאיר וההבנה שאם אני לא אחזור יכול להיות שחלום ליגת העל לא יקרה, התגייסתי למשימה כי הקבוצה יקרה לי ויחד עם כל הנוגעים בדבר הצלחנו יחד עם העזרה הגדולה של עיריית אשדוד ומנהלת הליגה להיות בליגת העל, מבחינתי הייתי רוצה להישאר בחוץ, אבל מכבי אשדוד יקרה לי מאד והבנתי שיש סיכוי שהחלום לא יקרה".
אבל תראה את האירוניה, מאיר ששכנע אותך לחזור חודש וחצי אחרי עזב את הקבוצה ולא חזר?
"מנפלאות החיים, מה אתה רוצה שאני אגיד?"
מה דעתך על הצעד הזה שלו?
"את מה שהיה לי להגיד כבר אמרתי, מאיר חסר לי מאד גם באופן אישי וגם באופן מקצועי, מכבי אשדוד בליגת העל בזכותו, יש כדורסל בעיר בזכותו, אבל הוא עזב ואנחנו היינו באמצע תהליך ואם הייתי עוזב הקבוצה פשוט הייתה נופלת ואני גם לא מאלה שמתחילים משהו ולא מסיימים".

"ההצלחה היא של כולנו"
הפאנטיות של שי כלפי מכבי אשדוד היא טוטאלית, לאורך כל העונה חשוב לו לדעת הכול, מה קורה, איך השחקן הזה מרגיש ומה שלום האוהד שנמצא בשורה 30 ביציע, כזה הוא שי טוטאלי מאד בכל מה שהוא עושה, לא אחת גם איתי היו לא מעט עימותים על דברים שכתבתי, אבל גם הודה לאחר מכן: "זה רק בגלל שהקבוצה יקרה לי ואכפת לי ממנה, אכפת לי מכל מה שקורה במכבי אשדוד". לכן כאשר אני שואל אותו על העונה של מכבי אשדוד ואם מדובר בהצלחה הוא מיד נדרך. "אני חושב שמדובר בהצלחה של כולם, כל כך הרבה גורמים סייעו לקבוצה להצליח ולכל אחד יש את החלק שלו, העונה הזאת היא הצלחה גדולה בעיקר בהתחשב בנקודת הפתיחה שהייתה לנו".
ומה ההצלחה שלך באופן אישי?
"אמרתי לך השילוב של כולם ביחד יצר את הקבוצה הטובה שהייתה לנו העונה, ברור שיכולנו אולי להגיע קצת יותר גבוה, אבל בהתחשב בסגל, התקציב והסגל אני חושב שמדובר בעונה טובה. ולגבי באופן אישי בוא נעשה סדר אחת ולתמיד: אני אחראי לסגל הקבוצה לטוב ולרע, אם יש הצלחה עם הזרים זה נזקף לזכותי, ואם נכשלנו אם איזה שחקן ישראלי זה גם שלי".
איך מאמנים בארץ מוכנים לעבוד תחת מנהל מקצועי? הרי זו לא פונקציה כל מוכרת?
"נכון, אבל אנחנו במכבי אשדוד תמיד מנסים לעשות את הדברים אחרים וללמוד ולהתקדם. בהשקפה שלנו תפקיד המאמן הוא כל כך תובעני ויש לו כל כך הרבה אחריות כך שלדעתי הפונקציה שלי באה רק לעזור, אני זה שמתווה את הדרך של ההנהלה לגבי הצד המקצועי, אמרתי לך כל מה שקשור לסגל הוא בתחום האחריות שלי ואם יש משהו שאני יכול להוריד את האחריות מהמאמן ולתת לו להתרכז בדברים אחרים חשובים יותר זו המטרה".
אתה לא מתערב נגיד בחילופים, הרכב, אולי ברוטציה?
"ממש לא. אני יחד עם המאמן וההנהלה מרכיבים את הסגל, כל השאר באחריות הבלעדית של המאמן, איך משחקים, מי משחק וכדומה. אני אגיד לך יותר מזה, אני גם לא אגיד למאמן אפילו ברמיזה לשתף שחקן כזה או אחר גם אם זה יהיה לטובת המועדון כי אני לא חושב שזה נכון".
אתה רואה מאמן כמו דויד בלאט או פיני גרשון עובד תחת מנהל מקצועי?
"בוודאי, הסיבה שזה לא קורה, כי פשוט אין פונקציה כזאת בארץ, קח קבוצה כמו אלבה ברלין יש שם מאמן ישראלי לא פחות מוכר בשם מולי קצורין שעובד תחת מנהל מקצועי, כך זה עובד בכל הקבוצות באירופה, אני לא בא נגד המאמן, להיפך אני בא בעדו, לעזרתו ולטובת המערכת".

"עופר ברקוביץ' הוא יותר ממתאים"
לאורך העונה נשמעו לא מעט ביקורת לגבי התפקוד המקצועי של עופר ברקוביץ', גם אחרי החתימה שלו לעונה הבאה נשמעו "כל מיני קולות" בקבוצה שטענו שאולי מיהרו מידי, את האוזמן זה מרגיז. "להגיד שעופר ברקוביץ' לא מתאים זה שטות, הרי הוא לקח קבוצה שרק עלתה ליגה והתארגנה מאוחר ועשה איתה עונה יפה, הוא גם היה אחד מהמועמדים שלי לפחות לתואר מאמן העונה".
אבל לאורך העונה שמענו לא מעט שחקנים שבאים בטענות על שיטות האימון שלו והרוטציה, אולי היה שווה לחשוב עוד קצת ולא להחתים אותו מהר מידי?
"אני מבטיח לך שכל מי שבא בטענות הם אלה שלא שיחקו, הרי אם עופר היה נותן 40 דקות לשחקן כזה או אחר הוא היה המאמן הכי טוב שיש, אבל ברגע שהוא לא אז הוא פחות טוב, בסופו של דבר הוא נמדד רק על דבר אחד וזו ההצלחה הקבוצתית".
מה לגבי הטענות שהוא בעיקר נתן לשחקנים להראות את היכולת האישית שלהם ולא הפריע?
"אני לא חושב שזה מדויק, היו הרבה דברים שעופר עשה העונה מבחינה מקצועית שהיו מיוחדים רק לנו, שנית אני לא חושב שמה שתיארת זו חולשה, להיפך, מאמן צריך לדעת לשחק בצורה שמתאימה לשחקנים שלו ואם אחרי כל מה שאתה אומר עשינו עונה כזאת, מה אני אגיד לך הלוואי כל עונה".
אולי ברקוביץ' בקבוצה בגלל שהוא לא בדיוק המאמן הכי יקר בקבוצה?
"קודם כל זה שלמכבי אשדוד יש תקציב מסוים ואנחנו לא מכבי ת"א או הפועל י-ם שיכולות להביא מה שהן רוצות זה מצב נתון, נכון שבקיץ ברקוביץ' לא היה המועמד הראשון שלי (אורן אהרוני היה המועמד, העוזר של דן שמיר בבני השרון), אבל העובדה שהוא נשאר עונה שנייה באשדוד מראה את ההערכה שאליה הוא זוכה, אף אחד לא היה נותן לו חוזה לעוד עונה אם לא היו חושבים שהוא מתאים".

"מאיר טפירו הוא הלגיטימיות שלנו לליגת העל"
בקיץ אחת ההחתמות המרכזיות, הראשונות והמדוברות של הקבוצה הייתה ההחתמה של שחקן העשור מאיר טפירו, אחרי עונה אחת באשדוד כבר ניתן לקבוע שמדובר בסיפור הצלחה גדול. לפחות להאוזמן לא היה ספק בנושא. "אמרתי כבר בקיץ שההחתמה של טפירו היא סוג של תעודת ביטוח, תעודת לגיטימיות לליגת העל, הוא הרבה יותר מעוד החתמה ועוד שחקן יש לו ערך מוסף ואני חושב שכולם ראו זאת לאורך העונה".

ההחתמה שלו שהייתה הראשונה התאפשרה לא מעט בזכות העירייה, והכסף, שהיא הביאה ועל כן האוזמן לא שוכח לשבח: "כל העונה הזאת של אשדוד היא תוצאה של מה שהעירייה עשתה עבור הקבוצה יחד עם איציק "מיחד הבונים" שעזר לנו לאורך כל הדרך, אנחנו יכולים לדבר שעות על סגל, הרכבים וכדומה אבל בלעדיהם אנחנו לא היינו כאן וזה קודם כל קרדיט לעיריית אשדוד ואיציק חדד "מיחד הבונים".
כל שחקן שהגיע העונה לאשדוד ציין את הארגון הנהדר והסדר, נראה שכמעט ולא היה לכם חבלי לידה של ליגת העל?
"אני חושב שהנהלת מכבי אשדוד בראשות יצחק גבאי וניסים דוק היא כבר מזמן בליגת העל, הרבה לפני שהקבוצה עלתה ליגה, וזה התחיל עוד בתקופת מאיר גבאי. הקבוצה הזאת היא קודם שלהם לפני שהיא בכלל של מישהו אחר, לאחר מכן העזרה של כול חברי ההנהלה החדשים שנכנסו ותרמו ולדעתי את העבודה הקשה ביותר עשו המנכ"ל אלון בן זקן והמנהל איתן נוח שהם אלה שעובדים יום ולילה עבור הקבוצה וההצלחה של הקבוצה היא קודם כל שלהם".

הדולפינים: עבור עונה ראשונה זה בסדר גמור
האוזמן אמר בתחילת הראיון שכל דבר שקורה במכבי אשדוד מעניין אותו הוא מדבר גם על הקהל, שאני מזכיר לו כל מיני "עימותים" עם קהל הדולפינים הוא אומר: "אכפת לי מהכול, אני רוצה שהקהל יגדל יחד עם הקבוצה ושנהיה משהו אחר, לפעמיים יש דברים שמעצבנים אותי אבל זה חלק מהתהליך של כולנו".
אבל לא נראה לך מוזר שמנהל מקצועי צריך להתעסק עם שלטים של קהל, או שירים, תן להם לעשות מה שבא להם?
"אני לא מסכים עם הקביעה הזו, הקהל הזה גדל יחד עם הקבוצה, אני מרגיש שהוא חלק מהמשפחה שנקראת מכבי אשדוד, אז אולי זה קצת מוזר, אבל אכפת לי מהכול".
איך אתה מסכם את העונה הראשונה של הדולפינים בליגת העל?
"בסדר גמור עבור עונה ראשונה, אני חושב שהם הצליחו ליצור גרעין לא רע של אוהדים שיצא גם למשחקי חוץ, עכשיו צריך לראות גם איך משפרים וגם איך משמרים".
משהו אישי, תגיד לא קוסם לך לאמן?
"ממש לא, אין מה לדאוג, אני טוב לי איפה שאני, עופר יכול להיות יותר מרגוע, אני לא אהיה מאמן, הייתי שם וזה הספיק לי".
לסיום, פתחנו את הראיון עם העובדה שהתפקיד הזה לוקח ממך לא מעט בחיים האישיים, אתה לא מקבל עליו כסף, יש לך משרד עורכי דין שנפגע מהעיסוק במכבי אשדוד, אז עד מתי?
"שאלה טובה, אין לי תשובה, הקבוצה יקרה לי, בינתיים אני כאן, נראה מה יהיה הלאה. הרבה פעמיים אנחנו צוחקים בקבוצה שאם חסר כסף אפשר לקזז מהמשכרות שלי כי אפס מאפס זה אפס, אבל שאף אחד לא יחשוב אני מסכן, ממש לא, קשה, אבל אני נהנה, זה שוחק אבל כבר התרגלתי".

$(function(){setImageBanner('539780d5-713f-46b4-b820-52ec39c44c70','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה